Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW a PSA ukončí spolupráci na motorech, automobilky ji už nepotřebují

David Bureš David Bureš 5. 9. 2013
22
Spolupráce mezi BMW a PSA v oblasti motorů byla zahájena v roce 2002, ukončena zřejmě bude v roce 2016.

Německá automobilka BMW patrně ukončí spolupráci s francouzským koncernem PSA Peugeot-Citroën na vývoji menších benzinových agregátů. Tvrdí to agentura Bloomberg s odvoláním na nejmenovaný zdroj seznámený se situací.

Důvodem ukončení spolupráce je fakt, že už ji automobilky nepotřebují. BMW si vyvíjí vlastní malé agregáty (například tříválce), PSA se zase chce zaměřit na upevnění aliance s americkým koncernem General Motors.

Představitelé obou výrobců zatím zprávy o ukončení vzájemné spolupráce oficiálně nekomentují, pouze tvrdí, že na základě předchozích dohod bude společný vývoj a výroba agregátů pokračovat do roku 2016.

Motory ze společného vývoje se objevují v různých modelech značek BMW, Citroën, Peugeot a Mini. Jednotky jsou zážehové i vznětové.

Spolupráce mezi BMW a PSA postupně končí. Už před rokem automobilky oznámily, že nebudou pokračovat ve společném vývoji a výrobě hybridních vozidel a komponentů pro hybridní pohonný systém.

Ukončení společných projektů německé a francouzské automobilky může být následkem zahájení spolupráce mezi PSA a GM, která byla oznámena na jaře loňského roku. Francouzský a americký koncern nyní spolupracují na třech projektech – platformě pro malá auta, kompaktním MPV a platformě pro budoucí generace MPV Opel Zafira a crossoveru Peugeot 3008.

BMW zase na konci roku 2011 začalo spolupracovat s Toyotou, a to především na vývoji „zelené“ techniky. Oba výrobci mají spolu vyvinout i sportovní vůz.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Škoda
del42sa
| 6. 9. 2013
na TSI nikdo nemá ;-) >:-[]
Považuji to za dobrou zprávu.
nebezpecnavosa
| 6. 9. 2013
A proč by to tak mělo být pořád, když se GM a Fiat již před hodně rozešli ? A s tím rozchodem se dohodli na převzetí vývojového týmu motorů v Turíně. Co ti lidé asi dělají (nejspíš vyvíjejí, když už je platí) ?
Považuji to za dobrou zprávu.
kyklop
| 5. 9. 2013
zdroj k jeho tvrdeniu neuvediem, faktom je, že už staršie 1,9 cdti, 1,3 cdti a 2,0cdti sú motory od fiatu ;-) , preto neočakávam, že by si 1,6 kúpili inde
Považuji to za dobrou zprávu.
nebezpecnavosa
| 5. 9. 2013
Konkrétní zdroj informací podporující Vaše tvrzení by byl či nebyl ?
Avatar - WinDiesel
Škoda
WinDiesel
| 5. 9. 2013
Nejporuchovější motory v daném segmentu. Horší i než 1,2 a 1,4 TSI.