BMW i8 dostane tříválec a elektromotor o výkonu 266 kW
BMW postupně odhaluje své modely z nové divize i, která nabídne úsporná auta. Po představení sériové verze hatchbacku i3 tu jsou podrobné informace o plug-in hybridním sporťáku i8.
Automobil bude disponovat pohonem všech kol. Zatímco zadní kola bude pohánět 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW a točivém momentu 320 N.m, o pohon předních kol se postará elektromotor s 96 kW a 250 N.m. Celkový výkon hybridní soustavy činí 266 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 570 N.m.
U zadní nápravy uložený tříválec svojí technikou vychází z již nabízeného šestiválce. Jednotka používá přímé vstřikování nebo systém proměnného zdvihu ventilů, o přenos točivého momentu na zadní kola se stará šestistupňový automat.
Elektromotor byl vyvinut speciálně pro modely z divize i, jednotka v městském elektromobilu i3 je však o něco silnější. Elektrický motor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta, které je možné nabíjet i pomocí zástrčky.
BMW i8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Pouze na elektřinu zvládne i8 ujet 35 kilometrů při maximální rychlosti 120 km/h, v takovém případě je tedy toto BMW předokolkou. Elektrický režim je určen především pro jízdu ve městě.
V kombinovaném cyklu podle evropské normy má i8 podle BMW spotřebovat méně než 2,5 litru paliva na 100 kilometrů. Je ale jasné, že v reálném světě se auto této hodnotě přiblíží jen velice těžko.
Řidič může vybírat ze dvou jízdních režimů – Comfort a Eco Pro. BMW tvrdí, že přepnutím do úsporného módu Eco Pro se dojezd automobilu zvýší až o 20 procent. V režimu Eco Pro může jet auto výhradně na elektřinu, pokud se však baterie vybijí nebo řidič pořádně sešlápne pedál plynu, je spuštěn spalovací agregát.
Karoserie automobilu kombinuje hliníkové díly a prvky z karbonem vyztuženého plastu (CFRP). Výsledkem použití lehkých materiálů je pohotovostní hmotnost nižší než 1.490 kilogramů, které jsou mezi nápravy rozloženy v ideálním poměru 50:50. Hmotnost vozu sráží dolů také chemicky tvrzené sklo nebo přístrojový panel z hořčíku, který je o 30 procent lehčí než ten v BMW řady 6.
BMW i8 je dlouhé 4.689 mm, široké 1.942 mm a vysoké 1.293 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Kabina nabídne konfiguraci 2+2.
Mnichovský sportovní plug-in hybrid bude oficiálně představen na zářijovém autosalonu IAA. Zde bude nakonec odhalena i jeho definitivní podoba, tu BMW zatím nadále skrývá pod kamufláží.