Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M4 GTS: Speciál za 4,14 milionu vznikne jen pro 700 zákazníků

David Bureš
Diskuze (14)
Vrcholná verze BMW M4 zrychlí na stovku za 3,8 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 305 km/h.

Ostrá verze BMW M4 nazvaná GTS se světu představila již loni na podzim, nyní však výrobce zveřejňuje další detaily o tomto voze. M4 GTS je oslavou 30 let od představení prvního sportovního BMW střední třídy s logem M v názvu – v roce 1986 se světu vůbec poprvé představilo BMW M3.

Tato oslava navazující na dřívější modely M3 GT, M3 CSL, M3 GTS či M3 CRT však nebude určena všem. BMW se rozhodlo omezit produkci M4 GTS pouze na 700 exemplářů. Čeští zájemci za vůz zaplatí 4.141.800 korun.

M4 GTS je speciálně upraveno pro jízdu na závodních okruzích. I proto v tomto případě dává smysl prezentovat čas nejrychlejšího kola na Severní smyčce Nürburgringu. Už loni se automobilka pochlubila, že M4 GTS objelo slavnou trať za zhruba 7 minut a 28 sekund.

Právě jízdě na okruhu byl uzpůsoben celkový charakter vozu. Využití lehčích materiálů znamená, že se pohotovostní hmotnost podařilo snížit na 1.510 kilogramů, což je o 62 kg méně než v případě výchozí M4. Uvnitř se díky tomu objevuje odlehčená středová konzole, jednodušší dveřní panely nebo karbonové skořepinové sedačky od Recara.

Přepracovaná kapota, dveře nebo přední „lízátko“ jsou pak kvůli snížení váhy vyrobeny z karbonem vyztužených plastů. Ze stejného materiálu je i nastavitelný zadní spoiler, který spolu se zadním karbonovým difusorem optimalizuje proudění vzduchu a zvyšuje přítlak na zadní nápravě. Výfukový systém dostal lehoučký titanový tlumič.

Srdce M4 GTS vychází ze stejné techniky, jakou najdeme v základní M4, což znamená použití řadového třílitrového šestiválce s dvojitým přeplňováním. Použití unikátního vstřikování vody (s nádržkou v zavazadelníku) však znamená, že výkon agregátu se zvýšil z 317 kW na 368 kW. Spolu s tím vzrostl i točivý moment, z 550 N.m na rovných 600 N.m. Síla jednotky je posílána na zadní kola prostřednictvím upravené sedmistupňové dvouspojkové převodovky.

Třícestné tlumiče M4 GTS jsou naladěny pro jízdu na závodních okruzích, je však je možné upravit podle individuální chutě zákazníka. O zastavení se starají karbon-keramické brzdy, s trakcí zase pomáhají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 speciálně upravené pro tento model. Koal z lehké slitiny jsou vpředu 19palcové a vzadu 20palcové, výchozí M4 v základu využívá osmnáctky.

Specialitou M4 GTS jsou též světla. Ta vpředu jsou už v základu diodová (základní M4 má bi-xenony), ta zadní pak ze speciálních organických elektroluminiscenčních diod (OLED). Zatímco běžné LEDky emitují světlo ve formě bodů, OLED nabízejí homogenní světlo.

Zájemci o ještě větší zaměření na okruhovou jízdu si mohou na přání vyžádat paket Clubsport, který bezplatně výbavu vozu rozšíří o bezpečnostní rám v oranžové barvě, šestibodové pásy a integrovaný hasicí přístroj. Auto je ale možné doplnit i komfortní výbavou typu příjmu televizního signálu nebo přístupu k internetu.

BMW M4 GTS – srovnání s předchůdci
ModelM4 GTSM3 CRTM3 GTSM3 CSLM3 GT
Rok premiéry20152011200920031994
Motor3.0 R6 twin-turbo4.4 V84.4 V83.3 R63,0 R6
Zdvihový objem [cm3]29794361436132482990
Válce/ventily6/48/48/46/46/4
Největší výkon [kW]368331331265217
Točivý moment [N.m]600440440370323
Převodovka7DS7DS7DS6A5M
Max. rychlost [km/h]305290250250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,84,44,44,95,9
Komb. spotřeba [l/100 km]8,512,712,711,99,1
Pohotovostní hm. [kg]15101580153013851460

David Bureš
Diskuze (14)
15. 4. 2016 08:05
Re: Možná jsem ho nepochopil...
Tezko rict, tahle pry ani na zadnem showroomu stat nemuze.... Uvidi se za par mesicu ;-)
Avatar - Machýrek
15. 4. 2016 05:55
Re: Možná jsem ho nepochopil...
Co si vzpominam, tak M3 GTS E92 byly oficialne taktez vyprodane, ale pak staly u dealeru na showroomech a koupit sis je mohl bez cekani. Tak jestli si tu vyprodanost nevytvari v BMW sami.
Avatar - Barry Lyndon
14. 4. 2016 19:59
připlatil bych si radši za Porsche
když už, tak už...
14. 4. 2016 18:35
Re: Možná jsem ho nepochopil...
Alcantaru ano, nicméně zrovna Porsche ta auta celkem dost holí (vždyť ti nedá ani kliky >:-[] ). Dříve byl základ bez rádia nebo klimatizace, dnes už je to v základu, ale pořád se toho můžeš vzdát (dokonce bez příplatku :-) ). V základu toho čalounění samozřejmě moc nedostaneš a i možnosti jsou mnohem omezenější než u "civilních" modelů.

Má M235i Racing homologaci?
14. 4. 2016 17:37
Re: Možná jsem ho nepochopil...
Tak vzhledem k tomu ze je na severni smycce o celych 24 vterin rychlejsi nez bezna M4, si s tim inzenyri asi nejakou praci dali :-)
Stejne jsou uz vsechny davno vyprodane. A v te sede barve jako na fotkach, je pro CR (a myslim ze i pro celou stredni/vychodni evropu - to si ale nejsem uplne jisty) jen JEDNA a tu mel objednanou kamos, dodani pry v kvetnu >:D