Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

Jan Mička Jan Mička 22. 7. 2016 • 17:34
10
19
Zobrazit náhledy (10)
BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5
V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází jedna specialita. Verze M5 Competition Edition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem.

Už standardní BMW M5 patří k nejlepším supersedanům současnosti, čas od času ale přicházejí ještě vybroušenější varianty pro hrstku šťastlivců. V roce 2014 to byla například edice 30 Jahre Edition na oslavu třicátých narozenin slavného modelu, letos je to Competition Edition ve dvou barevných provedeních a velice omezeném počtu. Zatímco výroční verze byla k dispozici ve třech stovkách exemplářů, dnešní kousek si bude moci pořídit pouze dvě stě zájemců.

Stejně jako v případě 30 Jahre Edition se v prvé řadě zapracovalo na motoru. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 litru má nyní 441 kW (600 koní) a 700 N.m, což je o 29 kW a 20 N.m více než v případě standardní verze, podle BMW by ale i tak měl vůz jezdit za méně než deset litrů na sto kilometrů. Tvrdší jsou pružiny, tlumiče, stabilizátory a vůz sedí o 10 milimetrů blíže vozovce, ani to ale ještě není všechno. Upravenou charakteristiku má totiž také aktivní M diferenciál, řízení je přímější a celku bylo uzpůsobeno také nastavení stabilizačního systému. To aby se vám stádo nesplašilo hned po prvním sešlápnutí pedálu plynu, v každém případě vám ale kryjí záda také karbon-keramické brzdy.

Vůz bude dostupný v barevných provedeních Carbon Black a Mineral White, přičemž každému odstínu připadá sto kusů edice. Vůz stojí na kovaných dvacetipalcových kolech s pneumatikami 265/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu, honosí se doplňky z programu M performance a na bocích najdete plakety s nápisem M5 Competition. Čalounění interiéru kůží Merino Black dostanou všechny vozy bez ohledu na lak karoserie a dokonce ani v interiéru nechybí speciální štítek jako připomínka výjimečné edice – stojí na něm „M5 Competition 1/200“.

BMW si vůz cení na 129.500 eur, což je podle aktuálního kurzu ČNB asi 3,5 milionu korun (standardní M5 je zhruba o 600.000 Kč levnější), dostanete ale spoustu výbavy. Vedle špičkové techniky a exkluzivního interiéru s kontrastním prošíváním je to například audio Bang & Olufsen High End Surround Sound s výkonem 1200 W, head-up displej, bezklíčové odemykání, vyhřívaná přední sedadla nebo balíček bezpečnostních prvků. Jednoznačně navíc půjde o vůz, jehož hodnota s časem neklesne.

Vedle Competition Edition představilo BMW ještě jedno vydání modelu M5, avšak pouze pro americký trh. Jmenuje se Pure Metal Silver Limited Edition (stříbrný vůz v galerii), vznikne pouze padesát kousků, a stejně jako Competition má 600 koní, upravený podvozek, řízení, a plakety připomínající speciální edici (uvnitř je napsáno Pure Metal Silver M5 1/50). Cena byla stanovena na 130.900 dolarů (asi 3,2 milionu korun) a prodej začne v srpnu.

BMW M5 Competition Edition - technická data a cena
Zdvihový objem [cm3]4395
Válce/ventily8/4
Největší výkon [kW/min]441/6250
Točivý moment [N.m/min]700/1500-6000
Převodovka7A
Maximální rychlost [km/h]250/305*
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,9
Základní cena [Kč]cca 3.500.000**
*s paketem M Driver’s, **přepočet podle ČNB k 22.7.2016

Související články

Témata
Avatar - white label
24. 7. 2016 23:58
Re: M5
"...potom bezpochyby není problém..."
Ono to tady půjde předělat zadarmo a bez jakékoli ztráty záruky?
24. 7. 2016 19:58
Re: M5
V Americe má. A pokud ji má v USA, potom není bezpochyby problém si ji na manuální řazení předělat.
23. 7. 2016 08:26
krasavec
Celkově řada 5 je vyníkající auto a M5 obzvlášť. Teda když pominu verzi 520i/d, která mi nedavá smysl.
23. 7. 2016 07:50
Re: M5
Pro koho u luxusního auta vyšší střední třídy? Tam automat nebo dvouspojka sedí správně.
23. 7. 2016 07:50
Re: Zrychlení a maximálka
Většina prezentací se odehrává ve stylu...tohle je nejlepší auto ve třídě, umí to a tohle. Vy ale jezděte v Normal modu, nesmíte vypnout ESP, nesmíte jezdit bokem, budete jezdit za SC (u AR to byl Abarth!!!) atd...
Tohle není problém novinářů, ale automobilek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku