Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW se rozhoduje o konečném zařazení i5

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Vedení BMW se přibližuje ke konečnému rozhodnutí o typu karoserie, technice i celkovém zařazením modelu i5 v nabídce značky.

BMW i5 patří v poslední době k nejsledovanějším projektům mnichovské značky a jen za poslední rok se objevila celá řada více či méně ověřených informací o vzhledu i technice.

Nyní Ian Robertson, vedoucí prodeje a marketingu v BMW, vnesl do zpráv ohledně modelu i5 trochu světla, i když informace, které poskytl magazínu Autocar zároveň vytvářejí další prostor pro spekulace.

Podle slov Iana Robertsona se v současnosti německá automobilka soustřeďuje na zásadní rozhodnutí v tom, jakým typem vozu má i5 nakonec být. Aktuálně mají být ve hře dvě varianty a o vítězi má být rozhodnuto nejpozději v příštím roce.

První z nich je v podstatě prodloužená verze BMW i3 se svébytným designem. V této podobě má i5 představovat kompaktní MPV. Druhou variantou je čtyřdveřový sedan, který se má stát ideální konkurencí pro připravovaný Tesla Model 3.

Spekulace ohledně pohonu Roberston nepotvrdil a ani nevyvrátil. Nejčastěji se v současnosti zmiňuje plug-in hybrid nebo elektromobil, jestliže dojde k uvedení BMW i5 před koncem této dekády.

Některé zdroje uvádějí i palivové články, ale zároveň dodávají, že v takovém případě dodávají, že uvedení vozu s tímto pohonným systémem můžeme očekávat až po roce 2020.

Poměrně pravděpodobné se v současnosti jeví neoficiální zprávy o uvedení BMW i5 s čistě elektrickým pohonným systémem, který bude moci podobně jako u modelu i3 doplnit o prodlužovač dojezdu v podobě spalovacího motoru.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
30. 11. 2015 19:33
Re: 2020?
Jj znám. Co dodat, je to ostuda... A pro nás fanoušky zatím smůla...
30. 11. 2015 15:39
Re: 2020?
"nejvtipnejsi" na tom je, ze proti vlastnim automobilkam jde us i Nemecko, asi jim dosla trpelivost a z tech 6 miliard ktere donich nalili na vyvoj elektromobilu za rozumnou cenu dostali vpodstate jen Amperu coz je prevleceny Volt z USA, kdys se pak zase seli u "kulateho" stolu jakto ze za X let nedodali na trh nic co slibili za ty miliardy, tak BMW uvedlo ne zrovna levne i3 a jeste min leven i8, posleze Mercedes naprosto spackany B electric z USA prestoze komplet pohon a baterky jsou made in Tesla na miru delane pro MB, a nic moc a taky ne zrovna levne e-Up a e-Golf

i studenti na skole dokazou udelat ze Superba pouzitelnej elektromobil, tak jakto ze to nezvladne celej slavnej koncern? nevim zda znas, ale je to doslova potupa pro celej koncern kdys tohle dokazou studenti + firma co dela elekrto prestavby a ne sama automobilka [odkaz]
30. 11. 2015 15:23
Re: 2020?
Naprostý souhlas, hlavně s 3. odstavcem.

A o tom právě mluvím, pardon píšu :-). Kdyby už dejme tomu letos byl uveden sedan, už by se vše rozbíhalo a samozřejmě cena dílů a celková výroba by se začala využívat a vydělávat (poptávka vzhledem k ostatním modelům by určitě byla a několik průzkumů by to jistě potvrdilo).

Další generace z USA s trhem hezky zatočí, ALE Volt popř Bolt asi v EU jen tak k dostání nebude, když se odsud celý Chevrolet stáhl. Takže Amerika bude mít svoje a my budeme muset čekat na Model 3 někdy v roce 2018-19 nebo olítané eSka...

S eGolfem mi to připadá, že se VW tvářil (v roce uvedení), že to není budoucnost a že to prostě nejde levněji a zákazníci mu to věří. Z mého úhlu pohledu byli v podstatě neschopní něco takového vytvořit. Dnes se však vše obrací, jako již Vámi zmiňovaný Passat nebo když trochu odbočíme Octavia CNG.
30. 11. 2015 14:52
Re: 2020?
ani bych se nedivil kdyby ty data jako 2020 a 2020+ byli jen zastiraci manevry proti Tesle ktera jim proste bere zakazniky a tedy i zisky, a cim vic rychlodobijecich stojanu po EU bude tim vic jim ty zakazniky ta zla proklata Tesla brat bude, trosku nestastne pro BMW je ono i5 jako nazev, protoze to tak nejak navozuje dojem pokracovatele rady 5 a kdyby vydali sedan/kombik jako i5 tak si spousta lidi bude prat vetsi a luxusnejsi vuz nez je soucasna rada 3 bez "i" cos by ale bylo proti cene, a opet jim v tom udelala bordel Tesla, nem Model S konkuruje vpodstate jejim modelum 5 a 7 a Tesla model 3 ma konkurovat vpodstate modelove rade 3, jenze nazev 3 maj jiz male mestske i3

BMW ma s modely "i" a hlavne i3 uspech ted kdy je o elektromobily zajem protoze neni prilis konkurence, otazkou tedy je jak uspesni budou s dalsima modelama ve tridach kde konkurence bude a kde se nebude jiz jednat o imidzovky jakyma i3 a i8 jsou

mimochodem VW jiz na vlnu plug-in v kategorii nizsi stredni najizdi, s Passatem GTE ktery na elektrinu ujede az 50km a nedivil bych se kdyby dalsi generace Passatu (4-5-6 let ona se obmena u Passatu u poslednich 2 generaci celkem zkratila) nabidla i plne elektricky model, bohuzel u vsech elektromobilu od Nemeckych automobilek je videt ze se snazi elektromobilitu spise poskodit, nebo zakazniky tech aut co nejvic omezovat, viz MB-B electric, trery se neda nabijet na rychlonabijeckach, a e-Golf ktery moc slavy teda nepobyra a valcuje ho i tak predrazeny a jiz brzo douslouzivsi Leaf 1 generace, vsem evropskym automobilkam asi delaj hodne velke vrasky prave elektromobily a plug-iny dalsi generace z USA ktere se maji na trh dostavat v roce 2017
30. 11. 2015 14:36
Re: chybi anketa
Přesně tak, sedan a kombík. :yes: