BMW M5: První informace
Včetně té představované. Ano, aktuální F10 už je na světě. Na dubnový koncept můžete rovnou zapomenout, fotografie ukazují produkční verzi. Auto na sérii fotografií má dvacetipalcová kola a modrou barvu Monte Carlo Blue. Studie měla stejná, akorát černá v kontrastu se stříbrným lakem karoserie. Vizuální změny abyste jinak hledali lupou. Zůstaly rozšířené blatníky, mohutné vstupy vzduchu v předním nárazníku, čtveřice koncovek výfuku vzadu i decentní spoiler na víku zavazadlového prostoru.
Spekulace ohledně pohonné jednotky jsou u konce, byť data berme stále jako neoficiální. Nová M5 má pod kapotou místo atmosférického vidlicového desetiválce dvakrát přeplňovaný osmiválec (také do V) 4,4 l s výkonem 412 kW (560 k)/6000 min-1, na zadní nápravu je přenášeno maximálních 680 Nm. Převodovky budou na výběr dvě: standardní sedmistupňová dvouspojková a šestistupňový manuál, který by měl ovšem být určen pouze pro severoamerické trhy. Pro srovnání, generace E60 dávala z pěti litrů bez turba 373 kW (507 k)/7750 min-1 a 520 Nm/6100 min-1.
Z klidu na stovku nová M5 sprintuje za 4,4 s, tedy o 0,3 s rychleji než předchůdce. Na dvojnásobek se dostanete během 13 s a po německých dálnicích budete moci uhánět až 305 km/h. Byť jen s M-Drivers-Package, tedy mimo jiné s deaktivovaným omezovačem. Zájemci ztenčí svá bankovní konta minimálně o 100 tisíc eur (přes 2,4 milionu korun).
Na další a přesnější informace přímo od výrobce si budeme muset počkat na začátek příštího týdne. Již teď je ovšem jasné místo oficiální premiéry. Nebude jím žádný autosalon, ale M Festival na Nürburgringu. A datum? 23. června.