Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M: Chystá se konec manuálů i dvouspojek

Michal Fokt Michal Fokt 25. 4. 2017 • 11:21
79
41
Zobrazit náhledy (79)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
Sportovní divize BMW M už do budoucna nepočítá s manuálními převodovkami. Tedy vlastně ani s dvouspojkovými. Co tedy budou sportovní bavoráky využívat?

Když dnes koupíte BMW s trikolórou, dostanete ho buď se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT nebo (vzácněji) s manuálním šestikvaltem. Ale obě tato řešení už to mají nahnuté. Sportovní divize mnichovské automobilky s nimi totiž do budoucna nepočítá a zatne jim tipec spíše dříve, než později.

Viceprezident BMW M pro prodej Peter Quintus v rozhovoru pro australský The Drive na dotaz, jak vidí budoucnost DCT převodovek, poněkud překvapil: "Je otázkou, kdy DCT skončí. Uvidíme, jak to ještě bude dlouho trvat." Podle něj mají dvouspojky u BMW před sebou už jen šest nebo sedm let a je přesvědčen, že poté se autoprůmysl opět vrátí ke klasickým měničovým automatům!

Nyní už jsou běžné automaty s devíti a deseti rychlostními stupni, které jsou na vysoké technické úrovni. Doposud byla výhodou dvouspojkových převodovek nízká hmotnost a rychlé řazení. Nyní v řadě případů už rychlostně automaty srovnaly krok a jsou lepší a chytřejší," vysvětluje Peter. Ale nejde pouze o rychlost, problémem manuálů i dvouspojek je trvanlivost, jsou ideálně použitelné pro motory o výkonu do 450 koní a točivém momentu 600 N.m, za touto hranicí nelze zaručit potřebnou odolnost v kombinaci s rozumnými rozměry a váhou. Ze stejného důvodu už dost možná nová generace modelů M3 a M4 nebude mít v nabídce vůbec manuální převodovku.

Související články

Témata
Avatar - Thomasino
26. 4. 2017 09:43
Re: BMW M2 facelift
Ještě při objednání v únoru to bylo kolem 4-5 měsíců, očekávalo se ale, že se to bude zase trošku prodlužovat, jakmile bude končit zima.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:29
Re: A sakra...
k boomu autonomních vozů určitě dojde a peak nastane někde kolem prvních 500 vážných nehod zapříčiněných umělou intaliengcí a prvních 500 sousdních žalob s úzhrnou sumou cca 300 miliard USD, kterou budou chtít lidi po výrobci. Tam ten boom zas rychle opadne. >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:27
Sem to říkal už dávno
že není nad měničové AT a hled, první vlaštovka už to pochopila dvouspojky půjdou do kopru. >:D
26. 4. 2017 09:26
Re: celkovo mi pride
Ty negeneralizujes???
Kdyz tu nekdo resi ty SLINTY o spojeni ridice s autem, tak rozhodne bukdy nemel na mysli felicii pick-u, ale prave auto pro zabavu.
Jestli jsi nam chtel rict ze automat je pohodlnejsi, tak za to dik :-)
Ale jak si dosel v diskusi o manualu k vete: "auta pre zabavu do toho neratam."??

>:-[]
26. 4. 2017 08:45
Re: celkovo mi pride
Áno, ja negeneralizujem, narozdiel od iných kde sa riešia slinty typu spojenie šoféra s autom, pôžitok, nevieš radiť a blabla. Je to síce len dvojspojka :-) ,ale už len za ten komfort to stojí. Zatiaľ mňa nenapadla situácia, kde by bol lepší manuál - autá pre zabavu do toho nerátam. Popritom mám stále služobné auto kde si manuálnu prevodovku "užívam" naplno >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud