Mnichovští skutečně zariskovali s názvem - nové kupé nepatří do rodiny řady 3, dostalo označení jiné, o jedno číslo vyšší. Zda se tenhle marketingový krok vyplatí, či ne, na to si musíme ještě hodně dlouho počkat. Zejména u označení M4 máme jisté obavy... Každopádně, předchůdce řady 3 s kódem E92 může odejít v klidu na odpočinek.
Informace ani fotky zatím nejsou oficiální, zveřejnil je německý server Motor-Talk. Ale obrázky jsou určitě firemní a tisková zpráva přímo od BMW na sebe nedá určitě dlouho čekat. Co se designu týče, žádné velké překvapení se nekoná. Prostě trojkové kupé, které přišlo o druhý pár dveří a dostalo o něco více skloněnou střechu, respektive zadní okno než sedan. Jeho eleganci posuďte sami, současný tvarový trend BMW má nejen své fanoušky, avšak i zapřísáhlé odpůrce. Koneckonců, koncept představila automobilka již loni v prosinci a naživo jej ukázala na lednové NAIAS v Detroitu. Sériová verze se od něj liší skutečně pramálo, jak bývá v Mnichově ostatně zvykem. Jenom interiér byl přiblížen více realitě – přišel o různé ozdoby, ale základní tvary zůstaly.
Důležitější jsou rozhodně rozměry. Podvozek má rozvor 2810 milimetrů, přičemž kupé je 4640 mm dlouhé, 1830 mm široké a pouhých 1360 mm vysoké. V porovnání se stejnou karosářskou variantou E92 tak narostlo do délky o 26 mm, je o 43 mm širší a o 16 mm nižší. Vzdálenost mezi nápravami se natáhla o 50 milimetrů, odpovídá však trojkovým sedanům a kombi série F30/31.
A teď k motorové paletě. Benzinové agregáty pro Evropu zatím čítají dvě položky. První je dobře známý turbodmychadlem přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 428i se 180 kW). S přímo řazenou šestistupňovou převodovkou spálí 6,6 l na stokilometrovou vzdálenost, se samočinnou, která má celkem osm rychlostí, je o tři decilitry úspornější. Na M4 (také vám ten název přijde zvláštní?) si musíme počkat, zážehovou špičku tak v tuto chvíli představuje šestiválec 3,0 l ve verzi 435i. Ano, i agregát se dvěma turbodmychadly a 225 kW již poznáme důvěrně takřka do posledního šroubku. S manuálem slibuje normovanou spotřebu 7,9 l na 100 km, v případě automatické volby rychlostních stupňů pak dokonce úsporu dalších 0,7 litru.
Nejméně náročný na palivo bude pochopitelně dvoulitrový čtyřválcový turbodiesel 420d se 135 kW. Spřažený znovu s osmistupňovým samočinným ústrojím žádá za své služby jenom 4,6 l na každých 100 km. U všech variant je točivý moment přenášen vždy klasicky na zadní nápravu, obě zážehové jednotky dostanou také možnost volby pohonu všech kol xDrive.
Do řady 4 bude patřit nejen nové kupé, ale také kabriolet a chystané menší Gran Coupé. Trojka tedy zůstane vyhrazena sedanům, kombi a provedení Gran Turismo, které už všechny známe.
BMW 4 Coupé – Základní technické údaje | |||||
Verze | 428i | 428i xDrive | 435i | 435i xDrive | 420d |
Převodovka | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) | 8A | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1997 | 1997 | 2979 | 2979 | 1995 |
Počet válců/ventilů | 4/4 | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/ot/min] | 180/ 5000-6500 | 180/ 5000-6500 | 225/ 5800-6000 | 225/ 5800-6000 | 135/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/ot/min] | 350/ 1250-4800 | 350/ 1250-4800 | 400/ 1200-5000 | 400/ 1200-5000 | 380/ 1750-2750 |
Maximální rychlost [km/h] | 250 (250) | 250 | 250 (250) | 250 | 240 (232) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,9 (5,8) | 5,8 | 5,4 (5,1) | 4,9 | 7,5 (7,3) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 6,6 (6,3) | 6,7 | 7,9 (7,2) | 7,6 | 4,7 (4,6) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1450 (1470) | 1540 | 1510 (1525) | 1590 | 1450 (1465) |