Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M135i potvrzeno, ve hře je i pohon všech kol

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Nástupce BMW 1 M Coupé se už pilně testuje na Nordschleife. Dočká se také dokonce i pohonu obou náprav.

Produkce sportovního kupé 1 M série E82 skončí letos v létě. Dosud se v Lipsku vyrobilo přes 6.000 exemplářů auta s třílitrovým řadovým šestiválcem o výkonu 250 kW (340 k). 1 M Coupé stojí 1.302.500 korun, k objednání ale zbývá pár posledních ještě nepostavených kusů.

Nástupce bude mít s největší pravděpodobností dva. Ostré verze se totiž dočká určitě i nové kupé. Jenže to už nebude řadou 1, ale 2. V tuto chvíli ovšem známe podrobnější info pouze o třídveřovém hatchbacku M135i (F21). Koncept, který BMW představilo v březnu v Ženevě, byl poháněn řadovým šestiválcem N55 s turbodmychadlem twin-scroll s výkonem přesahujícím 221 kW (300 k).

Friedrich Nitschke, prezident BMW M GmbH, prozradil v rozhovoru pro americký magazín Car And Driver: „Sériový model bude virtuálně identický.“ To znamená, že pod jeho kapotou najdeme totožný motor a změny se odehrají jen minimální. Nitschke také potvrdil, že M135i bude k dispozici jak s pohonem zadních, tak i všech kol (xDrive), pochopitelně za příplatek. Zvolit bude možné také jak manuální, tak i samočinné převodovky.

Ještě telegraficky další novinky: velká limuzína řady 7 se dočká verze M Performance s třílitrovým naftovým šestiválcem o 280 kW (380 k). Stejný trojicí turbodmychadel přeplňovaný agregát má už M550d. Ta aby se klidně mohla prodávat i v USA, ale průzkum trhu zatím naznačil, že za mořem nenajde dostatek zákazníků. V plánu je i vývoj benzinové sedmičky s logem M, která by konkurovala Mercedesu S AMG a Audi S8.

Nitschke ale oficiálně dementoval spekulace o verzích M v řadách i3 a i8. „Není šance,“ řekl. Divize BMW M a BMW i jsou podle něj zcela rozdílné. „Filozofie, která vedla k vytvoření těchto vozů, s námi nesouvisí. BMW i bude nabízet sportovní auta se sníženým dopadem na životní prostřední. Motorsport naopak staví nejvýkonnější sportovní vozy.“

„Hodně zaměstnanců naší společnosti by také rádo vyrábělo supersport s motorem uprostřed, ale tento projekt dosud nedostal zelenou,“ dodal nakonec.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Avatar - Astene
20. 4. 2012 22:03
A BMW supersport zase nic
Audi slaví úspěchy s R8, Mercedes s SLS, jenom BMW radši soustředí síly na "vylepšování" image ekologickými modely. Ach jo.
Avatar - KANKUNEN
20. 4. 2012 14:15
Jako Impreza
je to hnusné, ale dobré.