Mnichovská automobilka je prostřednictvím své divize BMW i v oblasti elektromobilů už nějaký čas aktivní, přesto po vzoru ostatních výrobců rovněž v následujících letech počítá s expanzí nabídky elektrifikovaných automobilů. BMW Group do roku 2025 chystá hned 12 čistě elektrických automobilů. Které to budou?
Automobilka zatím oznámila pět vozů, z toho čtyři ponesou znaky BMW a jedno bude pocházet z dílny Mini. Také ze zbývajících sedmi bude většina se znakem modrobílé vrtulky, výrobce však počítá s rozložením nabídky mezi segmenty podle zájmu zákazníků. I z toho důvodu si BMW už nechalo registrovat označení i1 až i9 a ix1 až ix9, aby bylo na případné další rozšíření nabídky elektromobilů po roce 2025 připraveno.
Jako první z novinek dorazí středně velké SUV iX3, na bázi X3, s nímž se počítá pro rok 2020, zatím tedy jen pro čínský trh. Někdy v té době se dočkáme také elektrického Mini. O rok později by měl dorazit také kompaktní sedan se siluetou sedanu i4, který podle všeho bude jakýmsi nástupcem dnešní dvojice 3 Gran Turismo a 4 Gran Coupé, s designem vycházejícím z konceptu BMW i Vision Dynamics. iNext pak bude SUV o velikosti X5, které má rovněž přijít v roce 2021.
„Vstupujeme do velkoobjemových segmentů, protože se domníváme, že poptávka po elektrických vozech roste, spolu s vládními podporami a rozšiřující se infrastrukturou. Strategii jsme změnili kvůli tomu, že naši zákazníci chtějí elektrifikaci napříč naší modelovou paletou,“ říká vedoucí divize BMW i Robert Irlinger.
Na rozdíl od jiných automobilky přitom BMW nepočítá s jednou platformou primárně určenou pro elektromobily. iX3 tak využije platformu X3, zatímco iNext architekturu CLAR, známou z řad 5 či 7, avšak dále upravenou, aby ukázala veškeré možnosti automobilky. „Každý další elektromobil bude buď kompatibilní s platformou CLAR nebo s ekvivalentní architekturou s pohonem předních kol,“ tvrdí Irlinger s tím, že díky tomu automobilka bude moci účinně rozhodnout o tom, jaké další modely postaví a v jakých objemech je bude vyrábět. V současné chvíli je totiž těžké rozhodovat o tom, co nabídnout v roce 2025, protože se těžce odhaduje budoucí klientský zájem.