Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW i8 Spyder třikrát na videu

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 3. 4. 2012
Krátce po zveřejnění prvních snímků a technických specifikací se BMW i8 Spyder představuje i prostřednictvím krátkých videí, nabízejících bližší pohled na jeho design.

BMW i8 Spyder vzhledově i použitou technikou navazuje na plug-in hybrid i8 s uzavřenou karoserií. Nový koncept bez střechy je dlouhý 4.480 mm, široký 1.922 mm, vysoký 1.208 mm a má rozvor náprav 2.650 mm. Oproti kupé i8 je jeho celková délka o 152 mm menší a rozvor se zkrátil o 150 mm.

Exteriér i interiér BMW i8 Spyder používá stejné linie jako kupé. Řada detailů je tak prakticky identická. Podobně jako u kupé bylo i v případě vozu bez střechy cílem vývojového týmu dosáhnout co nejlepšího obtékání vzduchu kolem karoserie.

O pohon Spyderu se tak jako v případě i8 kupé stará vzadu uložený přeplňovaný zážehový tříválec o objemu 1,5litru, který poskytuje výkon 164 kW, a elektromotor o výkonu 96 kW, umístěný u přední nápravy. Kombinovaný výkon tohoto ústrojí je 260 kW, jeho maximální točivý moment činí 550 Nm. Poháněná jsou přední, zadní, nebo všechna kola.

Maximální rychlost je tak jako u kupé omezena na hodnotu 250 km/h, akcelerace z 0-100 km/h Spyderu trvá rovných 5 sekund, což je o 0,4 sekundy déle než u kupé. V normovaném evropském kombinovaném cyklu vůz spotřebuje 3 litry benzinu na 100 km. Pouze na elektřinu automobil ujede 30 kilometrů.

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor