Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 bude levnější než řada 5 i Ampera

Ondřej Láník
Diskuze (0)
Vedení BMW slibuje, že ceny hi-tech modelů neporostou do závratných výšin.

Pravda, lidové taky nebudou. Až se v roce 2013 začne prodávat sériová verze karbonového elektromobilu i3, bude stát méně než BMW řady 5. To v současné době odpovídá zhruba hranici 40 tisíc Euro. V rozhovoru pro německý list Handelsblatt to řekl šéf BMW Norbert Reithofer.

Cena tedy bude současně nižší než u právě teď uváděného Opelu Ampera. Na německém trhu chce Opel Amperu prodávat za necelých 43 tisíc Euro.

BMW představilo prototypy i3 a i8 letos v létě. Vozy BMW i mají konstrukci LifeDrive, která zahrnuje dva celky: modul Drive zajišťuje pohon a jízdu (podvozek, akumulátory, motor), je vyroben z hliníku a zároveň představuje klíčový prvek pasivní bezpečnosti. Life poskytuje prostor pro posádku a je vyroben z CFRP, plastů zesílených uhlíkovými vlákny.

Koncept i3 staví tyto moduly ve vrstvách na sebe. Karoserie dlouhá 3845 mm veze akumulátory v podlaze mezi nápravami (rozvor 2570 mm). Tato část je chráněna hliníkovými profily, z hliníku jsou i přední a zadní deformační zóny. Čtyřmístný interiér není omezován středovým tunelem, poskytne proto víc prostoru. Kromě prostoru pro pasažéry má vůz ještě místo pro 200 litrů zavazadel.

V současné fázi je i3 plně elektrické, jeho elektromotor má 125 kW a 250 Nm. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy a nejrychleji jede 150 km/h. Reálný dojezd je dle BMW 130 až 160 km (v souladu s normou 225 km), 80 % kapacity akumulátorů se s rychlonabíječkou dobije za jednu hodinu. Standardní cestou zabere úplně dobití prázdných akumulátorů 6 hodin.

Podrobně jsme BMW i3 představili v článku BMW i3 Concept: 125 kW, 250 Nm, 0-100 km/h za 7,9 s

Ondřej Láník
Diskuze (0)