Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 dostane tříválec a elektromotor o výkonu 266 kW

David Bureš
Diskuze (18)
Mnichovský plug-hybridní sporťák bude čtyřkolkou, BMW o něm tvrdí, že bude ideálním vozem pro každodenní používání.

BMW postupně odhaluje své modely z nové divize i, která nabídne úsporná auta. Po představení sériové verze hatchbacku i3 tu jsou podrobné informace o plug-in hybridním sporťáku i8.

Automobil bude disponovat pohonem všech kol. Zatímco zadní kola bude pohánět 1,5litrový benzinový tříválec TwinPower Turbo o výkonu 170 kW a točivém momentu 320 N.m, o pohon předních kol se postará elektromotor s 96 kW a 250 N.m. Celkový výkon hybridní soustavy činí 266 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 570 N.m.

U zadní nápravy uložený tříválec svojí technikou vychází z již nabízeného šestiválce. Jednotka používá přímé vstřikování nebo systém proměnného zdvihu ventilů, o přenos točivého momentu na zadní kola se stará šestistupňový automat.

Elektromotor byl vyvinut speciálně pro modely z divize i, jednotka v městském elektromobilu i3 je však o něco silnější. Elektrický motor čerpá svoji energii z lithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta, které je možné nabíjet i pomocí zástrčky.

BMW i8 zvládne zrychlit z 0-100 km/h za méně než 4,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pouze na elektřinu zvládne i8 ujet 35 kilometrů při maximální rychlosti 120 km/h, v takovém případě je tedy toto BMW předokolkou. Elektrický režim je určen především pro jízdu ve městě.

V kombinovaném cyklu podle evropské normy má i8 podle BMW spotřebovat méně než 2,5 litru paliva na 100 kilometrů. Je ale jasné, že v reálném světě se auto této hodnotě přiblíží jen velice těžko.

Řidič může vybírat ze dvou jízdních režimů – Comfort a Eco Pro. BMW tvrdí, že přepnutím do úsporného módu Eco Pro se dojezd automobilu zvýší až o 20 procent. V režimu Eco Pro může jet auto výhradně na elektřinu, pokud se však baterie vybijí nebo řidič pořádně sešlápne pedál plynu, je spuštěn spalovací agregát.

Karoserie automobilu kombinuje hliníkové díly a prvky z karbonem vyztuženého plastu (CFRP). Výsledkem použití lehkých materiálů je pohotovostní hmotnost nižší než 1.490 kilogramů, které jsou mezi nápravy rozloženy v ideálním poměru 50:50. Hmotnost vozu sráží dolů také chemicky tvrzené sklo nebo přístrojový panel z hořčíku, který je o 30 procent lehčí než ten v BMW řady 6.

BMW i8 je dlouhé 4.689 mm, široké 1.942 mm a vysoké 1.293 mm, rozvor náprav činí 2.800 mm. Kabina nabídne konfiguraci 2+2.

Mnichovský sportovní plug-in hybrid bude oficiálně představen na zářijovém autosalonu IAA. Zde bude nakonec odhalena i jeho definitivní podoba, tu BMW zatím nadále skrývá pod kamufláží.

David Bureš
Diskuze (18)
Avatar - Dinar
8. 8. 2013 07:59
Re: BMWéček, tříhrneček
Právě, oťukávání, kterým to jen začíná, bmw motory umí, nemám obavu, že by ten tříválec s elektromotorem byl nějaký propadák, takže to bohužel u řady "i" neskončí. Určitě se v tom bude jezdit dobře, zvuk tomu nějaký taky dodají, jenže to nic nevypoví o tom, o co by ta auta byla lepší mít některý z klasických bmw motorů. Ano, tabulková spotřeba by byla o dva litry vyšší, ta reálná ale minimálně vyrovnaná. Sejří mě na tom právě ten Potěmkin dnešní doby, falešný tyátr o pokroku v režii EU.
Avatar - bigsoul
8. 8. 2013 07:47
Re: A ted do mě!
Ty si zabednenec a zabednencom aj ostaneš.
Avatar - HitmanPB
8. 8. 2013 00:00
Tajne dúfam,
že nás BMW po znížení emisných limitov vďaka divízii i a takýmto modelom prekvapí niečim ultimatívnym, z čoho nám padne sánka.
Stále nie je neskoro, otázka je kedy a či vôbec... :-O

Skôr som nadobudol dojem, že tento priestor prenechala pre Bugatti, Ferrari, Lamborghini, Koenigsegg, Pagani a spol.
7. 8. 2013 23:23
Takovej krásnej sporťák
to mohl být, kdyby do toho dali třílitrový šesiválec. Bez půltuny baterek to mohlo vážit kolem 1200kg, Motor by dával krásných 240-250kW, maximálka by byla kolem 300km/h a kombinovaná spotřeba kolem 9l/100km. Lední medvíďata by sice tonula po tuctech, ale srdce petrolheada by zaplesalo. Ách jo....
Avatar - Emel
7. 8. 2013 22:12
Re: Aby sa nejaká technológia presadila...
Nechci ti kazit tvé správné germánské nadšení, ale zatímco si BMW hraje na písečku s i8, Toyota bouchá Priusy po tisících.