BMW Concept Active Tourer Outdoor: Není tím, co myslíte
Když BMW představilo studii Concept Active Tourer, byl to trošku šok, i když trochu menší díky tomu, že rozšíření nabídky o předokolky bylo pro jistotu dlouho dpoředu avizováno. Ale stejně - kompaktní MPV s tříválcem, co vypadá trochu jako Kia? Navíc existují i značky, které tvrdí, že tenhle segment trhu už není, co býval...
Nicméně Active Tourer už je téměř rok stará záležitost a dnes tu máme jeho evoluci Concept Active Tourer Outdoor. Z názvu by se dala očekávat "allorad" crossover úprava s "terénním" bodykitem a větší světlostí, jenže realita je úplně jiná. Vlastně se původní Active Tourer a ten nový úplně shodují, jen Outdoor dostal velmi povedený lak Gold Race Orange, takže na něm více vyniknou chromové ozdůbky na náraznících a dveřích.
A proč tedy Outdoor? Tenhle praktický bavorák byl připraven pro výstavu OutDoor Friedrichshafen a je tedy zrozen k tomu, aby vás dovezl někam, kam můžete na ten "outdoor" vyrazit a to s potřebným vybavením, v tomto případě s jízdními koly. Po sklopení zadních sedadel do podlahy vznikne rovná ložná plocha, kterou lze využít k naložení dvojice bicyklů, které se dají upevnit do držáků, integrovaných do boků zavazadlového prostoru. Po uchycení lze bezproblémově sundat předních kola, samostatně je naložit a poté držák zasunout do kufru.
V Japonsku jsou podobná řešení vcelku běžná, ale v Evropě se jedná o první vlaštovku, která je určitě následováníhodná. Potěší i taková drobnost, jako sedátko na hraně víka kufru. Technika zůstává beze změn, což znamená již zmíněný tříválec 1,5 l s elektromotorem, vyladěný na výkon 140 kW. Ten má vůz rozhýbat na stovku pod 8 s a spalovat v kombinovaném režimu 2,5 l na 100 km.