Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW eDrive směřuje k využití vodíku

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Pohonný systém s vodíkovými palivovými články ukazuje budoucnost technologie BMW eDrive prostřednictvím prototypů na základech modelů 5 GT a i8.

Jednou z částí výzkumného a vývojového programu pohonných ústrojí je u BMW Group již více než třicet let používání vodíku jako zdroje energie. V roce 2006 bylo například představeno BMW Hydrogen 7, jehož zážehový motor spaloval vodík.

Před více než patnácti lety se mnichovská automobilka zabývala systémy využívajícími vodíkové palivové články a nyní v rámci BMW Innovation Days 2015 prezentuje své současné výsledky výzkumu a vývoje v této oblasti.

Demonstračním vozem je pro tento případ BMW řady 5 Gran Turismo, které ukazuje, jak tato technologie může fungovat spolu s charakterem a profilem značky.

Prototyp s dojezdem více než 500 km je vybaven elektromotorem o výkonu 180 kW (245 k) a potřebnou energii mu poskytují palivové články, které jsou výsledkem spolupráce BMW Group a Toyota Motor Corporation, zaměřené na vývoj FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle).

Vodík je v tomto BMW uchováván v nádrži umístěné mezi přední a zadní nápravou, kde jsou uloženy nádoby s průmyslovým standardem CGH2 700 bar. Samotný vodík je zmrazený a je patentovaným způsobem BMW Group uchováván pod tlakem 350 bar.

Druhým vozem s palivovými články, který BMW představuje prostřednictvím série oficiálních snímků je prototyp, který vychází z modelu i8 a je k testování používán od roku 2012. K pohonu tohoto vozu slouží elektromotor umístěný u zadní nápravy s výkonem okolo 147 kW (200 k).

Dohoda o strategické spolupráci mezi BMW Group a Toyota Motor Corporation byla podepsána v roce 2013 a představuje podnět pro další zintenzivnění vývoje technologie FCEV.

Cílem této spolupráce je do roku 2020 vyvinout schválené komponenty hnacích systémů s vodíkovými palivovými články. Úspěšné uvedení vozidel FCEV je závislé na

infrastruktuře na jednotlivých trzích.

Spolupráce obou partnerů má také za cíl vytvořit technologické standardy, které usnadní uvedení vozidel s vodíkovými palivovými články na trh a zvětšení jejich množství.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
3. 7. 2015 16:13
Re: Kdyby to někdo myslel s ekologií vážně,
jj to asi jo, ale tak nejak v poslednim rekneme 1 stu let se to stava legitimni a daserict legalni, kdo nekrade a neuplaci,.... jako by ani nebyl, cela Eu funguje jen na dotacich, ty penize virtualne litaj z jedny strany unie na druhou a vsichni si na nich tak nejak postupne uzdibujou >:D cest vyjimkam
3. 7. 2015 16:11
Re: ... NO VIDA, ŽE TO PŘECI JEN JDE ...
asi te nenapdalo ze to neplati ze sveho vid? Japonsko (Toyote) i Nemecko (Tamnim automobilkam, i Audi, Mercedesu, jen kazdy zkouma jine aspekty vyuziti vodiku) jim na ten vyvoj dava takove male vsimne, ze se jim to vlastne uplne cele zaplati ;-)

kuprikladu VW (Volkswagen) zase naoplatku dostane vsimne, aby po Nemecku postavil do 3 let 12 tisic kusu rychlonabijecek na parkovistich, prevazne firemnich parkovistich, a to se s vodikem zase moc neslucuje, divny >:D

jedinej kdo se snazi o vodik je Japonsko, Nemecko a Kalifornie, ostatni na nej zvysoka co?...serou >:D a kdys se clovek podiva na stav baterkovich elektromobilu a vodikovich elektromobilu, tak to vypada jak? asi tak 10000:1 pro baterky, tim tempem jakym postupuje vodikova infrastruktura dnes, bysme se pouzitelne site cerpacek v CR dockali tak za 300 let >:D
3. 7. 2015 15:12
Re: ... NO VIDA, ŽE TO PŘECI JEN JDE ...
jj
VODÍK V TLAKU [odkaz] JE BLBOST
ZA TO JAKO POMOCNÍK VE VÁLCI ... A TOHLE STE VĚDĚLI?? [odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
3. 7. 2015 14:49
Re: Ne jediný, ale....
Hele já teda obyčejně nejsu žádné grammar nazi, ale tys Čech? To je fakt masakr ten češtin, a to nemluvim o překlepech.
Jinak máš přirozeně pravdu, všechny automobilky vyvíjející vodíkový technologie jsou úplně padlý na hlavu, pracujou u nich výhradně hlupáci a už dávno se tě na to někdo měl zeptat. Kolik jen mohli ti hloupí pánové a dámy ušetřit..
3. 7. 2015 14:08
Re: Kdyby to někdo myslel s ekologií vážně,
Nesouhlasím s tím "dnešní". Nemyslím si, že by lidi byli někdy jiní, lepší. Krade se podvádí, lže, vraždí (atd.) se furt. Bohužel.