Zatímco v Evropě neexistuje instituce (s výjimkou informačního RAPEXu), které by automobilky měly povinnost hlásit problémy svých aut a tak se u různých automobilek k jejich řešení přistupuje poněkud odlišným způsobem, v USA mají výrobci aut tvrdší režim, když musí podávat hlášení NHTSA, která je dává veřejně k dispozici. Díky tomu vyplouvají na povrch informace, které by mohly být užitečné i pro ostatní části světa, zvlášť pokud sjíždí automobily z jedné linky.
U BMW se sešly v jeden čas hned dva technické problémy, které si vyžádaly zorganizování svolávací akce a není vůbec vyloučeno, že budou kontaktováni i zákazníci v Evropě. Kupé a kabriolety třídy 1 modelových let 2008-2012, kupé-roadster BMW Z4 z MY 2009-2011 a všechny verze trojkové řady ročníků 2007-2011 musí do servisu kvůli elektrice. Konektor plusového kabelu autobaterie, připojený do pojistkové skříně, může působením horka předčasně zestárnout a způsobit tak ztrátu dodávky energie pro vůz, což může vést i k havárii. Svolávací akce začne v průběhu března a týká se 504.545 automobilů.
Dalších 30.265 vozů, které musí do servisu k odstranění možné závady, nese označení BMW X5. Exempláře s motorem V8 4,4, vyrobené od 12. září 2006 do 18. března 2010, mají problém, týkající se brzd. Z vakuového čerpadla brzdové soustavy hrozí únik maziva do brzdových hadiček, což může vést ke ztrátě účinku posilovače. To u těžkého vozu neúměrně prodlouží brzdnou dráhu a může vést k havárii. Tento problém je poněkud palčivější, než stárnoucí kousek plastu a začne se řešit ještě tento měsíc.