Příští BMW 7 nabídne čtyři druhy pohonu. Nejsilnější bude elektromobil
Nová generace BMW řady 7 bude chtít být opravdovým milníkem. Vlajková loď mnichovské značky poprvé nabídne čtyři různé varianty pohonu.
BMW 7 v aktuální šesté generaci s interním označením G11 je na trhu od roku 2015, a tak se už pomalu začíná rýsovat nástupce. Už o něm poprvé promluvil i sám předseda představenstva BMW Group Oliver Zipse při odhalení budoucích plánů mnichovské automobilky.
Novou generaci tradiční vlajkové lodi značky BMW nazývá vedení novým milníkem. Auto vzniká s mottem "síla výběru", k dispozici totiž budou hned čtyři druhy pohonu. Již tradiční benzinové a naftové varianty vedle již nabízeného plug-in hybridu nově doplní také čistě elektřinou poháněné provedení.
Takhle komplexní nabídka má být důkazem, že BMW chce každému zákazníkovi umožnit si vybrat tu nejvhodnější technologii pohonu. Příští sedmička bude několikátým takovým vozem, s příchodem elektrické iX3 nabídne čtyři deriváty pohonu SUV X3, něco podobného se očekává také od budoucího 4 Gran Coupé, u něhož bude součástí nabídky čistě elektrický model i4. Zároveň však výrobce už dříve přiznal, že zeštíhlí nabídku konvenčních variant.
Elektrická sedmička je pak součástí elektrifikace nabídky mnichovské značky. Do roku 2023 chce mít BMW Group na trhu 25 elektrifikovaných modelů s tím, že mají tvořit přes 30 % prodejů.
Všechny varianty nové generace řady 7 budou postaveny na základech shodné architektury, přičemž Zipse přiznal, že elektrická sedmička bude ta vůbec nejsilnější varianta tohoto modelu. V jejích útrobách bude přitom pracovat pátá generace elektrického ústrojí vyvinutého BMW. Ta se objeví už třeba v chystaném elektromobilu střední třídy BMW i4, kterému umožní dojezd až 600 kilometrů podle metodiky WLTP, a výkon až 390 kW.
Informace o nejsilnější verzi řady 7 v podobě elektromobilu nahrává domněnkám, že se BMW do budoucna zbaví vidlicového dvanáctiválce, který dnes pracuje v útrobách M760Li. Ten už na čas zmizel z nabídky, v rámci příchodu přísnějších emisních norem, než ho automobilka znovu homologovala.
Nová generace BMW řady 7 se podle všeho představí v roce 2022. Ohledně tvarů toho moc nevíme, z Mnichova ale již dříve zazněly zprávy, že je pod autem podepsán Jozef Kabaň, který se mezitím vrátil do koncernu VW Group. Podle všeho je tak příští 7-Series vlastně jeho jediným hmatatelným projektem pro BMW.