BMW 3 Gran Turismo konečně oficiálně a se všemi podrobnostmi
Nové BMW 3 GT s kódem F34 je třetí karosářskou variantou nové trojkové řady. Svými tvary má velice blízko většímu modelu 5 GT (F07). Příď automobilu navazuje na současnou generaci řady 3, od které je koneckonců celé auto odvozeno. Záď s dvojitým víkem zavazadelníku odpovídá právě zmíněné 5 GT, otevírá se tedy jak klasicky, tak i celá včetně okna. Mnichovští znovu trochu riskují, většímu „gétéčku“ se obchodně příliš nedaří.
Paleta přeplňovaných motorů TwinPower Turbo pro 3 GT vychází z portfolia pro sedan
a kombi. Automobilka ji zatím celou nezveřejnila. Zážehové agregáty zastupují dvoulitrový čtyřválec 320i se 135 kW, výkonnější verze 328i nabídne 180 kW a špičkový třílitrový šestiválec 335i má 225 kW. Dvoulitrové diesely byly potvrzeny zatím dva: 318d/105 kW a 320d/135 kW, oba se objeví na výrobních linkách hned od počátku. Start-stop mají všechny. Točivý moment přenáší dozadu šestistupňová přímo řazená převodovka, pro všechny výše zmíněné pohonné jednotky je k mání i osmistupňový automat.
Oproti kombi Touring narostlo GT o 200 mm, rozvor je delší o 110 mm a zvýšilo se o 81 mm. Podvozek je částečně z hliníku, řízení má elektrický posilovač, konstruktérům se podařilo dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti na obě nápravy. Liftback jezdí v základu na sedmnáctipalcových kolech.
BMW 3 – srovnání rozměrů karosářských variant | |||
Rozměr | sedan | Touring | Gran Turismo |
Délka [mm] | 4624 | 4624 | 4824 |
Šířka [mm] | 1811 | 1811 | - |
Výška [mm] | 1429 | 1429 | 1510 |
Rozvor [mm] | 2810 | 2810 | 2920 |
Zavazadelník [l] | 480 | 495 | 520 |
3 GT bude k dispozici ve čtyřech stupních výbavy, základní, Sport Line, Luxury Line a Modern Line. Podrobnosti dosud neznáme, automobilka zdůrazňuje hlavně příplatkový head-up displej. Také M-Paketu se zájemci dočkají, ale až od letošního července. Interiér nabídne vyšší posaz než v sedanech a kombi, všichni cestující sedí o 59 mm výše. Těm zadním pak přibylo 70 mm místa pro nohy. A zavazadelník? Posádka má k dispozici 520 l, tedy o 25 l více než v případě kombi. Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40. Prostor pro zavazadla s diodovým osvětlením dle informací výrobce vyniká praktičností včetně dalšího místa pod podlahou. BMW má pro své klienty připraven i balíček Connected Drive včetně bezdrátového připojení telefonu a všech dalších internetových služeb.
BMW 3 GT si svou výstavní premiéru absolvuje v Ženevě. Ceny budou určitě mírně vyšší než v případě kombi Touring, zatím však zůstávají tajemstvím. První odhady se zmiňují o příplatku 1790 euro, tedy 45 tisíc navíc proti kombi.
Větší BMW 5 GT se prodává od roku 2009. Sama automobilka vůz prezentuje jako kombinaci sedanu, moderního SUV a cestovního gran turisma. Vedle samotné karoserie bylo neobvyklé také načasování jeho uvedení. BMW 5 GT bylo představeno dřív než současná generace řady 5 sedan a Touring, zatímco u menší řady 3 přichází Gran Turismo až jako poslední.
BMW 3 Gran Turismo - předběžný seznam motorů | ||
Model | objem | motor [kW/Nm] |
Dieselové motory | ||
330d* | 3,0 l turbo | 190/560 |
325d* | 2,0 l biturbo | 160/450 |
320d | 2,0 l turbo | 135/400 |
318d | 2,0 l turbo | 105/320 |
Benzinové motory | ||
335i | 3,0 l turbo | 225/450 |
328i | 2,0 l turbo | 180/350 |
320i | 2,0 l turbo | 135/270 |
* zatím nepotvrzen |