Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 4 Coupé: Trojka s jedním párem dveří je tu!

Aleš Dragoun
Diskuze (79)
BMW 4 Coupé uvidíme naživo až letos na podzim ve Frankfurtu nad Mohanem, na fotkách se nám ale představuje již nyní.

Mnichovští skutečně zariskovali s názvem - nové kupé nepatří do rodiny řady 3, dostalo označení jiné, o jedno číslo vyšší. Zda se tenhle marketingový krok vyplatí, či ne, na to si musíme ještě hodně dlouho počkat. Zejména u označení M4 máme jisté obavy... Každopádně, předchůdce řady 3 s kódem E92 může odejít v klidu na odpočinek.

Informace ani fotky zatím nejsou oficiální, zveřejnil je německý server Motor-Talk. Ale obrázky jsou určitě firemní a tisková zpráva přímo od BMW na sebe nedá určitě dlouho čekat. Co se designu týče, žádné velké překvapení se nekoná. Prostě trojkové kupé, které přišlo o druhý pár dveří a dostalo o něco více skloněnou střechu, respektive zadní okno než sedan. Jeho eleganci posuďte sami, současný tvarový trend BMW má nejen své fanoušky, avšak i zapřísáhlé odpůrce. Koneckonců, koncept představila automobilka již loni v prosinci a naživo jej ukázala na lednové NAIAS v Detroitu. Sériová verze se od něj liší skutečně pramálo, jak bývá v Mnichově ostatně zvykem. Jenom interiér byl přiblížen více realitě – přišel o různé ozdoby, ale základní tvary zůstaly.

Důležitější jsou rozhodně rozměry. Podvozek má rozvor 2810 milimetrů, přičemž kupé je 4640 mm dlouhé, 1830 mm široké a pouhých 1360 mm vysoké. V porovnání se stejnou karosářskou variantou E92 tak narostlo do délky o 26 mm, je o 43 mm širší a o 16 mm nižší. Vzdálenost mezi nápravami se natáhla o 50 milimetrů, odpovídá však trojkovým sedanům a kombi série F30/31.

A teď k motorové paletě. Benzinové agregáty pro Evropu zatím čítají dvě položky. První je dobře známý turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 428i se 180 kW). S přímo řazenou šestistupňovou převodovkou spálí 6,6 l na stokilometrovou vzdálenost, se samočinnou, která má celkem osm rychlostí, je o tři decilitry úspornější. Na M4 (také vám ten název přijde zvláštní?) si musíme počkat, zážehovou špičku tak v tuto chvíli představuje šestiválec 3,0 l ve verzi 435i. Ano, i agregát se dvěma turbodmychadly a 225 kW již poznáme důvěrně takřka do posledního šroubku. S manuálem slibuje normovanou spotřebu 7,9 l na 100 km, v případě automatické volby rychlostních stupňů pak dokonce úsporu dalších 0,7 litru.

Nejméně náročný na palivo bude pochopitelně dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 420d se 135 kW. Spřažený znovu s osmistupňovým samočinným ústrojím žádá za své služby jenom 4,6 l na každých 100 km. U všech variant je točivý moment přenášen vždy klasicky na zadní nápravu, obě zážehové jednotky dostanou také možnost volby pohonu všech kol xDrive.

Do řady 4 bude patřit nejen nové kupé, ale také kabriolet a chystané menší Gran Coupé. Trojka tedy zůstane vyhrazena sedanům, kombi a provedení Gran Turismo, které už všechny známe.

BMW 4 Coupé – Základní technické údaje
Verze428i428i xDrive435i435i xDrive420d
Převodovka6M (8A)8A6M (8A)8A6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]19971997297929791995
Počet válců/ventilů4/44/46/46/44/4
Největší výkon [kW/ot/min]180/
5000-6500
180/
5000-6500
225/
5800-6000
225/
5800-6000
135/4000
Největší toč. mom. [N.m/ot/min]350/
1250-4800
350/
1250-4800
400/
1200-5000
400/
1200-5000
380/
1750-2750
Maximální rychlost [km/h]250 (250)250250 (250)250240 (232)
Zrychlení 0-100 km/h [s]5,9 (5,8)5,85,4 (5,1)4,97,5 (7,3)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]6,6 (6,3)6,77,9 (7,2)7,64,7 (4,6)
Pohotovostní hmotnost [kg]1450 (1470)15401510 (1525)15901450 (1465)

Aleš Dragoun
Diskuze (79)
Avatar - EauRouge
17. 6. 2013 18:12
Re: Chyba 435i
Samozřejmě je to hra se zajímavými slovy, které mají vyvolat pocit technické nadřazenosti. A ještě donedávna byl kdesi hluboko přehluboko na stránkách BMW "slovník" se všemi termíny a co znamenají - protože jich má BMW mraky. Ale to bylo téměř nemožné najít. Teď se, ale naopak BMW celkem chlubí svojí technikou - třeba info o TwinPower lze rozkliknout hned z menu u daného modelu a je to celkem hezky zpracované a popsané viz: [odkaz]
Samozřejmě to není technický výkres, ale je tu vidět zlepšení - kdo chce hledat, ten najde.
Jinak je bezpochyby, že spousta těch termínu, nejen u BMW, je dost zavádějicích.
17. 6. 2013 00:44
Re: Chyba 435i
Jenže oni jdou střední cestou, marketingovou. Pro všechno vymyslí okázalé názvy, za kterými se kolikrát skrývá různý obsah. Ignorant zůstává ignorantem a nadšenec z toho nepozná, co tam vlastně je. Podrobné specifikace na stránkách/ v katalogu nenajdeš. To se samozřejmě netýká jen BMW.
17. 6. 2013 00:34
Re: Auto je to hezké,
Tak F30 zepředu podle mne M paket hodně sekne. A zrovna v tomhle se musí 4er lišit. Jak už bylo několikrát napsáno, uvidíme naživo.
Avatar - salamoon
16. 6. 2013 20:04
nuda
absolutne nic nove,co by sme uz u bmw nemali moznost vidiet.... ;-\
Avatar - EauRouge
16. 6. 2013 12:48
Re: Chyba 435i
Pokud jsem zákazník ignorant, tak je mi jedno o který turbo jde, natož jak se jmenuje to je pravda. Ale pro lidi, kteří se zajímají o to co si kupují a mají rádi auta (což je snad i redakce) je to slovíčko, které je v automobilovém slovníku nějakých 12 let, tudíž se dá předpokládat jeho znalost.
A ve vzorku obyvatelstva potenciálních zájemců o 4er se určitě najde dost lidí kteří se zajímají.
PS: teď jsem si všimnul, že nechali klasickou ruční brzdu, díky bohu.