Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Concept Gran Coupé: Sedan s kódem Sport 5

Diskuze (69)
Tradičním příznivcům značky udělali u BMW radost – Concept Gran Coupé je ve srovnání se současnými modely nižší, štíhlejší a sportovněji tvarovaný.

Kdo propadl dojmu, že u BMW zcela podlehli lákadlům komerčního úspěchu, ten si může s úlevou vydechnout. Po rodinně zaměřeném 5 Gran Turismo přichází studie, která posouvá řadu 5 sportovnějším směrem. Módě čtyřdveřových kupé zatím Mnichovští odolali (přitom kdo jiný než BMW by měl taková auta vyrábět?), jak ale ukazuje Concept Gran Coupé, takové auto také umí navrhnout a touto myšlenkou se vážně zabývají.

Podobné proporce měl už Concept CS, představený na autosalonu v Šanghaji v roce 2007. Nyní má na pekingském autosalonu premiéru další koncept, který vypadá mnohem blíže sériové výrobě. Víc než jakýkoliv současný model BMW v sobě spojuje aktuální van Hooydonkův design vrstvených ploch s tradičními prvky.

Délka karoserie se protáhla až k hranici pěti metrů (přesné rozměry nebyly zveřejněny). Naopak celková výška je dle firemních údajů nižší než 1,40 metru – studie je tak v nejvyšším bodě o 6 cm nižší než nová řada 5 a v některých místech je karoserie nižší až o 10 cm. Výsledkem jsou sportovní proporce, dále umocněné nízkou klesající přídí, prodlouženou kapotou a přesunutím kabiny k zadní nápravě.

Nízké přídi vévodí široké ledvinky. Po jejich stranách se nacházejí malé diodové světlomety s tradičně pojatou grafikou. Sportovnímu vzhledu napomáhá i přísně horizontální dělení přídě, s nasávacími otvory protaženými až k blatníkům a horizontálními pásy světelných diod.

Štíhlá linie střechy je zakončena typickým zalomením Hoffmeister knick na zadním sloupku. Designové tradice značky ctí také prolisy na bocích i koncová světla s typickým uspořádáním do tvaru písmene L. Tak jako do budoucna všechna BMW se slovem Gran v názvu, i Concept Gran Coupé má bezrámová boční okna.

Jaký bude další osud této studie, není jisté. Některé designové prvky se ale objeví na kupé a kabrioletu řady 6, které přijdou na trh v roce 2011. Podle neoficiálních informací chystá BMW pro rok 2012 také čtyřdveřovou variantu řady 6, která bude přímým konkurentem Mercedesu CLS – pokud se tento model skutečně dostane do sériové výroby, Concept Gran Coupé je s největší pravděpodobností jeho přímým předobrazem.

Kromě studie Concept Grand Coupé prezentuje BMW na pekingském autosalonu také sériovou řadu 5 L určenou výhradně pro čínský trh.

Diskuze (69)
Avatar - HitmanPB
29. 4. 2010 01:06
Re: Dokonalé
žeby nový 507 >:-[]
Avatar - white label
29. 4. 2010 00:12
Re: BMW jde
No tak tohle už se číst dá..., a když se podíváš na mou reakci z 27.4. v 00:38, možná se budeš hodně divit, že se v názoru na design současných sedanů od BMW minimálně částečně shodnem, nikoli však na design tohoto "kupé"...
Jinak mrkni zpět a zjistíš, že ses k BMW nevyjadřoval jako ke kvalitnímu/technicky vyspělému vozu s (pro tebe) nezajímavým designem, ale k jako celkově velmi "obyčejnému" autu...
28. 4. 2010 16:00
Re: BMW jde
ked uz sa mam tak pozerat naspat...
vyjadril som svoj nazor na vzhlad conceptu od BMW, nikde som Jaga nespominal, neporovnaval, neglorifikoval. Len som napisal, ze nepadam z noveho dizajnu na zadok, lebo mi nepripada ziadny prevratny. A ze je BMW obycajne? No v dnesnej dobe je. Ine to bolo pred 10 rokmi, vidiet nazivo baworak, to bola docela raritka, ale v dnesnej dobe je to uplne obycajne auto, ktorych jazdi kopa a nemam preco byt z neho mimo. Obzvlast ked mi ich dizajn nechuti.

Nikde som nepoprel vykonnost, ci jazdne vlastnosti BMW, naopak pripustam, ze je to ich silna stranka. Ja som sa vyjadril cisto k vzhladu auta (alebo celkovo BMW), ktory ma skratka neberie, tak isto ako ma neberie vzhlad aut od audi.

Jaga tu vytiahol niektoy iny ako aj hlupe reci o milionoch v igelitke, o tom ako je nemozne kupit miesto Volva Jaga, ako nevieme co chceme a podobne. Takze by som sa skor zamyslel na prispevkom od Navtecha, ktory zacal riesit neviem co. Ja som okomentoval dizajn auta, nenapisal som ze BMW je *.

A v com je Jag lepsi? Pre mna v dizajne, spracovani interieru, v tom, ze je dost ojedinely a ze ma punc exkluzivity a elegancie, ktory mi u bmw chyba.
Avatar - white label
28. 4. 2010 11:50
Re: BMW jde
No, zkus být konkrétnější a občas mrkni zpátky cos tu napsal ty...
Já tu XF rozhodně nehanil (naopak), ale zřejmě kdo jej nevynáší do nebes (jako ty), je podle tebe uražený tvou kritikou BMW... >:-[]
Nejen u vyšší střední prémie jsou celkové rozdíly mezi konkurencí relativně tak malé, že každý kdo by podobně glorifikoval jednu značku (jako ty ty tu "svou", bez ohledu na to, kterou, tedy klidně i to BMW) a jinou zase obecněji "zatracoval", ztrácí do značné míry (z různých důvodů) soudnost...
Od nikoho jsem tu zatím nečetl, že BMW (MB, Audi) je dokonalost sama a ostatní se nechytají..., takže tvou hysterickou reakci i na můj neutrální příspěvek docela "nechápu", nebo vlastně spíš chápu... ;-)
Avatar - Dinar
28. 4. 2010 09:58
Dokonalé
Milý Číčo, problém je v tom, žes zde na diskusi celkem tři dny i s cestou, logicky ti pak unikají některé nuance, např. smysl mé odpovědi GeekStar ve stylu Wolffa, včetně oblíbeného a legendárního, Thats all. Takže klídek, a šetři inJektivami.
P.S. Jinak souhlasím s Navtechem, s tebou bude zábava.