BMW 116i dostane dvoulitr, BMW 116d se spotřebou 4,4 l/100 km taky

Novým základním modelem řady 1 se vznětovým motorem pod kapotou je 116d. Všeobecná tendence směřující k menším objemům se ale v případě nejúspornějšího BMW nekoná. Pod kapotou stošestnáctky totiž není (snad očekávaná) jednotka menšího objemu, ale známý přeplňovaný dvoulitr BMW, který ve vyšších specifikacích najdeme mj. v modelu 118d.
Nový model BMW 116d je k dispozici ve 3- a 5dveřovém provedení. Stejně jako všechny ostatní modely řady 1 přichází také BMW 116d s technikou programu BMW EfficientDynamics, kam patří například regenerace kinetické energie pomocí alternátoru, funkce Auto Start Stop nebo ukazatel optimálního zařazeného rychlostního stupně.
Celohliníkový vznětový čtyřválec prošel v novém provedení dalším vývojem. Disponuje přímým vstřikováním Common-Rail, největším výkonem
85 kW/115 k při 4000 min-1 a točivým momentem 260 Nm mezi 1750-2500 min-1. BMW 116d dokáže z klidu na 100 km/h zrychlit za 10,3 s (5dveřové provedení) nebo za 10,2 s v případě modelu s trojicí dveří. Nejvyšší rychlost má pro obě karosářské verze hodnotu 200 km/h. V normovaném režimu EU má kombinovaná spotřeba paliva hodnotu jen 4,4 l/100 km.
Upsizing v BMW 116i
Novinky jsou také u 3- a 5dveřového provedení základního zážehového modelu BMW 116i. Od jara 2009 už nebude pod jeho kapotou motor s objemem 1,6 l, ale atmosférický zážehový čtyřválec 2,0 l s výkonem 90 kW, vybavený technologií přímého vstřikování High Precision Injection. BMW 116i tak nyní disponuje o 25 Nm zvětšeným točivým momentem, jehož hodnota je nyní 185 Nm.
Zrychlení z klidu na 100 km/h zvládne základní model během 9,9 s (5dveřové provedení) nebo 9,8 s (3dveřový model). Nejvyšší rychlost činí 204 km/h. Pro použitý motor zůstala kombinovaná spotřeba paliva na velmi nízké hodnotě 6,2 l/100 km.
Od jara 2009 budou tedy mít čtyřválcové dvoulitry v různých provedeních modely 116i, 118i, 120i, 116d, 118d, 120d a 123d. Jediným jedničkovým hatchbackem s jiným zdvihovým objemem bude šestiválcové 130i.