Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Gran Coupé: Podoba čtyřdveřové šestky stvrzena patentem

David Bureš
Diskuze (14)
Z patentního úřadu unikly nákresy čtyřdveřového souputníka nového kupé a kabria řady 6.

Mnichovská automobilka BMW již dříve potvrdila, že chce sériově vyrábět koncept Gran Coupé, představený na loňském pekingském autosalonu. Díky nákresům z patentového úřadu známe i podobu sériové verze. Ta se oproti studii liší jen v detailech.

Hlavní změnou je přední nárazník, který postrádá mohutné chladicí otvory a bude tak v sériovém autě prakticky totožný s BMW řady 6. Tato úprava je logická, čtyřdveřové kupé se bude pravděpodobně prodávat pod označením BMW 6 Gran Coupé.

Jiná jsou zpětná zrcátka, změny postihly i záď. Z ní zmizely čtyři hranaté koncovky výfuku, integrované do zadního nárazníku, jejich náhradou je obyčejnější dvojice kulatých koncovek. Celkové sériový automobil vypadá usedleji než koncept z roku 2010.

Čtyřdveřové kupé z Mnichova bude velikostně i cenově stát mezi řadami 5 a 7 (délka konceptu se blížila k hranici pěti metrů), jeho prodej začne v průběhu příštího roku.

Mezi hlavní konkurenty bude patřit Mercedes-Benz CLS a Audi A7 Sportback, BMW se však zřejmě poměří také s Maserati Quattroporte.

BMW pro čtyřdveřové kupé nabídne výběr z přeplňovaných šestiválců a osmiválců, ty budou zážehové i vznětové. Pro současnou generaci BMW 6 Cabrio je zatím k dispozici dvojice benzinových jednotek.

Pod označením 640i se skrývá třílitrový řadový šestiválec s variabilním časováním Valvetronic a maximálním výkonem 235 kW mezi 5800-6000 min-1. Vrchol jeho točivého momentu je 450 Nm mezi 1300-4500 min-1. Tato jednotka se pro řadu 6 Cabrio standardně dodává se start-stop systémem.

BMW 650i Cabrio pohání 4,4litrový vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90°. Jeho výkon je 300 kW (mezi 5500-6400 min-1), vrchol točivého momentu činí 600 Nm (mezi 1750-4500 min-1).

Obě motorizace jsou kombinovány s osmistupňovým automatem a používají systém rekuperace brzdné energie.

Studie BMW Gran Coupé se představila na loňském pekingském autosalonu jako předobraz aktuální generace kupé a kabrioletu řady 6. Podobné proporce měl Concept CS z roku 2007, ten však velikostně stál nad řadou 7.


David Bureš
Diskuze (14)
Avatar - boost.
14. 6. 2011 16:36
Re: CLS
Ten by se tam moc nehodil. Exteriér i interiér jsou u CLS supr dupr :yes:
14. 6. 2011 07:29
Re: Hm
áno krajšie su, ALE maj i oproti sedanům jisté nevýhody, šestka coupé je taky krásná a určitě by se líbila skoro všem co kupujou pětku ale z praktickýho hlediska nemůžou (takže zdaleka ne jenom kvůli peněžence). Navíc by stejně bmw muselo zainvestovat do vývoje praktickýho kombíku, kterej by z tohohle vyrobit nešel, takže jak vidíš vyšlo by to nastejno:)
Avatar - positivemind
14. 6. 2011 01:55
Re: CLS
:yes: CLS je mistrovské dílo, doslova. Jen škoda, že to nemá vnitřek z Audi
Avatar - radolaco
14. 6. 2011 01:12
Re: Hm
chcel som tym len povedat, ze vsetky tie "coupe limuziny" su az na vynimky pre 90% populacie krajsie ako limuziny z ktorych boli odvodene...a teda tu vyvstava otazka....
13. 6. 2011 20:11
Re: Hm
tomuhle teda říkám "zamyšlení" :no: