Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW připravuje ostrou verzi hybridního sporťáku i8, má dostat čtyřválec

Ondřej Chamilla
Diskuze (24)
Podle serveru Auto Express je ve vývoji ostřejší varianta hybridního sportovního kupé i8. Automobil s motorem před zadní nápravou má nově dostat čtyřválec a výkon okolo 335 kW.

Již příští rok při příležitosti sta let od založení slavné mnichovské automobilky by se měla objevit ještě výkonnější varianta hybridního BMW i8. S touto informací přišel magazín Auto Express s odvoláními zdroje z BMW. Vůz má dostat výkon okolo 460 koní, protože původní tříválcová přeplňovaná patnáctistovka má být nahrazení dvoulitrovým čtyřválcem, který sám o sobě bude nabízet okolo 300 koní (221 kW). Asistovat mu samozřejmě budou elektromotory.

již současný vůz se rozhodně nedá označit za pomalý automobil, protože zrychlí z klidu na sto kilometrů v hodině za 4,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Ostřejší varianta si dala za cíl při sprintu překonat čtyřsekundovou hranici. Vůz však nemá dostat znáček M, protože dle dřívějších vyjádření se znáčky i a M nemají nikdy potkat. Jenže jak hlásá staré pořekadlo, nikdy neříkej nikdy.

Zdá se, že přiostřená i8 navíc má dostat pouze dvě sedadla a celkově bude lehčí, než současná varianta, která váží 1485 kg. Z hlediska vzhledu očekávejme širší kola či zadní křídlo inspirované konceptem BMW 3.0 CSL Hommage.

Ondřej Chamilla
Diskuze (24)
11. 6. 2015 16:53
Re: Internoví čudlové...
Tak to je potom tuzing, ne? Vypada to jako supersport, ale neni to supersport... :-!
11. 6. 2015 16:46
Re: Internoví čudlové...
Protoze: Trivalec v i8 byl do jiste miry prevratne reseni, jelikoz se jednalo o prvni pouziti trivalce v produkcnim seriovem sportaku. A vzhledem k zelenemu zamereni auta je kombinace trivalec+elektromotor docela zajimava. Kdyz nic jineho, tak trivalec jde alespon naladit na zajimavy zvuk (zde BMW zustalo tak na puli cesty). Dalsi vec je, ze i8 neni zase tak zbesile auto, co se parametru tyce, takze clovek toto novatorske reseni oceni vice, nez kdyby se jednalo o ultimatni nacini. No a ted tu mame i8 se ctyrvalcem. Ctyrvalce jsou samy o sobe nezajimave, jejich aplikace ve sportovnich vozech neni nic prevratneho, zvuku se od nich clovek nedocka (nepredpokladam, ze BMW hodla nasadit nejaky vysokootackovy polozavodni motor), z hlediska koncepce to proste bude docela obycejne auto, byt by jezdilo sebelepe. Jestli ma mit cela soustava 335 kW, tak z toho nejakych 100 bude pripadat na elektromotor (jako v pripade i8) a zbytek bude z benzinaku. No a pokud to bude dvoulitr, tak 235kW je hodnota, ktera neni tak vysoka, aby clovek zasl nad litrovym vykonem, ani tak nizka, aby cloveka potesilo, ze radeji zvolili vyssi objem a nizsi vykon v zajmu "starych dobrych casu". Navic v tomto provedeni bude nakukovat do sfery supersportu jeste vice, no a tam, jsou naroky taky trochu jinde. Navic uz nebude moct cerpat z te inovatorske aury, ale bude to jenom dalsi i8. Dokazu si predstavit ty nadsene recenze, "takhle to meli udelat od zacatku" atd., ale nevim, co by se muselo stat, abych zmenil nazor.
11. 6. 2015 15:13
Re: Internoví čudlové...
Nebavme se tu o zástavbě 1,2 TSI, ale o kombinaci R4 a elektromotorů, nevím proč ta dávka pesimismu...
11. 6. 2015 13:32
Re: ctyrvalec
A to si jeste cvrknes minimalne jednou, az se dozvis, ze ten motor nebudou nakupovat v Rumunsku, ani ve Francii, ale normalne si ho sami vyvinou a vyrobi. :yes:
11. 6. 2015 12:43
Re: Internoví čudlové...
To nevim, asi to bude dost narocny. Sam bych si na to netroufl a vzhledem k tvym myslenkovym pochodum v tehle diskuzi bych i tobe doporucil rozcvicit se na necem snazsim...