Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M: Sportovní divize vyměnila šéfa, M7 se nechystá

Diskuze (19)
Nový šéf divize BMW M Kay Segler potvrdil, že sportovní verze vlajkové lodi BMW, která by nesla označení M7, není na pořadu dne. Zákazníci se musí spokojit s některým z dosavadních motorů a možností objednat M paket.

Kay Segler, který se do vedení BMW M GmbH dostal v květnu po pěti letech strávených řízením značky Mini, má o rozšiřování nabídky výkonných BMW jasnou představu. V rozhovoru pro Automotive News jednoznačně vyloučil, že by na vrcholu sedmičkové řady měl stanout model M7. Dvě nová sportovní SUV X5 M a X6 M považuje za dostatečný „ústupek“ tradicím a věří jejich obchodnímu úspěchu.

Zájemce o výkonný motor v řadě 7 má uspokojit nová dvanáctiválcová 760i o výkonu 400 kW. K tomu bude možné (stejně jako pro všechny ostatní verze řady 7) od léta objednat nový M paket. Tím jsou ambice divize M v případě vlajkové lodi BMW završeny.

Nový ředitel BMW M GmbH se také zmínil o budoucnosti sportovního oddělení v obecnější rovině. Vyznavače pravých sportovních hodnot zřejmě potěší, že výkon modelů se nebude příliš zvyšovat nad současnou úroveň – aktuální M3 dokonce uvádí jako příklad modelu, který dosáhl svého výkonového maxima. Do budoucna se chce Segler naopak zaměřit na tvrdší a přesnější nastavení podvozku.

Diskuze (19)
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:52
Re: tak dál
Jels někdy poslední RS4? Nemyslím S4, ale RS4? To byl pro M3 (E46) naprosto rovnocenný soupeř. S4 nebo S6 byla naopak naprosto tupá auta zprasená prkenným podvozkem v kombinaci s rozvláčným řízením běžných verzí audi. Nová S4 je jiné kafe, souhlas, ale jako soupeře také vidím 335i mnohem více než M3, S4 jakkoliv je dobrá je to pořád více do cestovna než do sportu, RS4 bude hlavně lehčí, má to být prý opravdový hammer na M3, mmch. verze CSL bude laděna s odkazem na vzájemný souboj M3 s novou RS4, podle toho jak dopadne. ;-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:38
Re: Kdysi slavná M-badge
Divize M nikdy skutečné sportovní náčiní nevyráběla. Byla, a je, to divize, která má za úkol dělat z běžných modelů ostřejší a řidičsky zábavnější auta. To, že k emkovým E30 nebo E36 či E39 neuměla konkurence postavit srovnatelného soupeře je úspěchem BMW, který se ale nedá držet věčně, ostatním se emková filozofie zalíbila a přes pár generací, se logicky, na emka dotáhli, nemluvě o proměně v čase trhu samotného, který dnes jako univerzální auta pro každý den nevidí jen klasické sedany či kombíky, ale také SUV, ke kterým pak také vznikají příslušné M varianty. A že ta auta nebudou sportovní? Kdo to říkal, resp. kdo stanovuje pravidla? Ve srovnání s plackou typu elise je M3 naprosto nesportovní mastodont, ve srovnání s jakýmkoliv sedanem střední třídy je to úžasný sporťák. Tak o co tu jde? O měřítka, úhel pohledu apod., vždyť se jezdí i tak zdánlivě nesmyslná věc, jako jsou závody kamionů, tak proč bych nemohl mít sportovní, ostřejší, variantu SUV? Ano, elise z toho nebude, ale o to přece nejde. A neobstojí ani argument mezigeneračního zhoršování, to je totiž periodicky se opakující záležitost, jde jen o to, kdo kolik generací zažil, a jestli si tedy v případě BMW pamatuje na pláče a kvílení při příchodu "těžké" a "řidičsky nezáživné" E36, nebo se případně někdy svezl M3 E46, aby zjistil, že jestli existují nějaká autoklišé, pak ta, která popisují vlastnosti řízení této M3 jako "upovídané", s "úžasnou zpětnou vazbou" jsou jejich ryzími příklady. Dnes se plive na M3 E90, jak je neohrabaná a těžká, přitom vypráská E46 kdekoliv a melou se oslavné ódy na to, co už nejde koupit. Ano, některé generace aut se velmi vydaří a E46 je toho důkazem, ale nelze popřít vývoj, M3 E90 je skvělé auto své doby, etalon pro ostatní, ale přitom nelze zapomínat, že ostatní se také snaží, a proto jsou si dneska hlavní hráči se svými sport. verzemi tak blízko.
Avatar - Dinar
17. 7. 2009 13:00
Re: tak dál
Chytrý dif u TT? Vždyť tam žádný dif není, tak co tam chceš zchytřovat?
Avatar - Ricardo
15. 7. 2009 21:56
Re: rozdělit "M"
Jako sedmička CSL?
15. 7. 2009 21:36
Re: Kdysi slavná M-badge
Takže kdyby usnuli na vavřínech a nešli s dobou, mohl dneska ovládat BMW nějakej Ind a bylo by to OK?