Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW chystá premiéru plug-in hybridní šestiválcové řady 5 i konceptu Neue Klasse

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Mnichovský veletrh mobility bude místem premiéry několika zajímavých novinek z dílny BMW.

Zřejmě nejvýraznější novinkou BMW pro původně mnichovský autosalon, dnes veletrh mobility, bude premiéra konceptu Vision Neue Klasse, který by měl ukázat podobu příští generace elektromobilů mnichovské automobilky. Koncept by měl představovat evoluci konceptů i Vision Circular a i Vision Dee, přičemž podle CEO značky Olivera Zipseho by měl mít poměrně blízko produkční podobě.

Kromě čistě elektrického pohonu se přitom od nového konceptu očekávají také výrazné změny v oblasti designu exteriéru a interiéru, případně i zavedení nových technologií a uživatelského prostředí.

Video se připravuje ...

Důležitou premiérou však bude i oficiální představení plug-in hybridních pohonů pro nové BMW pětkové řady, které by se na trh měly dostat během začátku příštího roku. Zákazníci přitom budou mít na výběr hned ze dvou verzí – čtyřválcové a šestiválcové.

Základní plug-in hybrid BMW 530e přinese kombinaci zážehového čtyřválce a elektromotoru, která by měla nabídnout kombinovaný výkon 220 kW, tedy zhruba 300 koní, na zadních kolech. Výkonnější verze 550e xDrive již přinese kombinaci řadového šestiválce a elektromotoru, která nabídne výkon 360 kW (490 koní) a pohon všech kol.

Elektromotor je integrován do osmistupňové automatické převodovky Steptronic Sport a ve vrcholné verzi 550e xDrive generuje nejvyšší výkon 145 kW (197 k) a až 280 Nm točivého momentu. Díky speciálnímu patentovanému „pre-gearingu“ ale elektromotor dokáže krátkodobě nabídnout točivý moment až 450 Nm.

V obou modelech by měla být Lithium-ion baterie s využitelnou kapacitou 19,4 kWh, která nabídne čistě elektrický dojezd 87 až 101 km u slabšího modelu, respektive 79 až 90 km u šestiválcového plug-in hybridu. Baterie bude uložena v podvozku, takže neomezí úložný prostor. Palubní nabíječka by měla mít výkon až 7,4 kW, díky čemuž by plné nabití mělo trvat jen okolo 3 hodin.

Dalším zajímavým modelem s  elektrickým pohonem bude BMW iX5 Hydrogen, tedy prototyp prémiového mnichovského SUV s technologií vodíkových palivových článků. Vůz se vyrábí v omezeném množství a automobilka ho používá pro prezentace a testování. Zájem o tento koncept by pak zřejmě mohl rozhodnout o další budoucnosti této technologie u BMW.

Prostor ale dostanou i jiné modely BMW. V Mnichově bude mít svou výstavní premiéru například pancéřované BMW i7 Protection, které by mělo být vůbec prvním továrním pancéřovaným sedanem s čistě elektrickým pohonem na světě. K vidění by však měla být i celá paleta elektrických modelů z dílny BMW, tedy iX1, i4, i5, iX a i7.

Chybět nebudou ani nové modely značky Mini. V Mnichově by měla mít premiéru jak nová plně elektrická varianta Mini Cooper, tak i nový Mini Countryman s možností spalovacího i čistě elektrického pohonu. Plug-in hybrid již z nabídky vypadne.

Na své si ale přijdou i fanoušci moto-divize BMW Motorrad, která na festival přiveze neobvyklý čistě elektrický městský skútr CE 02, společností označovaný jako eParkourer.

Ondřej Mára
Diskuze (12)

Doporučujeme

Avatar - N6600
28. 8. 2023 08:05
Re: Neue Klasse
Mimochodem, k tomu planu :)

Der Bestand an Batterieautos (BEV) in Deutschland ist im ersten Halbjahr auf knapp 1,2 Millionen gestiegen - das entspricht bei einem Bestand von gut 49 Millionen Autos einem Anteil von 2,4 Prozent. Im ersten Halbjahr wurden laut Kraftfahrtbundesamt 220.000 BEVs neu zugelassen. Für den angestrebten schnellen Hochlauf wären laut Bratzel in diesem Jahr 750.000 neue BEVs erforderlich. Realistisch seien aber nur 450.000 Neuzulassungen. Auf dem jetzigen Wachstumspfad sei bis 2030 mit einem Bestand von sieben bis acht Millionen Stromern zu rechnen - halb so viel wie von der Regierung geplant.

Der Verband der Internationalen Kraftfahrzeughersteller forderte eine Verlängerung der Subventionen. "Der Markt für E-Pkw erreicht 2023 bis dato nur in etwa das Vorjahresniveau", sagte VDIK-Präsident Reinhard Zirpel. "Elektromobilität ist noch kein Selbstläufer."

Jeste bych poznamenal, ze BMW v roce 2022 prodalo celosvetove 2.1 miliona aut, z toho cca 10% bylo EV. Jestli do 2025 chteji zakaznikum dodat celkove 2 miliony, tak se musim jen smat. Do konce 2025 jim zustavaji 2 roky a 3 mesice. To by prodej EV musel stoupnout na 50% vsech prodanych aut. Vazne si myslis, ze to BMW dokaze?

Zdroj: https://www.automobilwoche.de/…o-ziel-verfehlen
Avatar - twistedTSD
28. 8. 2023 06:57
Re: Neue Klasse
Jj, plány stačí o pár let později kapku zkorigovat, protože epidemie ptačí chřipky, drahé lithium nebo tak něco... :D
Avatar - Ji/Ri
26. 8. 2023 21:05
Re: Neue Klasse
...až to dojede na jedno nabití poctivě 900-1300km a z nuly na sto se nabije během 5-10 minut, nemám problém a klidně si to na lítačku vezmu. Jinak to je furt spíš opruz než služba.
Avatar - Ji/Ri
26. 8. 2023 21:04
Re: Neue Klasse
No jo, ono ale farika na fanoušcích nestojí. Jinak souhlas.
Avatar - N6600
26. 8. 2023 16:42
Re: Neue Klasse
No, tvrdit, ze v roce X prodame tolik a tolik toho a toho je jen vesteni z koule. Samozrejme, ze si BMW, jako kazda jina firma naplanovala rust. Akcionari by ji jinak sezrali.
Ale pokud se Euro 7 odlozi, o 2 roky, tak ty cisla skutecne sedet nemusi. Protoze infrastruktura pro nabijeni se zas tak moc nezlepsuje.