Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Alpina B8 Gran Coupé oficiálně. Výkonem má blízko k M8 Competition, je ale levnější

Jan Zajíc Jan Zajíc 25. 3. 2021 • 17:21
48
Zobrazit náhledy (48)
Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupé Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe Alpina B8 Gran Coupe

Nová Alpina B8 Gran Coupé už je venku se vším všudy. Tedy i s důležitými technickými údaji.

Nejprve si ale po včerejším předpremiérovém úniku fotek zopakujme, jak novinka vypadá. Alpina B8 sice vychází z BMW M850i xDrive Gran Coupé, má ale například jiný nárazník, jehož spodní část tradičně zdobí nápis Alpina. Jiné je také provedení zadních partií, kde najdeme difuzor a čtyři kulaté koncovky výfuku. A samozřejmě nechybí klasická 20paprsková kola Alpina. Vůz na oficiálních fotkách se dále chlubí tradiční zelenou metalízou, v nabídce samozřejmě budou i jiné barvy karoserie.

V interiéru si můžeme všimnout loga automobilky Alpina v ovladači iDrive, speciální plaketky na středové konzole, nebo nápisu Alpina na digitálním přístrojovém panelu. Ovladač automatické převodovky je ve skleněném designu, který známe z vozů BMW, novinkou je označení modelu B8 ve skleněné části.

Vzhledem k tomu, že B8 vychází z provedení M850i, stará se o její pohon dvěma turbodmychadly přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru spojený s osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Alpina si ale s motorem pohrála, takže místo standardních 390 kW a 750 N.m nabízí 457 kW a 800 N.m. Tím se B8 dostala po bok superrychlého BMW M8 Competition Gran Coupé, které zaujme výkonem 460 kW a nejvyšším točivým momentem 750 N.m.

B8 Gran Coupé díky upravené strojovně vystřeli z klidu na stovku za 3,4 sekundy a rozjede se až na 324 km/h. M8 pro srovnání na 100 km/h vypálí za 3,2 sekundy a nejvyšší rychlost má omezenou na 290 km/h.

Alpina věnovala pozornost také podvozku, novinkou jsou pružiny Eibach, tužší stabilizátory, přepracované uložení náprav nebo přeladěné řízení.

V Německu je Alpina B8 Gran Coupé k mání za ceny od 161.200 eur, což je v přepočtu asi 4,2 miliony korun. BMW M8 Competition Gran Coupé u nás začíná na 4.517.968 Kč, v Německu pak na částce 167.400 eur (zhruba 4,4 mil. Kč).

video

Související články

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku