Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW v Ženevě: Kabrio, kupé a vize roadsteru

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
BMW tentokrát předvedlo, co umí na poli dvoudveřových modelů.

Udržení pozice technologického lídra stojí hodně úsilí, ovšem v Mnichově mají sil i prostředků dost, takže na stánku nechyběl nejen debut sériové verze nového modelové řady, ale i několik sportovních a ekologických modifikací. K tomu parádní studie, několik vizí a obraz automobilky na vrcholu sil byl kompletní.

Po osmi letech došlo i na sportovnější a exkluzivnější verzi střední modelové řady. BMW 6 bude opět sdílet pětkovou techniku a sedmičkové ceny, to vše při nezměněné filozofii, a ovšem podstatně vyzrálém designu. Jako první se v Evropě představuje definitivní podoba kabrioletu, známá už z Los Angeles. Startuje se dvěma turbomotory, sadou pokročilých asistentů z řady 5 a standardní osmistupňovou převodovkou. Na kupé se můžeme těšit v dubnu t.r. v Šanghaji.

BMW 6 Cabrio: První dojmy

Pohledem do blízké budoucnosti byl extrémní roadster Vision ConnectedDrive, který nejenže ukazuje možné designové směry pro blízkou budoucnost, ale demonstruje i pokračující zapojování elektroniky do komunikace mezi řidičem a okolním světem. Vůz je zapojen do mobilní sítě a představuje nové úrovně zábavy a informačních toků k posádce.

Elektromobily jsou momentálně trendy, takže BMW nezůstává pozadu. Funkční koncept ActiveE dostal výkony srovnatelné s dvoulitrovými spalovacími motory, ideální rozložení hmotnosti a samozřejmě pohon zadních kol. Jízdní výkony sice zatím moc značkové nejsou, ale proti ostatním elektromobilům ostudu nedělají a jsou dobrou cestou k sériovému elektromobilu.

BMW 1 M Coupé: První dojmy

Sportovní modely s písmenem M stále rostou, proto i M3 se stala z původního lehkého a puristického sporťáku skvělým a výkonným, ale poněkud příliš dokonalým modelem. Když moc nechybí do dvou tun a proti původnímu 2,3litrovému čtyřválci narostl počet válců i kilowattů takřka na dvojnásobek, těžko se mluví o přímém nástupci myšlenky původní M3, odvozené od okruhového speciálu.

Stejný názor má spousta fanoušků, a proto vznikl prostor pro návrat k čisté radosti. A proto vznikl skvělý úlet BMW 1 M na základě jedničkového kupé, který pootočil kolem času zpět a vrátil na scénu čistou radost z jízdy, nezkalenou kompromisy. Zadní pohon, množství elektroniky zkrocené na rozumnou míru, ladění pro řidiče a nikoliv cestovatele a syrový charakter – i tak by mohl vypadat recept na oživení ducha starého dobrého sportu.

Velký prostor dostala propagace systému xDrive, který se stal velice populárním a automobilce dále zlepšuje průměrný zisk z prodaného auta. Nejnovějším adeptem se stala pětková řada, na expozici se konkrétně představil sedan 535i xDrive.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)