Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 128ti je tady! Vyplnění mezery v nabídce chce být opravdovým řidičským autem

David Bureš David Bureš 7. 10. 2020 • 02:55
38
30
Zobrazit náhledy (38)
BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti BMW 128ti

Nová verze řady 1 má pod kapotou dvoulitrový čtyřválec odvozený od vrcholné varianty M135i xDrive. Poháněná jsou však jen přední kola.

BMW rozšiřuje nabídku řady 1 o nový model. Jak automobilka předem avizovala, nově příchozí 128ti je vyplnění mezery mezi „obyčejnou“ verzí 120i a vrcholným provedením M135i xDrive. Konkurent s prémiovými znaky pro Hyundai i30 N nebo Volkswagen Golf GTI bude na trh uveden v listopadu 2020. Jméno Tourismo Internazionale odkazuje na někdejší modely 1800 TI a 2002 TI z šedesátých let nebo 323ti Compact a 325ti Compact z devadesátých let.

Automobilka novinku prezentuje jako opravdový řidičský vůz. Proto možná překvapí, že jedinou možností je osmistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Sám výrobce ale ještě před premiérou uvedl, že o manuál by byl jen malý zájem. Na rozdíl od vrcholného M135i xDrive jsou však poháněná jen přední kola, což přineslo úsporu přibližně 80 kilogramů.

Pohon pak zajišťuje přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec přímo odvozený od toho v M135i xDrive. V tomto případě je však naladěn na 195 kW a 400 N.m. Tato síla 128ti umožní zrychlit z 0-100 km/h za 6,1 sekundy a jet nejvyšší rychlostí 250 km/h.

Od běžných variant se pak 128ti liší specificky naladěným M podvozkem se sníženou světlostí o 10 mm a tužšími pružinami i tlumiči. Nechybí ani speciálně nastavené řízení a především samosvorný diferenciál Torsen pro lepší agilitu a trakci. Tomu mohou pomoci také sportovní pneumatiky Michelin Pilot Sport 4 dodávané na přání, bez dodatečného příplatku. Lepší brzdné schopnosti zase zajišťuje M sportovní brzdová soustava s 360mm kotouči vpředu, respektive 300mm vzadu.

BMW 128ti se od svých sourozenců liší také svým vzhledem. Ten vychází z Modelu M Sport, oživují ho však červené detaily. Mřížka masky chladiče nebo kryty vnějších zpětných zrcátek jsou zase leskle černé.  Před zadními koly je na bocích umístěn nápis „ti“. Specifická jsou rovněž dvoubarevná 18palcová kola, za nimiž se rýsuje červeně lakované brzdové třmeny.

Červené detaily se pak objevují rovněž uvnitř. Konkrétně se tato barva objevuje na sportovních sedadlech nebo kontrastním prošívání volantu nebo vyplní dveří.

BMW 128ti – srovnání s konkurencí
Model BMW 128ti Ford Focus ST Hyundai i30 N Performance Volkswagen Golf GTI
Zdvihový objem [cm3] 1998 2261 1998 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 195/4750-6500 206/5500 (6000) 206/5200 180/5000-6500
Točivý moment [N.m/min]  400/1750-4500 420/3000-4000(415/3000) 392/1950-4600 370/1600-4300
Převodovka 8A 6M (7A) 6M (8DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 250 250 (250) 250 ? (250)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1 5,7 (5,7) 5,9 ? (6,3)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 8,2 (7,9) ? ? (6,5)

video

Související články

Témata
Avatar - iudex
8. 10. 2020 09:57
Re: Pokud bych se už coby....
Má pravdu v tom, že takýto hotheč by si zaslúžil manuál, najmä pre väčšiu zábavu, popri tom by to umožnilo aj zníženie ceny. Ale holt manuál v zábavnom bavoráku výhradne v M3/4.
Avatar - iudex
8. 10. 2020 09:55
Re: Cena
Jj, u nás by to malo byť pod 40t. Keď porovnám ceny verzií 120i a M135i u nás a v Nemecku, tak sú u nás o cca. 3000 eur nižšie. To by teoreticky mohlo byť tak 39t eur. Nie je to stále málo, ale pre porovnanie Golf GTI je za 36220 eur (a to má o 20k menej). V tomto svetle sa tie výhrady proti neprémiovej koncepcii stratia.
7. 10. 2020 19:50
Re: Pokud bych se už coby....
Samozřejmě nezapomněl, jen je jeho absence u současných aut už bohužel jakousi zvrácenou samozřejmostí (čest těm několika málo výjimkám!).
Avatar - white label
7. 10. 2020 19:43
Re: Pokud bych se už coby....
Tak to si nás překvapil..., že si úplně zapomněl na "rukáv". :-O :D
7. 10. 2020 19:29
Pokud bych se už coby....
...fanoušek BMW (ovšem hlavně jeho starších modelů) smířil s tím, že současná 1er přešla na obyčejný přední pohon a překousl tu ošklivě nafouklou příď, tak by 128ti mohla dávat i smysl. Ovšem jedině za podmínky, že nabídne i MANUÁLNÍ převodovku a 3 pedály. Takto je to bohužel naprosto nezajímavá nabídka... :-( :-( :-( :no:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku