Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M5 Competition Edition: 600 koní pro 200 šťastlivců za 3,5 milionu

Jan Mička Jan Mička 22. 7. 2016
10
19
Zobrazit náhledy (10)
BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5 BMW řada 5
V závěru výroby současné generace BMW řady 5 přichází jedna specialita. Verze M5 Competition Edition s vyšším výkonem a přepracovaným podvozkem.

Už standardní BMW M5 patří k nejlepším supersedanům současnosti, čas od času ale přicházejí ještě vybroušenější varianty pro hrstku šťastlivců. V roce 2014 to byla například edice 30 Jahre Edition na oslavu třicátých narozenin slavného modelu, letos je to Competition Edition ve dvou barevných provedeních a velice omezeném počtu. Zatímco výroční verze byla k dispozici ve třech stovkách exemplářů, dnešní kousek si bude moci pořídit pouze dvě stě zájemců.

Stejně jako v případě 30 Jahre Edition se v prvé řadě zapracovalo na motoru. Dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,4 litru má nyní 441 kW (600 koní) a 700 N.m, což je o 29 kW a 20 N.m více než v případě standardní verze, podle BMW by ale i tak měl vůz jezdit za méně než deset litrů na sto kilometrů. Tvrdší jsou pružiny, tlumiče, stabilizátory a vůz sedí o 10 milimetrů blíže vozovce, ani to ale ještě není všechno. Upravenou charakteristiku má totiž také aktivní M diferenciál, řízení je přímější a celku bylo uzpůsobeno také nastavení stabilizačního systému. To aby se vám stádo nesplašilo hned po prvním sešlápnutí pedálu plynu, v každém případě vám ale kryjí záda také karbon-keramické brzdy.

Vůz bude dostupný v barevných provedeních Carbon Black a Mineral White, přičemž každému odstínu připadá sto kusů edice. Vůz stojí na kovaných dvacetipalcových kolech s pneumatikami 265/35 ZR20 vpředu a 295/30 ZR20 vzadu, honosí se doplňky z programu M performance a na bocích najdete plakety s nápisem M5 Competition. Čalounění interiéru kůží Merino Black dostanou všechny vozy bez ohledu na lak karoserie a dokonce ani v interiéru nechybí speciální štítek jako připomínka výjimečné edice – stojí na něm „M5 Competition 1/200“.

BMW si vůz cení na 129.500 eur, což je podle aktuálního kurzu ČNB asi 3,5 milionu korun (standardní M5 je zhruba o 600.000 Kč levnější), dostanete ale spoustu výbavy. Vedle špičkové techniky a exkluzivního interiéru s kontrastním prošíváním je to například audio Bang & Olufsen High End Surround Sound s výkonem 1200 W, head-up displej, bezklíčové odemykání, vyhřívaná přední sedadla nebo balíček bezpečnostních prvků. Jednoznačně navíc půjde o vůz, jehož hodnota s časem neklesne.

Vedle Competition Edition představilo BMW ještě jedno vydání modelu M5, avšak pouze pro americký trh. Jmenuje se Pure Metal Silver Limited Edition (stříbrný vůz v galerii), vznikne pouze padesát kousků, a stejně jako Competition má 600 koní, upravený podvozek, řízení, a plakety připomínající speciální edici (uvnitř je napsáno Pure Metal Silver M5 1/50). Cena byla stanovena na 130.900 dolarů (asi 3,2 milionu korun) a prodej začne v srpnu.

BMW M5 Competition Edition - technická data a cena
Zdvihový objem [cm3]4395
Válce/ventily8/4
Největší výkon [kW/min]441/6250
Točivý moment [N.m/min]700/1500-6000
Převodovka7A
Maximální rychlost [km/h]250/305*
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]9,9
Základní cena [Kč]cca 3.500.000**
*s paketem M Driver’s, **přepočet podle ČNB k 22.7.2016

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - white label
M5
white label
| 24. 7. 2016
"...potom bezpochyby není problém..."
Ono to tady půjde předělat zadarmo a bez jakékoli ztráty záruky?
M5
Mig_35
| 24. 7. 2016
V Americe má. A pokud ji má v USA, potom není bezpochyby problém si ji na manuální řazení předělat.
krasavec
jiriik
| 23. 7. 2016
Celkově řada 5 je vyníkající auto a M5 obzvlášť. Teda když pominu verzi 520i/d, která mi nedavá smysl.
M5
webpaja
| 23. 7. 2016
Pro koho u luxusního auta vyšší střední třídy? Tam automat nebo dvouspojka sedí správně.
Zrychlení a maximálka
webpaja
| 23. 7. 2016
Většina prezentací se odehrává ve stylu...tohle je nejlepší auto ve třídě, umí to a tohle. Vy ale jezděte v Normal modu, nesmíte vypnout ESP, nesmíte jezdit bokem, budete jezdit za SC (u AR to byl Abarth!!!) atd...
Tohle není problém novinářů, ale automobilek.