Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i3 REX může být nebezpečné, hlásí Consumer Reports

Jan Mička
Diskuze (19)
BMW i3 může být vybaveno takzvaným prodlužovačem dojezdu. Podle posledních zpráv s ním však mohou být problémy.

BMW i3 jsme vyzkoušeli na začátku letošního roku, a přestože se nejednalo o vyloženě přívětivé podmínky pro elektromobil, dokázalo na jedno nabití ujet asi 130 kilometrů. Bavíme se přitom o režimu, kdy využíváte všechny možné komfortní prvky a příliš nevyznáváte ekonomický styl jízdy.

Automobilka myslela také na řidiče, kterým takový dojezd nestačí, a vyvinula verzi se systémem REX (range extender). Vedle elektromotoru máte k dispozici ještě dvouválcový agregát o objemu 647 cm3, díky kterému dojedete až o 150 kilometrů dál. Podle Consumer Reports však ani to není samospásné a v některých situacích může být hliníkovo-karbonové BMW dokonce nebezpečné.

Informace plynou ze situace, která se přihodila jednomu z řidičů Consumer Reports. Jeho BMW i3 REX při předjíždění kamionu v kopci náhle a bez varování ztratilo výkon, navíc v situaci, kdy se z protisměru řítilo další auto. Vše nakonec dopadla dobře, ale z dalších testů vyplynulo, že je BMW i3 skutečně línější, pokud jedete na „prodlužovač“ a nebrzdíte, případně občas nesundáváte nohu z plynu. V opačném případě totiž začne automobil okamžitě rekuperovat a vracet energii do akumulátoru, ne však v takové míře, aby se vůz stal závislý pouze na devítilitrové benzinové nádrži.

Consumer Reports dále uvedl, že v popsaném režimu vozu trvá zrychlení z 0-100 km/h 27 až 40 sekund, což je značný rozdíl oproti 7,9 sekundám, které uvádí výrobce. I k jeho dveřím se problém dostal, přičemž se okamžitě přišlo na řešení, kterého se dočkám v prvním čtvrtletí příštího roku.

Novinky s největší pravděpodobností zahrnou modifikace řídicího systému vozu, který upozorní na možnost ztráty výkonu při nižším stavu energie v akumulátoru. Systém by měl navíc umět s energií pracovat efektivněji, například na základě dat z navigace. V takovém případě byste pod kopcem měli mít k dispozici maximální potenciál „zbylé šťávy“, zatímco při následném sjezdu by docházelo k razantnější rekuperaci energie.

Jan Mička
Diskuze (19)
14. 10. 2014 08:53
Re: To není vina auta, .....
Možná. Z článku to není zcela jasné, jak to doopravdy bylo. Tak jo, beru zpět a nakonec tam třeba pak ani tu kočičku nedal.

Mohlo to být také tak, že k testu dostal kolega M5 a on jen i3. Tak to třeba jen nestrávil. :-)
14. 10. 2014 08:47
Re: To není vina auta, .....
Jen jestli z něho neděláš idiota neoprávněně. Ten el. prodlužovač se dá zapnout už od max. nabití. Jinak se na ten udávaný dojezd ani nedostaneš. Z toho, jak ten článek chápu já, auto se rozhodlo v rámci šetření energií utnout max. výkon dříve, než to bylo nezbytné a přitom k tomu nemělo jediný důvod - REX je v podstatě jen taková rekuperace plus, do samotného pohonu nezasahuje...
Avatar - T613
14. 10. 2014 07:11
Re: BMW i3 je prdítko do města !!
víc smajl víc názor
13. 10. 2014 23:07
Re: BMW i3 je prdítko do města !!
ale jo jede to ... Ale 180 ani 160 to na dálnici neudělá a na českých 130 kmh to stejně vytáhne líně a s dojezdem při téhle rychlosti snad pod 100km ?? někde psali ... takže zkrátka kde soudruzi z NSR udělali chybu? Ano to auto není projetované na dálnice ;-) Je to přifouklá 1dnička na baterky s imitací bambusu v interiéru snad pro mimozemšťany či londýňany zkrátka, aby se moc neprodávali a zatím jim frčeli jejich brambospaklovací popelnice - toť vše asi tak ;-) nic novýho podsluncem od bmw, leda snad náznak, že to elektro přeci jenom by možná i šlo >:D časem... >:D >:D >:D
13. 10. 2014 22:07
Re: Nerozumím
... hned jak budou mít nástupce. ;-)