BMW M GmbH: Nová M5 bude o 25 % úspornější, M3 GTS sedan přijde ještě letos
Nové BMW M5 není jediný automobil, který pro nás sportovní divize mnichovské automobilky letos chystá. Na konci roku totiž přijede i M3 GTS ve verzi sedan.
Vedle prvních fotografií nové generace M5 zveřejnilo BMW i snímky konceptu M3 GTS ve verzi sedan, které se má začít prodávat letos na podzim.
Vůz se zřejmě stane zřejmě poslední verzí současné trojkové řady, nové BMW řady 3 se totiž objeví v prodeji během příštího roku.
Mnichovská automobilka zatím nezveřejnila technické parametry studie M3 GTS sedan. Sériový automobil má být ale o něco slabší než M3 GTS kupé, jehož výkon je 331 kW. Otázkou také zůstává, zda sedan dostane 4,4litrový vidlicový osmiválec z M3 GTS kupé, nebo jen vyladěnou čtyřlitrovou V8 ze standardní M3.
Koncept silnějšího sedanu M3 využívá mnohé prvky z M3 GTS kupé. Těmi jsou například větší brzdy, 19palcová kola z lehkých slitin, sportovněji nastavený podvozek, lehčí výfukový systém a černě lakované ledvinky.
Nápadný oranžový lak kupé však vystřídala usedlejší tmavě modrá barva. Přední náběžná hrana nárazníku je užší, mohutný zadní přítlačný spoiler je nahrazen větší hranou víka zavazadlového prostoru. Podle některých zpráv se však vzhled sériového provedení ještě mírně změní.
M3 GTS kupé bylo vyrobeno jen ve 150 exemplářích. V limitovaném počtu vznikne i varianta sedan.
Kupé loni při zahájení prodeje stálo 136.850 eur, což tehdy odpovídalo hodnotě necelých 3,48 milionu korun. Cena sedanu se bude pravděpodobně pochybovat v těchto částkách.
Nová M5 bude o 25 % úspornější
Se zveřejněním prvních fotografií konceptu nové generace M5 mimo jiné vyšlo najevo, že sportovní sedan bude úspornější než minulá generace. Hlavním důvodem je použití vysokootáčkové V8 M TwinPower Turbo místo V10 z předchozího provedení.
Úspornosti auta ale také pomůže dvojspojková převodovka ze současné M3, zvažuje se prý i použití start-stop systému. Kombinovaná spotřeba nové M5 má být 10,8 l/100 km, což je o 25 % méně než u minulé generace. M5 (E60) spotřebovalo 14,4 l paliva na 100 km a produkovalo 344 g CO2 na kilometr.
M5 dostane upravené zavěšení s ostřejším brzdovým systémem. Aktivní diferenciál divize M zlepší jízdní vlastnosti auta, ESP bude možné nastavit v několika módech.
Studie nové M5 se představí na Šanghajském autosalonu, premiéry sériového provedení se dočkáme v září na autosalonu ve Frankfurtu. Krátce poté M5 (F10) zamíří do prodejen.