Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW uvádí M5 MotoGP Safety Car pro příští sezónu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Mnichovská automobilka představuje sedan M5 MotoGP Safety Car, který se v akci poprvé předvede během finále letošní série závodů MotoGP a svou roli bude plnit i v následující sezoně.

BMW M GmbH zůstává i po téměř 20 letech ve spolupráci s organizátorem MotoGP, společností Dorna Sports, věrné svým principům. To se projevuje zejména u nového Safety Caru pro závodní sérii, který je postaven na základě nové generace vysokovýkonného sedanu.

BMW M5 bylo ve své nejnovější podobě odhaleno v srpnu letošního roku a výstavní premiéra se odehrála na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Volba při výběru nového základu pro MotoGP Safety Car padla na tento model celkem logicky s ohledem na jeho jízdní výkony a rovněž i marketing, kdy je potřeba dostat tento model do povědomí širší veřejnosti, než jsou jeho věrní zákazníci a fanoušci. Svou roli v přípravě vozu hrál i nově vyvinutý pohon všech kol M xDrive, kterým je BMW M5 vybaveno vůbec poprvé v historii.

Nový MotoGP Safety Car má pod kapotou stejně jako sériové provedení modelu M5 přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,4 litru s nejvyšším výkonem 441 kW (600 k) a točivým momentem 750 N.m. Tento motor spolupracuje s osmistupňovou převodovkou M Steptronic s technologií Drivelogic a umožňuje velkému sedanu akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,4 s.

Proměna sériového BMW M5 v MotoGP Safety Car proběhla ručně v BMW M Manufaktur v Garchingu a byla při ní použita celá řada dílů BMW M Performance, splňujících všechny požadavky na aerodynamiku, chlazení a lehkou konstrukci. Patří mezi ně řada karbonových komponentů, jako jsou například nástavce prahů, zadní difuzor, zadní spoiler či maska chladiče. Sportovní výfukový systém z titanu s karbonovými koncovkami byl navržen speciálně pro použití na závodní trati.

BMW M5 MotoGP Safety Car se může pochlubit řadou prvků ze závodních vozů. Spoiler na spodní hraně předního nárazníku je prototypem vyvinutým speciálně pro tento vůz, západky kapoty jsou převzaty přímo ze závodů. Maximální komfort a bezpečnost zajištují anatomická sedadla z modelu BMW M4 GTS. Plochá světelná lišta na střeše využívá technologii LED a je ovládaná speciálním panelem v kokpitu. Dalším důležitým signalizačním systémem jsou blikající modrá LED světla v masce chladiče a blikající kroužky hlavních světlometů.

Karoserie BWM M5 MotoGP Safety Car nese pro mnichovskou značku tradiční barvy a jejich rozmístění je inspirováno vzhledem nového závodního vozu BMW M8 GTE, s nímž se BMW chystá příští rok na závod 24hodin Le Mans. Současně odráží úzkou spolupráci BMW M a BMW Motorsport při vývoji tohoto závodního stroje.

Vznik partnerství mezi BMW M GmbH a Dorna Sports se datuje zpět do roku 1999. Poskytnutí flotily vozů BMW M je základním předpokladem pro titul „Official Car of MotoGP“, ale je zde i mnoho dalších společných aktivit.

Už od roku 2003 dostává na konci sezony vítěz kvalifikací speciální cenu BMW M. Během BMW M MotoGP Experience mají návštěvníci možnost zažít MotoGP z první ruky a experti BMW M MotoGP jim poskytují informace ze zákulisí. Při vybraných závodních víkendech společnost BMW M GmbH v rámci doprovodných akcí prezentuje své nejnovější modely a produkty.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)