BMW: 740i už nemá osmiválec, 750i má dvě turbodmychadla
O pohon nového BMW řady 7 se starají zcela nové motory, které s koncepcí BMW EfficientDynamic vyznačují vysokou mírou poskytované dynamiky a zároveň i úsporností.
Nové BMW řady 7 nastupuje pouze s přeplňovanými motory, nabídku pohonných jednotek opustily atmosférické agregáty. Zajímavá je také skutečnost, že pod kapotou verzí 740i a 740Li již není vidlicový osmiválec o objemu 4,0 l s výkonem 225 kW (306 k), ale na jeho místo nastoupil řadový šestiválec Twin Turbo s přímým vstřikováním o výkonu 240 kW (326 k).
Pozornost si rozhodně zaslouží i změny u verzí 750i a 750Li, kde sice zůstal zachován vidlicový osmiválec, ale namísto objemu 4,8 l má nová pohonná jednotka objem 4,4 l, přeplňování Twin Turbo a přímé vstřikování paliva (200 bar), díky čemuž se výkon zvýšil z 270 kW (367 k) na 300 kW (407 k). Turbodmychadla a katalyzátory jsou umístěny neobvykle doprostřed mezi dvě řady válců, což umožnilo překonfigurovat sací a výfuková potrubí a minimalizovat tak tlakové ztráty.
Nejméně viditelné změny nastaly u verze 730d, kde je stále využíván šestiválcový turbodiesel o objemu 3,0 l, ale nyní s třetí generací přímého vstřikování common rail. Došlo na zvýšení výkonu ze 170 kW (231 k) na 180 kW (245 k). BMW mluví, v případě tohoto motoru, o světové premiéře.
BMW řady 7: Přehled motorové nabídky | |||
Motor | 750i | 740i | 730d |
Zdvihový objem [cm3] | 4395 | 2979 | 2993 |
Válce/ventily | 8/4 | 6/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 300/5500-6400 | 240/5800 | 180/4000 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 600/1750-4500 | 450/1500-4500 | 540/1750-3000 |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 | 245 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 5,2 | 5,9 | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 11,4 | 9,9 | 7,2 |
Emise CO2 [g/km] | 266 | 232 | 192 |