Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 4 Coupé vs. BMW 3 Coupé: Designový duel

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 18. 6. 2013
10
34
Zobrazit náhledy (10)
BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4 BMW řada 4
BMW letos rozšiřuje svou nabídku o řadu 4, což lze ovšem interpretovat rovněž jako nové označení pro novou generaci kupé řady 3. Toto tvrzení může ostatně podpořit použitá technika a nakonec i design.

Automobilka BMW se letos odhodlala ke kroku, který konkurenční Audi nezatížené tradicemi předvedlo se svými řadami A4 a A5 již před lety. Použití označení řada 4 pro nové kupé, vycházející z aktuální řady 3, dovoluje automobilce více odlišit karosářské verze a zároveň to sebou nese jistý negativní ohlas od některých fanoušků značky, který ovšem s největší pravděpodobností nebude mít vliv na prodejní čísla.

BMW řady 4 je prezentováno jako zcela nový model, který rozvíjí současný designový styl své značky. Na první pohled působí novinka jako mladší a menší bratr řady 6 s maskou chladiče a hlavními světlomety vypůjčenými od aktuálního sedanu nebo kombi řady 3.

Pokud se ovšem postaví nové kupé řady 4 vedle svého přímého předka v podobě odcházejícího kupé řady 3 s interním označením E92, pak začne vycházet najevo, že designéři automobilky BMW zůstali věrni evoluci.

Novinka totiž pokračuje v rozvíjení siluety, s níž na počátku devadesátých let dorazilo trojkové kupé generace E36. To opustilo rovnou boční linii svého předchůdce z řady E30, jemuž by spíše než kupé slušelo označení tudor, a nabídlo lehce klínovitý a na svou dobu hodně dynamický profil.

Od generace E36 přes E46 až po E92 a nové F32 všechna kupé spojuje mírně stoupající kapota motoru, kabina posunutá k zadní nápravě s typickým tvarem dvojice bočních oken a krátké ostře zakončené víko zavazadlového prostoru. Hlavní odlišnosti v případě exteriéru se téměř u všech odehrávají v rovině vnějších rozměrů a provedení předních i zadních partií, odpovídajícímu aktuálnímu stylu značky.

O evoluci lze hovořit i při pohledu do interiérů E92 a F32. Nejzásadnějším rozdílem je provedení horní poloviny palubní desky, zatímco v případě její spodní části a tunelu mezi předními sedadly lze vysledovat v novince rozvíjení některých nápadů z jejího předchůdce.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Trojka kupé
| 19. 6. 2013
se mi vždycky líbila (byť spíše před faceliftem), a líbí se mi i čtyřka, byť si na ni budu muset chvíli zvykat. Je to přesně ten koktejl elegance a stylu - nepřepálené sportovní prvky (i když u nové čtyřky už je to na hraně), decentní boční prolisy a neskutečná symetrie. Málokterá auta vypadají tak vyváženě, jako trojková kupé (a teď už tedy také čtyřky) od BMW. Myslím si ale, že možná mohla být nová čtyřka trochu decentnější.
Avatar - eliot
3coupe vs. 4coupé
| 19. 6. 2013
Přesně tak . Třeba když je 6 coupé tak hezké i z fotek ,tak jsem si říkal ,jaká nádhera to musí být naživo ...a skoro mi to vyrazilo dech. Však jsem se divil ,že i ten předek X3 má něco do sebe ,když jsem se před něj poprvé postavil.

Ta ostrá hrana umožní vyniknout předku trochu akčněji.
Avatar - eliot
3coupe vs. 4coupé
| 19. 6. 2013
S Hamem souhlasím s těmi vydařenými modely , i když se mi nějaké líbí míň ,tak je přesto považuji za povedené.
X3 mi na fotkách vůbec neseděla zepředu , naživo to bylo mnohem lepší. Podivný je ten kontrast hranatějších a poměrně úzkých světel oproti obrovským ledvinkám a mohutnému nárazníku, přijde mi ,že ten předek mohli sladit mnohem líp. Záď se mi moc líbí a profil se může zdát (obzvlášť z fotek) jako zmenšená X5 nebo jak někdo zmiňoval-ošizená X5 .To je tím ,že linka oken jde prudce nahoru a snaží tak se napodobovat minulou generaci a proti té linii jde naklopení zadního okna a vytváří se dojem "scvklosti". Mě se ten profil X3 zdá přesto povedený. X3 vypadá strašně lacině v bílé barvě a s interiérem v základu -to je přímo odporné.
Síla
| 19. 6. 2013
Mam podobnej nazor jako vy dva, pravda jeste se tesim na M-paket, ale ten vypada uz nejaky ten rok stejne takze tomu urcite jen a jen pomuze. Proto ani nedam to Dinarove minus, kolik 4er skutecne bude vypadat takto kdyz vememe v potaz 3 linie + m-paket? Myslim ze nemnoho, takze u me za 1. ;-)
Avatar - iudex
Síla
| 19. 6. 2013
Ja dodám, že tú líniu kupé má 4ka zvládnutú fakticky prvýkrát; doteraz to bola skôr línia sedanu len s dvoma dverami. Pre mňa (na rozdiel od väčšiny tunajších prispievateľov) dizajnovo jednoznačne štvorka vedie (aj keď samozrejme štúdia bola ešte ďalej, ale ktorá nie?).

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku