Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW postaví továrnu na výrobu uhlíkových vláken pro „Megacity“

Dan Vořechovský
Diskuze (16)
Německá automobilka BMW sází na uhlíková vlákna, a proto v USA za 100 milionů dolarů postaví se svým partnerem SGL Group továrnu na jejich výrobu.

Německá automobilka BMW Group a její partner SGL Group v úterý oznámily, že v Moses Lake v americkém státě Washington postaví novou továrnu na výrobu uhlíkových vláken za 100 milionů dolarů (zhruba 1,9 miliardy českých korun). Uhlíková vlákna, která se budou v továrně vyrábět,budou následně zpracována v druhém společném podniku obou společností v německém Wackersdorfu a výsledný meziprodukt bude finálně použit při výrobě plastů vyztužených uhlíkovými vlákny v továrně BMW v německém Landshutu. Uhlíková vlákna z továrny v Moses Lake by měla sloužit výhradně k výrobě nového městského vozidla Megacity, které BMW hodlá uvést na trh do roku 2015. Jak již dříve německá automobilka oznámila, bude se Megacity vyrábět v německém Lipsku.

Obě společnosti spolupracují v oblasti kompozitů z uhlíkových vláken už několik let. Společný podnik však založily až v loňském říjnu. Podle šéfa SGLGroup Roberta Koehlera bude továrna nejefektivnějším provozem na výrobu uhlíkových vláken na světě. Místo ve východní části státu Washington bylo vybráno i s ohledem na relativně levnou a „čistou“ energii v této oblasti, která se vyrábí z velké části z vody.

Společnost SGL Group již v USA provozuje továrny na výrobu uhlíkových vláken a kompozitních materiálů. Výroba uhlíkových vláken je pro SGL klíčovým předmětem podnikání, přičemž SGL společně s BMW sází na to, že uhlíková vlákna budou v budoucnosti hrát při konstrukci automobilů z lehkých materiálů revoluční úlohu.

Dan Vořechovský
Diskuze (16)
10. 4. 2010 22:07
Uhlíková vlákna
Uhlíková vlákna jsou skvělý materiál - lehký a pevný, mám z nich helmu na mašinu :-)
Nevím ale jestli se budou hodit jako konstrukční materiál na auta. Problém je, že se nedeformují postupně jako ocel, ale dlouho drží tvar a potom náhle prasknou. Ale možná s nimi počítají jen na nějaké povrchové panely nebo to vychytají jinak. Btw. plno aut má povrchové díly z obyčejného plastu, třeba o takovém Cliu jsem to zjistil poměrně nedávno :-)
8. 4. 2010 12:11
Re: Matroš
tesil
Avatar - pelikoš
8. 4. 2010 11:25
Re: Komplikovane? Ano!
aby si taky mohli říct světovou cenu >:D
7. 4. 2010 10:44
Re: Matroš
Takhle otravuju jenom tady, v politice bych otravoval všechny. >:-[]
Avatar - T613
7. 4. 2010 10:39
Re: Matroš
tebe je tu pro nás škoda. Zkus politiku >:D