Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW 5 Touring: Velké kombi z Mnichova (nové foto)

Ondřej Láník Ondřej Láník 20. 3. 2010 • 07:11
78
238
Zobrazit náhledy (78)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Pětkové kombi od BMW narostlo do téměř luxusní délky. Více místa než dosud budou mít cestující i zavazadla. Špičkový podvozek sedanu rozšířilo standardní vzduchové odpružení na zadní nápravě.

Nové BMW 5 Touring se svými vnějšími rozměry řadí přesně mezi své blízké příbuzné - sedan BMW 5 (F10) a liftback BMW 5 GT (F07). S délkou 4.907 mm je o 8 mm delší než sedan a sdílí s ním na poměry vyšší střední třídy rekordní rozvor 2968 mm.

Zavazadelník s 560-1670 l lze přirovnat spíše k BMW 5 GT, které se chlubí 590-1700 l. Třetím do party je BMW 7 (F01) s nímž má kombi společnou podvozkovou a elektronickou architekturu, ale taky místo výroby v bavorském Dingolfingu, nedaleko českých hranic.

Čtvrtá generace velkých rodinných kombi je až po B-sloupek identická se sedanem. Silueta zadní části připomíná více pětkové kombi předminulé generace (E39) než to minulé (E61). Podobné je to i na zádi. Diodová koncová světla jsou štíhlá - výrazně širší a nižší - více zasahují do boků vozu i do pátých dveří.

Obdiv zaslouží designéři - kombi s délkou přes 4,9 m působí svěže a kompaktně. Je přitom delší než kombi Mercedes-Benz E.

Kombi se obvykle nakupuje kvůli úložnému prostoru a jeho variabilitě. V případě BMW ale tradičně zůstává velký důraz i na jízdních vlastnostech. Nová pětka opět dostala odlišné uspořádání zadní nápravy od sedanu. Standardem je vzadu vzduchové odpružení se samočinnou regulací světlé výšky, která je udržována bez ohledu na aktuální zatížení vozu.

Víko zavazadelníku bude možno za příplatek otvírat dálkově s pomocí elektromotorů. Zadní okno bude samostatně výklopné pro nakládání malých předmětů ve stísněných prostorech.

Zadní lavice je dělená v poměru 40:20:40 a každou část lze sklápět samostatně. Opěradla zadních sedadel lze naklápět postupně do sedmi různých poloh.

Základní objem zavazadelníku narostl o 60 l na 560 l, maximální hodnota 1670 l je taky větší. BMW tak dohnalo velké kombi A6 od Audi (565-1660 l) a zmenšilo náskok Mercedesu E (690-1950 l).

BMW 5 Touring - Přehled zážehových motorizací
Model523i528i535i550i
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)8A
Zdvihový objem [cm3]2996299629794395
Válce/ventily6/46/46/48/4
Největší výkon

[kW/min-1]

150/6100190/6600225/5800300/5500-6400
Největší toč. mom.

[Nm/min-1]

270/1500-4250310/2600-5000400/1200-5000600/1750-4500
Maximální rychlost [km/h]231 (227)-250 (250)-
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,2 (8,4)-6,0 (6,1)-
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,9 (7,8)-8,6 (8,5)-
Pohotovostní hmotnost [kg]1715 (1730)-1765 (1770)-

Motorová paleta Touringu by se neměla lišit od toho, co BMW nabízí pro sedany. Pro začátek ale automobilka potvrdila jen čtyři motory pro modely 523i, 535i, 520d a 530d. Všechny budou dodávány standardně se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, za příplatek bude k dispozici nový osmistupňový automat.

Oficiální start prodeje nového Touringu je naplánován na 18.září 2010. Výstavní premiéru automobilka nasměrovala na dubnový autosalon AMI do Lipska.

BMW 5 Touring - Přehled vznětových motorizací
Model520d525d530d
Převodovka6M (8A)6M (8A)6M (8A)
Zdvihový objem [cm3]199529932993
Válce/ventily4/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]135/4000150/4000180/4000
Největší toč. mom.

[Nm/min-1]

380/1900-2750450/1750-2500540/1750-3000
Maximální rychlost [km/h]222 (220)-243 (242)
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,3 (8,3)-6,4 (6,4)
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,2 (5,3)-6,4 (6,3)
Pohotovostní hmotnost [kg]1710 (1715)-1800 (1805)

Související články

Témata
22. 3. 2010 09:45
Re: Luxusni vozy a podstveti
Nemam cas ani chut to sahodlouze popisovat, takze te jen stucne navedu na myslenku tveho veku. Kdyz ty si (udajne) zacinal, mozna tvoje rozdeleni platilo, dneska mladi kluci po autoskole s prasivejma par tisicema za volantem jezdi lip nez kdejaky kreatury tvyho veku s milionem na konte ;-)

A abych predesel nejakym plackam na mou osobu, kolem 100 mam najeto urcite a to zdaleka ne jen Brno - Mnichov loket na okynku.
22. 3. 2010 04:02
Re: Luxusni vozy a podstveti
A ty máš své mozkové postižení od narození, nebo po nějaké nehodě???
21. 3. 2010 23:24
Re: Luxusni vozy a podstveti
Těžkej život,já si nedovedu představit sám sebe jak makám v Emirátech a trávim volnej čas na fóru čojaviem botka es ká :-)
21. 3. 2010 23:14
Re: :-)
X3 taky moc nemusím.Je to takový nešťastný auto,prodeje nic moc,zespodu na něj dotírá X1 a přímá konkurence nádherné Q5 s XC60 v závěsu-to je tvrdej úděl.
21. 3. 2010 19:29
Re: Luxusni vozy a podstveti
Co ti brání tu popsat svět šoféra podle svého? Pokud máš jinou než plakátovou zkušenost, rád si tvé názory přečtu. A jistě nejen já.

Abych ti to ulehčil, zde máš mé názory

- do padesáti tisíc se učíš držet volant
- do sto tisíc se usazuješ za volantem
- nad 400 tisíc se už nelepšíš (zde uznávám, že o tom nemůžeš vzhledem k věku vědět nic)

- kdo najede pod 15 tisíc ročně není řidič, jen majitel vozidla.
Články odjinud