Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW a Mercedes zvažují spolupráci v oblasti elektrovozů. Výsledkem by mohlo být BMW i2

David Bureš David Bureš 27. 3. 2019
43
5
Zobrazit náhledy (43)
BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3 BMW i3

Novinka mnichovské značky by měla být obdobně velká jako dnešní i3, avšak citelně levnější, díky absenci karbonové karoserie.

Automobilky v dnešním složitém světě hledají různé možnosti, jakým způsobem ušetřit, což někdy ústí v opravdu nečekané spolupráce. Nově tak spolupracují odvěcí rivalové, BMW a Daimler (majitel značky Mercedes-Benz), a to nejen v oblasti nových služeb mobility, ale také ve vývoji autonomních systémů. A spolupráci by mohly ještě rozšířit.

Německá média s odvoláním na zdroje uvnitř automobilek tvrdí, že se v Mnichově a Stuttgartu uvažuje nad sdílením platforem. Na začátku roku se hovořilo nad společným využitím architektury pro kompaktní vozy, nejnovější zprávy ale naznačují společnou platformu pro elektromobily.

Automobily s elektrickým pohonem budou do budoucna klíčové, jejich vývoj je ale nákladný, a tak se nabízí společný vývoj jejich techniky, aby partneři ušetřili. Volkswagen už takhle zřejmě bude sdílet platformu MEB s Fordem, minimálně se o tom jedná.

Německá média přitom již spekulují o tom, jaký model by mohl být prvním výsledkem kooperace BMW a Daimleru. Bude to prý model označený BMW i2, který má přijet někdy kolem roku 2024.

Má jít o hatchback obdobně velký jako i3, avšak mnohem levnější. Nepoužije totiž drahý základ z karbonových vláken jako i3, ale konvenční (a tudíž levnější) materiály. Cenu pod 30.000 eur pak pomůžou snížit i baterie, které mají do doby příchodu vozu zlevnit. Dojezd má činit 300 kilometrů, což by u takto malého automobilu mělo zákazníkům stačit.

Daimler samozřejmě na stejné bázi postaví také vlastní model, přičemž dvojice má prý dohromady dosáhnout 500.000 prodaných kusů ročně. Pokud navíc projekt vyjde, firmy se prý nebudou bránit společnému vývoji ani dalších elektroaut. Tak jsme zvědavi, jak to dopadne, každopádně doufáme, že si taková díla zachovají svébytný charakter, ať už BMW, nebo Mercedesu.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Re: Auto nebo tablet ?
Hendly
| 28. 3. 2019
Jako když by to dnes bylo jinak. Naprostá většina aut jsou předokolky s motorem příčně.. Proti tomu je ele auto rozhodně lepší.
Avatar - CICERO
Re: spolupráce dává velký smysl
CICERO
| 28. 3. 2019
Děláš si srandu? Jsi švýcar,němec nebo b.... ? Aha, elektro táta... Ok. Tak zdravím, mě tady taky říkají, že jsem nemocnej a ještě bolševik a že mi dají ban,(Já si ho mezitím dal proaktivně sám ale zatím se to neví... Tak psst ať se to nedozví...) Tak fakt bacha jooo?? :D, je to tady velká kauza, tvrdé jádro čeří vodu :D :D ;-) Ať si to napsal z jakéhokoliv důvodu, ekologie to není, bud máš hodně peněz nebo jsi přirozený alfasamec slušný otec od slušné rodiny co si jednou za rok zapálí Marllboro, jen tak pro radost... :-) Hezký den :-)
Avatar - ElectroDad
spolupráce dává velký smysl
ElectroDad
| 27. 3. 2019
Vývoj elektromobilů vyžaduje obrovské investice v řádu miliard Euro, takže je podle mě správné a přirozené, že tradiční automobilky, které budou chtít přežít přechod na elektromobilitu v konkurenci s minulostí nezatíženými novými hráči typu Tesla, budou vzájemně na vývoji spolupracovat.
Avatar - WinDiesel
Re: Auto nebo tablet ?
WinDiesel
| 27. 3. 2019
ale ono když existuje studie kde mladý chtějí autotablet / tabletauto nebo žádný auto to že tito mladí ještě kolikrát na auto nemají vyděláno a že nová auta kupují spíše starší věkové generace tito lidé okázale ignorují já vím jak to dopadne 1 - zdraží fosilauta - nebudou se kupovat 2 - elektroauta nikdo nebude chtít a nebudou dostatečně levná - nebudou se kupovat a automobilky budou krachovat a dobře jim tak a konečně budou ekošílenci spokojení až do té chvíle když zjistí že už se autem nesvezou
Auto nebo tablet ?
Orm
| 27. 3. 2019
A o výběru a nákupu nebudou rozhodovat jízdní vlastnosti, ale velikost tabletu. Jo, proč ne, ale děkuji, já nechci.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku