Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
BMW řada 4
BMW řada 4
BMW řada 4
BMW řada 4
10 Fotogalerie

BMW 4 Coupé vs. BMW 3 Coupé: Designový duel

BMW letos rozšiřuje svou nabídku o řadu 4, což lze ovšem interpretovat rovněž jako nové označení pro novou generaci kupé řady 3. Toto tvrzení může ostatně podpořit použitá technika a nakonec i design.

Automobilka BMW se letos odhodlala ke kroku, který konkurenční Audi nezatížené tradicemi předvedlo se svými řadami A4 a A5 již před lety. Použití označení řada 4 pro nové kupé, vycházející z aktuální řady 3, dovoluje automobilce více odlišit karosářské verze a zároveň to sebou nese jistý negativní ohlas od některých fanoušků značky, který ovšem s největší pravděpodobností nebude mít vliv na prodejní čísla.

BMW řady 4 je prezentováno jako zcela nový model, který rozvíjí současný designový styl své značky. Na první pohled působí novinka jako mladší a menší bratr řady 6 s maskou chladiče a hlavními světlomety vypůjčenými od aktuálního sedanu nebo kombi řady 3.

Pokud se ovšem postaví nové kupé řady 4 vedle svého přímého předka v podobě odcházejícího kupé řady 3 s interním označením E92, pak začne vycházet najevo, že designéři automobilky BMW zůstali věrni evoluci.

Novinka totiž pokračuje v rozvíjení siluety, s níž na počátku devadesátých let dorazilo trojkové kupé generace E36. To opustilo rovnou boční linii svého předchůdce z řady E30, jemuž by spíše než kupé slušelo označení tudor, a nabídlo lehce klínovitý a na svou dobu hodně dynamický profil.

Od generace E36 přes E46 až po E92 a nové F32 všechna kupé spojuje mírně stoupající kapota motoru, kabina posunutá k zadní nápravě s typickým tvarem dvojice bočních oken a krátké ostře zakončené víko zavazadlového prostoru. Hlavní odlišnosti v případě exteriéru se téměř u všech odehrávají v rovině vnějších rozměrů a provedení předních i zadních partií, odpovídajícímu aktuálnímu stylu značky.

O evoluci lze hovořit i při pohledu do interiérů E92 a F32. Nejzásadnějším rozdílem je provedení horní poloviny palubní desky, zatímco v případě její spodní části a tunelu mezi předními sedadly lze vysledovat v novince rozvíjení některých nápadů z jejího předchůdce.