BMW 1 M vs. M3 CSL na okruhu: Kdo je lepší?
Závodní pilot Andre de Vries vyjel na Severní smyčku Nürburgringu s BMW 1 M Coupé, doprovod mu dělalo upravené BMW M3 CSL. Šéfredaktor magazínu Sport Auto Horst von Saurma dosáhl s malým mnichovským kupé času 8 minut a 15 sekund. Podle de Vriese však může toto BMW jet mnohem rychleji.
Andre de Vries ke svému výkonu říká, že jej zdržel okolní provoz, Nürburgring při jeho jízdě nebyl uzavřen, navíc v závěrečném úseku musel přibrzdit kvůli nehodě jiného vozu. Pokud by trať byla volná, může 1 M COupé podle de Vriese objet Severní smyčku za méně než 8 minut.
A jaké byly pocity z auta? Pilot říká, že sedadla neposkytují na závodním okruhu dostatečnou oporu, navíc se v automobilu sedí hodně vysoko. Na běžné silnici jsou však sedadla perfektní. Stejné hodnocení vyšlo i v našem redakčním testu BMW 1 M Coupé. Během jízdy měl de Vries zapnutý mód M s vypnutým stabilizačním systémem DSC.
Doprovodem pro 1 M Coupé bylo na Nürburgringu BMW M3 CSL (E46), za jehož volantem seděl nejmenovaný řidič, který však má s německým okruhem bohaté zkušenosti, podle autora videa zde najezdil více než 1.000 kol. Jeho M3 CSL je doplněna ochrannou klecí, její zavěšení je upraveno, brzdy jsou větší, výfuk je vyroben z titanu.
BMW M3 CSL (E46) objelo Severní smyčku s šéfredaktorem Sport Auto za volantem za 7 minut a 50 sekund. Jelikož na následujícím videu M3 CSL novějšímu kupé neujíždí a dokonce je v závěru předjeto (byť se zdá, že M3 CSL svému pronásledovateli uhýbá), může být domněnka de Vriese správná. BMW 1 M Coupé zřejmě je schopno objet Severní smyčku Nürburgringu za méně než 8 minut.
Model 1 M Coupé pohání třílitrový řadový šestiválec s označením M TwinPower Turbo. Ten se výkonově vyrovná třetí generaci BMW M3 (3,2 l/254 kW, 2000-2007), dosahuje 250 kW již při 5980 min-1. Točivý moment však díky přeplňování vrcholí 450 Nm v širokém rozpětí od 1500 do 4500 min-1, díky funkci overboost je při maximálním stlačení pedálu akcelerátoru krátkodobě navýšen o dalších 50 Nm.
Vysokovýkonný šestiválec rozjede 1 M Coupé na 100 km/h za 4,9 sekundy, na 200 km/h za 17,3 sekundy a zastaví jej až omezovač při 250 km/h.
BMW M3 CSL (E46) proti tomu používá atmosférický řadový šestiválec s 265 kW při 7900 min-1 (o 13 kW více než v tehdejší sériové M3). Točivý moment se nepatrně zvýšil na 370 Nm při 4900 min-1.
Automobil zrychluje na 100 km/h za 4,9 s, maximální rychlost byla elektronicky omezena na 250 km/h. Vedle vyššího výkonu M3 CSL podstoupilo redukční dietu a bylo tak o 110 kg lehčí než sériová M3.