BMW i3 REX může být nebezpečné, hlásí Consumer Reports
BMW i3 jsme vyzkoušeli na začátku letošního roku, a přestože se nejednalo o vyloženě přívětivé podmínky pro elektromobil, dokázalo na jedno nabití ujet asi 130 kilometrů. Bavíme se přitom o režimu, kdy využíváte všechny možné komfortní prvky a příliš nevyznáváte ekonomický styl jízdy.
Automobilka myslela také na řidiče, kterým takový dojezd nestačí, a vyvinula verzi se systémem REX (range extender). Vedle elektromotoru máte k dispozici ještě dvouválcový agregát o objemu 647 cm3, díky kterému dojedete až o 150 kilometrů dál. Podle Consumer Reports však ani to není samospásné a v některých situacích může být hliníkovo-karbonové BMW dokonce nebezpečné.
Informace plynou ze situace, která se přihodila jednomu z řidičů Consumer Reports. Jeho BMW i3 REX při předjíždění kamionu v kopci náhle a bez varování ztratilo výkon, navíc v situaci, kdy se z protisměru řítilo další auto. Vše nakonec dopadla dobře, ale z dalších testů vyplynulo, že je BMW i3 skutečně línější, pokud jedete na „prodlužovač“ a nebrzdíte, případně občas nesundáváte nohu z plynu. V opačném případě totiž začne automobil okamžitě rekuperovat a vracet energii do akumulátoru, ne však v takové míře, aby se vůz stal závislý pouze na devítilitrové benzinové nádrži.
Consumer Reports dále uvedl, že v popsaném režimu vozu trvá zrychlení z 0-100 km/h 27 až 40 sekund, což je značný rozdíl oproti 7,9 sekundám, které uvádí výrobce. I k jeho dveřím se problém dostal, přičemž se okamžitě přišlo na řešení, kterého se dočkám v prvním čtvrtletí příštího roku.
Novinky s největší pravděpodobností zahrnou modifikace řídicího systému vozu, který upozorní na možnost ztráty výkonu při nižším stavu energie v akumulátoru. Systém by měl navíc umět s energií pracovat efektivněji, například na základě dat z navigace. V takovém případě byste pod kopcem měli mít k dispozici maximální potenciál „zbylé šťávy“, zatímco při následném sjezdu by docházelo k razantnější rekuperaci energie.