Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 1 GT: První mnichovská předokolka dorazí v roce 2015

David Bureš
Diskuze (23)
Chystané MPV bude vycházet z loni představeného konceptu Active Tourer. V plánu je i prodloužená verze.

Automobilka BMW aktuálně pracuje na vozech s pohonem předních kol, které budou sdílet platformu s novou generací vozů Mini. Prvním BMW s touto technikou bude model vycházející z konceptu Active Tourer.

Chystané MPV, které se patrně bude jmenovat 1 Gran Turismo, se začne prodávat na začátku roku 2015, a to alespoň na americkém trhu. V Evropě by se vůz mohl objevit o pár týdnů dříve, možná ještě před koncem roku 2014.

Ian Robertson, člen představenstva v automobilce BMW odpovědný za marketing a prodeje, serveru Automotive News Europe odhalil, že vznikne i verze s prodlouženým rozvorem, která dostane tři řady sedadel. Koncept Active Tourer, prvně prezentovaný loni v Paříži, je dlouhý 4.350 milimetrů, jeho rozvor činí 2.670 mm.

Mnichovská automobilka předpokládá, že MPV 1 GT osloví hlavně ty zákazníky, kteří dosud o vozu BMW neuvažovali. Hlavním konkurentem bude Mercedes-Benz třídy B, Audi v tomto segmentu zatím svého zástupce nemá, na svém kompaktním MPV ale také pracuje, a to pod interním názvem Spacer.

Dnešní, druhá generace řady 1, nabízená jako třídveřový a pětidveřový hatchback, používá platformu s pohonem zadních kol. Nástupce však už bude „předohrabem,“ na trh má dorazit v roce 2017. Spekuluje se také o novince v podobě řady 1 sedan, která bude zacílena hlavně na čínské a americké zákazníky, kteří mají auta s tříprostorovou karoserií v oblibě.

Platformu s pohonem předních kol nazývanou UKL1 má v budoucnu použít asi 20 modelů značek BMW a Mini, prvním sériovým vozem, který ji použil, je třetí generace novodobého hatchbacku Mini. Z BMW se ukáže ještě například v útrobách druhé generace SUV X1.

David Bureš
Diskuze (23)
28. 11. 2013 00:08
Re: Už
Hezky napsáno. Kdysi jsem měl tu čest s R5 Maxi, ale jen chvíli. Tenkrát jsem se ji bál, dnes bych jí bral všemi deseti.

PS Mantou žena vozila děti normálně i v zimě. Dnes má dcera služební Fabii a syn Volvo S80 T5 AWD, takže do školky už je navozíme. ;-)
27. 11. 2013 20:54
Re: Už
Jo, to beru, ale ženě bys ho v zimě na vození děcek do školky nedal, bál byses, že se s tím někde vyklopí.
Je fakt, že dnes, když se dělají sportovní verze, tak maj automaticky i megavýbavu a hromadu nesmyslů, které se sportem (a často ani s jízdou samotnou) nemají nic společného.
Takové nedávné BMW 320si - to bylo něco, ale ještě spíš Peugeot 106 Rally - prostě oholené auto na dřeň, jen motor, převodovka, volant a řidič... To už dnes nikdo nevyrobí, dnes by tam dali megavelkou obrazovku, dvojspojku, pět jízdních režimů, připojení na internet a...jízda raději jen lehce svižná.
Jak občas čtu testy těch "sportovních" verzí moderních aut (naposled Clio RS), tak si říkám, že to auto asi stojí z hlediska zábavy za houby, když jsou z něj všichni tak nadšení.
Kdyby bylo co k čemu, tak by z něj testér vypadl po čtyřech a po vyblití se prohlásil, že se s tou mrchou nedá jezdit :-) Pro takový bych asi hned běžel :-)
27. 11. 2013 20:36
Re: Už
No řeknu ti to tak: rok 1991 měl jsem Opla Mantu 1.9 kámoš měl BMW 320 ten bavor byl proti Oplu neskutečný, ale v zimě jsme se s těmi zadokolkami vyblbli oba a fest. A víš co nemělo to vůbec nic ani tonovaná okna. Dnes bych třičtvrtiny všech elektronických pičičand vyměnil za tu zábavu v tom bávu. ;-)
27. 11. 2013 18:44
Re: Už
Nesouhlasím.
Hele - zkus se mrknout na BMW řady 3 z roku...třeba...1987.
V základu nebylo ani ABS, žádná kontrola trakce, ani servo, okna na kliku, bla bla.
Jo, 320 už měla pod kapotou šestiválec, ale že by byla kvalitní v tom slova smyslu, jak kvalitu chápu já, tak to ani omylem.
A cena? Levnější, než je řada 3 dnes určitě nebylo.
Ano, bez těch elektronických pomocníků musels mít koule na to, abys s ním jezdil celou zimu, ale není lepší mít BMW, které umí i zimní podmínky zvládat levou zadní?
27. 11. 2013 15:23
Re: Už
Ale to bych i pochopil, jen nějak u těch premiových značek vidím spíš to použití levných řešení než nižších cen. Na druhé straně ten kdo si kupuje prémii a snaží se ušetřit je silně podezřelý.

Holt firmy vychovaly zákazníka na cenu a ne na kvalitu.