
BMW omezí počet platforem a sjednotí motory
Žádná značka z německé velké trojky nechce být až tou třetí, ať už jde o prodejní čísla nebo o zisk a právě jeho maximalizaci snížením výrobních nákladů má teď na mysli BMW. Klíčem k ziskovosti se má stát přechod celé skupiny BMW na pouhé tři platformy, Rolls-Royce nevyjímaje.
Tyto změny jsou zahrnuty v plánu Strategy Number One jehož prvním cílem bylo představit novou rodinu tříválcových motorů a dostat do výroby elektrické i3, což je víceméně splněno. Následně budou představena první kompaktní BMW s pohonem předních kol, které budou s Mini sdílet novou platformu UKL, na níž bude jezdit až patnáct různých modelů obou značek.
Druhá platforma bude určena pro všechny modely s pohonem zadních, respektive všech čtyř kol a díky své modularitě bude schopná nést vše od trojky až po Phantom. Prvním autem na této nové platformě bude v roce 2016 nová řada 7. Jediný vůz, který to celé kazí, protože pro něj bude příliš velká, je sporťák Z4, což je důvod, proč je jeho platforma vyvíjena ve spolupráci s Toyotou.
Celý plán unifikace modelů BMW Strategy Number One pak skončí modulárním uspořádáním motorů, kdy objem spalovací komory válců všech motorů bude jednotně 0,5 l, bez ohledu na to, zda půjde o tří-, čtyř- nebo šestiválec. To umožní podle šéfa vývoje BMW Herberta Diesse u značky dosud nevídanou flexibilitu použití motorů v různých modelových řadách. ...jako třeba tříválec po sedmičku a tak?