Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW M8 může být ještě brutálnější. Němci nabízí úpravu s výkonem 900 koní

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Parametry sériové M8 jsou už tak působivé, komu by však porce kolem 600 koňských sil nestačila, ten sáhne po úpravě od G-Power.

BMW M8 je vrcholem osmičkové řady a nabízí se coby kupé, kabriolet i gran coupé s jedním párem dveří navíc. Pod kapotou „emkové“ řady vždy pracuje 4,4litrový osmiválec s výkonem 441 kW, případně 460 kW při volbě ještě ostřejšího provedení Competition. Točivý moment je v obou případech 750 newtonmetrů a agregát se pojí s osmistupňovou samočinnou převodovkou a pohonem všech kol.

Takové hodnoty je v českých podmínkách mimo závodní okruhy takřka nemožné naplno využit. Němci však mají jiný názor a naopak se rozhodli, že sériovou M8 ještě posílí. A nemyslíme nárůst o několik málo koníků, firma G-Power vzala svou modifikaci pěkně od podlahy.

Osmičku nabízí ve dvou provedeních, přičemž nejsilnější G8M Hurricane RR má výkon 662 kW (887 k) a 1050 newtonmetrů točivého momentu. Krouťák provedení Hurricane RS je shodný, maximální výkon však dosahuje hodnoty „jen“ 618 kW. Působivou úpravu nabízí tuningová firma pro všechny tři karosářské verze modelu.

Video se připravuje ...

Obě sady obsahují inovace hardwaru i softwaru. Firma se zmiňuje třeba o lepších turbodmychadlech, upravených ojnicích a vylepšeném chlazení. Nahrazen byl rovněž standardně dodávaný výfukový systém, ten nový – se sportovními součástkami – dodala společnost Deeptone a vyznačuje se čtveřicí koncovek z uhlíkových vláken.

Sériová M8 zvládne akceleraci z klidu na stovku za 3,2 sekundy. Provedení od G-Power to jistě umí ještě rychleji, byť firma o naměřených údajích zatím mlčí. Prozradila však, že obě upravené verze lze rozpohybovat na maximální rychlost 340 km/h. Automobil by zvládl ještě více, jediným limitujícím faktorem jsou obouvané pneumatiky.

Vizuálně se vylepšené „osmičky“ výrazně neliší od ostatní tvorby společnosti (dříve v podobném duchu upgradovala například BMW M5). Dostává tedy výrazné oranžové lakování, které doprovází karbonové detaily, například zcela novou kapotu či nepřehlédnutelný zadní spoiler. Specifická jsou rovněž jednadvacetipalcová kovaná kola obouvaná do pneumatik 285/30 ZR21 vpředu a 295/30 ZR21 vzadu. Nový je rovněž nastavitelný podvozek s ještě nižší světlou výškou.

Že jde o speciální M8 prozradí kromě čalounění Alcantarou a mnoha karbonových detailů i středová konzola s očíslovanou plaketkou, která informuje o výrobním pořadí toho kterého kusu. Tajemstvím tak zůstává jen cena, ale málo to rozhodně nebude. Jen připomeňme, že za extrémnější úpravu M5 si firma před časem účtovala 2,9 milionu korun.

Stanislav Kolman
Diskuze (0)

Doporučujeme