BMW 5 Touring: Velké kombi z Mnichova (nové foto)
Nové BMW 5 Touring se svými vnějšími rozměry řadí přesně mezi své blízké příbuzné - sedan BMW 5 (F10) a liftback BMW 5 GT (F07). S délkou 4.907 mm je o 8 mm delší než sedan a sdílí s ním na poměry vyšší střední třídy rekordní rozvor 2968 mm.
Zavazadelník s 560-1670 l lze přirovnat spíše k BMW 5 GT, které se chlubí 590-1700 l. Třetím do party je BMW 7 (F01) s nímž má kombi společnou podvozkovou a elektronickou architekturu, ale taky místo výroby v bavorském Dingolfingu, nedaleko českých hranic.
Čtvrtá generace velkých rodinných kombi je až po B-sloupek identická se sedanem. Silueta zadní části připomíná více pětkové kombi předminulé generace (E39) než to minulé (E61). Podobné je to i na zádi. Diodová koncová světla jsou štíhlá - výrazně širší a nižší - více zasahují do boků vozu i do pátých dveří.
Obdiv zaslouží designéři - kombi s délkou přes 4,9 m působí svěže a kompaktně. Je přitom delší než kombi Mercedes-Benz E.
Kombi se obvykle nakupuje kvůli úložnému prostoru a jeho variabilitě. V případě BMW ale tradičně zůstává velký důraz i na jízdních vlastnostech. Nová pětka opět dostala odlišné uspořádání zadní nápravy od sedanu. Standardem je vzadu vzduchové odpružení se samočinnou regulací světlé výšky, která je udržována bez ohledu na aktuální zatížení vozu.
Víko zavazadelníku bude možno za příplatek otvírat dálkově s pomocí elektromotorů. Zadní okno bude samostatně výklopné pro nakládání malých předmětů ve stísněných prostorech.
Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40 a každou část lze sklápět samostatně. Opěradla zadních sedadel lze naklápět postupně do sedmi různých poloh.
Základní objem zavazadelníku narostl o 60 l na 560 l, maximální hodnota 1670 l je taky větší. BMW tak dohnalo velké kombi A6 od Audi (565-1660 l) a zmenšilo náskok Mercedesu E (690-1950 l).
BMW 5 Touring - Přehled zážehových motorizací | ||||
Model | 523i | 528i | 535i | 550i |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 2996 | 2979 | 4395 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 |
Největší výkon
[kW/min-1] | 150/6100 | 190/6600 | 225/5800 | 300/5500-6400 |
Největší toč. mom.
[Nm/min-1] | 270/1500-4250 | 310/2600-5000 | 400/1200-5000 | 600/1750-4500 |
Maximální rychlost [km/h] | 231 (227) | - | 250 (250) | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,2 (8,4) | - | 6,0 (6,1) | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,9 (7,8) | - | 8,6 (8,5) | - |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1715 (1730) | - | 1765 (1770) | - |
Motorová paleta Touringu by se neměla lišit od toho, co BMW nabízí pro sedany. Pro začátek ale automobilka potvrdila jen čtyři motory pro modely 523i, 535i, 520d a 530d. Všechny budou dodávány standardně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici nový osmistupňový automat.
Oficiální start prodeje nového Touringu je naplánován na 18.září 2010. Výstavní premiéru automobilka nasměrovala na dubnový autosalon AMI do Lipska.
BMW 5 Touring - Přehled vznětových motorizací | |||
Model | 520d | 525d | 530d |
Převodovka | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 2993 | 2993 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 135/4000 | 150/4000 | 180/4000 |
Největší toč. mom.
[Nm/min-1] | 380/1900-2750 | 450/1750-2500 | 540/1750-3000 |
Maximální rychlost [km/h] | 222 (220) | - | 243 (242) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,3 (8,3) | - | 6,4 (6,4) |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 5,2 (5,3) | - | 6,4 (6,3) |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1710 (1715) | - | 1800 (1805) |