Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW pokračuje v elektrifikaci nabídky. Elektromobily se stanou řada 5 i X1

David Bureš David Bureš 28. 7. 2020 • 21:57
104
3
Zobrazit náhledy (104)
BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530e BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 530i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW 540i BMW M550i BMW M550i BMW M550i BMW M550i BMW M550i

BMW Group chce do roku 2023 nabízet 25 elektrifikovaných modelů. Polovina z toho mají být elektromobily.

BMW sice už od roku 2013 nabízí elektromobil i3, v posledních letech se však zdálo, že elektromobilitu nezdůrazňuje tolik jako některé konkurenční značky. I v Mnichově však otáčejí a oznamují plány na rozšíření nabídky automobilů s čistě elektrickým pohonem. Nejnověji vedení automobilky potvrdilo, že se elektrické varianty dočkají také řada 5 a X1.

„Dalšími příklady strategie Síla výběru budou velkoobjemové modely BMW X1 a BMW 5, které budou v budoucnu rovněž dostupné se čtyřmi variantami pohonného ústrojí – plně elektrickou, plug-in hybridní a vznětovou a zážehovou s 48V technologií,“ oznámil předseda představenstva BMW Oliver Zipse.

Mnichovská automobilka tudíž bude pokračovat ve strategii Síla výběru, která znamená sázku na společný technický základ pro vozy s různými typy pohonu. Prvním sériovým představitelem této strategie je středně velké SUV BMW X3, které letos bylo představeno i v čistě elektrické variantě iX3, doplňující dříve uvedené benzinové, dieselové a plug-in hybridní verze. Dalším takovým automobilem je příští generace BMW řady 7, což Zipse potvrdil již dříve.

Vedení vysvětlilo, že v této strategii vidí větší výhodu než v technice speciálně vyvinuté pro elektromobily. V tomto případě lze totiž lépe reagovat na případnou změnu poptávky. BMW jde tudíž obdobnou cestou jako třeba Skupina PSA, než Volkswagen a Mercedes, které sázejí na architektury speciálně vyvinuté pro elektroauta.

Šéf mnichovského výrobce nicméně neuvedl, kdy se elektrické řady 5 a X1 dočkáme. Dá se však předpokládat, že se tak stane až po příchodu nové generace těchto modelů. Třetí generace BMW X1 je plánována pro rok 2022, nové BMW 5 by mělo dorazit o rok později.

Elektrické duo je nicméně součástí plánů koncernu BMW Group na rozšíření nabídky takových aut. Do roku 2023 chce firma nabízet 25 elektrifikovaných modelů, z toho polovina mají být elektromobily. Vedle X1, řady 5, řady 7 a již představené SUV iX3 půjde o vlajkovou loď iNext či i4 postavené na bázi nové generace řady 4, které doplní již nabízené BMW i3 a Mini Cooper SE.

Vedle bateriových elektromobilů se přitom v Mnichově nadále počítá také s vodíkovým pohonem. V roce 2022 má být představena testovací flotila vozů s palivovými články na bázi BMW X5. Firma chce navíc pokračovat i v dalším vylepšování klasických spalovacích motorů, v rámci strategie Efficient Dynamics. Její klíčovou součástí pro následující léta bude další rozšiřování varianty s mildhybridním ústrojím.

BMW chce navíc dále snižovat emise oxidu uhličitého, a to nejen z hlediska provozu vozidla, ale také samotné produkce. Už nyní musejí být vozy firmy z 95 % recyklovatelné, koncern navíc začíná sledovat také uhlíkovou stopu u svých dodavatelů. Automobilka mimochodem zdůrazňuje, že to je důležité v době expanze elektromobilů. Pokud by se na to nezaměřila, podle měření by uhlíková stopa na vozidlo bez nějakého zásahu naopak vzrostla, kvůli náročné produkci baterií.

Související články

Témata
29. 7. 2020 08:31
Re: Špatná strategie
Přesně! :-) :yes:
Avatar - WinDiesel
28. 7. 2020 19:45
Re: Špatná strategie
opravuji tě: EV postavené na jakékoli platformě nemá šanci na úspěch.

Elektrovozy si na sebe ještě nevydělaly a to už se vyrábí léta
všechno co si "vydělaly" jsou bonusy a dotace.
28. 7. 2020 15:07
Špatná strategie
Nechtějí udělat společnou platformu i pro koňské povozy a parní pohon? EV postavené na platformě ropáku nemá šanci na úspěch.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku