Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 dostane tříválec a elektromotor o výkonu 266 kW

David Bureš David Bureš 7. 8. 2013 • 14:07
19
18
Zobrazit náhledy (19)
BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8 BMW i8
Mnichovský plug-hybridní sporťák bude čtyřkolkou, BMW o něm tvrdí, že bude ideálním vozem pro každodenní používání.

BMW postupně odhaluje své modely z nové divize i, která nabídne úsporná auta. Po představení sériové verze hatchbacku i3 tu jsou podrobné informace o plug-in hybridním sporťáku i8.

Automobil bude disponovat pohonem všech kol. Zatímco zadní kola bude pohánět 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW a točivém momentu 320 N.m, o pohon předních kol se postará elektromotor s 96 kW a 250 N.m. Celkový výkon hybridní soustavy činí 266 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 570 N.m.

U zadní nápravy uložený tříválec svojí technikou vychází z již nabízeného šestiválce. Jednotka používá přímé vstřikování nebo systém proměnného zdvihu ventilů, o přenos točivého momentu na zadní kola se stará šestistupňový automat.

Elektromotor byl vyvinut speciálně pro modely z divize i, jednotka v městském elektromobilu i3 je však o něco silnější. Elektrický motor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta, které je možné nabíjet i pomocí zástrčky.

BMW i8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pouze na elektřinu zvládne i8 ujet 35 kilometrů při maximální rychlosti 120 km/h, v takovém případě je tedy toto BMW předokolkou. Elektrický režim je určen především pro jízdu ve městě.

V kombinovaném cyklu podle evropské normy má i8 podle BMW spotřebovat méně než 2,5 litru paliva na 100 kilometrů. Je ale jasné, že v reálném světě se auto této hodnotě přiblíží jen velice těžko.

Řidič může vybírat ze dvou jízdních režimů – Comfort a Eco Pro. BMW tvrdí, že přepnutím do úsporného módu Eco Pro se dojezd automobilu zvýší až o 20 procent. V režimu Eco Pro může jet auto výhradně na elektřinu, pokud se však baterie vybijí nebo řidič pořádně sešlápne pedál plynu, je spuštěn spalovací agregát.

Karoserie automobilu kombinuje hliníkové díly a prvky z karbonem vyztuženého plastu (CFRP). Výsledkem použití lehkých materiálů je pohotovostní hmotnost nižší než 1.490 kilogramů, které jsou mezi nápravy rozloženy v ideálním poměru 50:50. Hmotnost vozu sráží dolů také chemicky tvrzené sklo nebo přístrojový panel z hořčíku, který je o 30 procent lehčí než ten v BMW řady 6.

BMW i8 je dlouhé 4.689 mm, široké 1.942 mm a vysoké 1.293 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Kabina nabídne konfiguraci 2+2.

Mnichovský sportovní plug-in hybrid bude oficiálně představen na zářijovém autosalonu IAA. Zde bude nakonec odhalena i jeho definitivní podoba, tu BMW zatím nadále skrývá pod kamufláží.

Související články

Témata
Avatar - Dinar
8. 8. 2013 07:59
Re: BMWéček, tříhrneček
Právě, oťukávání, kterým to jen začíná, bmw motory umí, nemám obavu, že by ten tříválec s elektromotorem byl nějaký propadák, takže to bohužel u řady "i" neskončí. Určitě se v tom bude jezdit dobře, zvuk tomu nějaký taky dodají, jenže to nic nevypoví o tom, o co by ta auta byla lepší mít některý z klasických bmw motorů. Ano, tabulková spotřeba by byla o dva litry vyšší, ta reálná ale minimálně vyrovnaná. Sejří mě na tom právě ten Potěmkin dnešní doby, falešný tyátr o pokroku v režii EU.
Avatar - bigsoul
8. 8. 2013 07:47
Re: A ted do mě!
Ty si zabednenec a zabednencom aj ostaneš.
Avatar - HitmanPB
8. 8. 2013 00:00
Tajne dúfam,
že nás BMW po znížení emisných limitov vďaka divízii i a takýmto modelom prekvapí niečim ultimatívnym, z čoho nám padne sánka.
Stále nie je neskoro, otázka je kedy a či vôbec... :-O

Skôr som nadobudol dojem, že tento priestor prenechala pre Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Pagani a spol.
7. 8. 2013 23:23
Takovej krásnej sporťák
to mohl být, kdyby do toho dali třílitrový šesiválec. Bez půltuny baterek to mohlo vážit kolem 1200kg, Motor by dával krásných 240-250kW, maximálka by byla kolem 300km/h a kombinovaná spotřeba kolem 9l/100km. Lední medvíďata by sice tonula po tuctech, ale srdce petrolheada by zaplesalo. Ách jo....
Avatar - Emel
7. 8. 2013 22:12
Re: Aby sa nejaká technológia presadila...
Nechci ti kazit tvé správné germánské nadšení, ale zatímco si BMW hraje na písečku s i8, Toyota bouchá Priusy po tisících.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku