BMW 128ti je tady! Vyplnění mezery v nabídce chce být opravdovým řidičským autem
Nová verze řady 1 má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec odvozený od vrcholné varianty M135i xDrive. Poháněná jsou však jen přední kola.
BMW rozšiřuje nabídku řady 1 o nový model. Jak automobilka předem avizovala, nově příchozí 128ti je vyplnění mezery mezi „obyčejnou“ verzí 120i a vrcholným provedením M135i xDrive. Konkurent s prémiovými znaky pro Hyundai i30 N nebo Volkswagen Golf GTI bude na trh uveden v listopadu 2020. Jméno Tourismo Internazionale odkazuje na někdejší modely 1800 TI a 2002 TI z šedesátých let nebo 323ti Compact a 325ti Compact z devadesátých let.
Automobilka novinku prezentuje jako opravdový řidičský vůz. Proto možná překvapí, že jedinou možností je osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Sám výrobce ale ještě před premiérou uvedl, že o manuál by byl jen malý zájem. Na rozdíl od vrcholného M135i xDrive jsou však poháněná jen přední kola, což přineslo úsporu přibližně 80 kilogramů.
Pohon pak zajišťuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec přímo odvozený od toho v M135i xDrive. V tomto případě je však naladěn na 195 kW a 400 N.m. Tato síla 128ti umožní zrychlit z 0-100 km/h za 6,1 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 250 km/h.
Od běžných variant se pak 128ti liší specificky naladěným M podvozkem se sníženou světlostí o 10 mm a tužšími pružinami i tlumiči. Nechybí ani speciálně nastavené řízení a především samosvorný diferenciál Torsen pro lepší agilitu a trakci. Tomu mohou pomoci také sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 dodávané na přání, bez dodatečného příplatku. Lepší brzdné schopnosti zase zajišťuje M sportovní brzdová soustava s 360mm kotouči vpředu, respektive 300mm vzadu.
BMW 128ti se od svých sourozenců liší také svým vzhledem. Ten vychází z Modelu M Sport, oživují ho však červené detaily. Mřížka masky chladiče nebo kryty vnějších zpětných zrcátek jsou zase leskle černé. Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. Specifická jsou rovněž dvoubarevná 18palcová kola, za nimiž se rýsuje červeně lakované brzdové třmeny.
Červené detaily se pak objevují rovněž uvnitř. Konkrétně se tato barva objevuje na sportovních sedadlech nebo kontrastním prošívání volantu nebo vyplní dveří.
BMW 128ti – srovnání s konkurencí | ||||
Model | BMW 128ti | Ford Focus ST | Hyundai i30 N Performance | Volkswagen Golf GTI |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 2261 | 1998 | 1984 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 195/4750-6500 | 206/5500 (6000) | 206/5200 | 180/5000-6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 400/1750-4500 | 420/3000-4000(415/3000) | 392/1950-4600 | 370/1600-4300 |
Převodovka | 8A | 6M (7A) | 6M (8DS) | 6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 (250) | 250 | ? (250) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,1 | 5,7 (5,7) | 5,9 | ? (6,3) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 6,1 | 8,2 (7,9) | ? | ? (6,5) |