Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW v Ženevě: Kabrio, kupé a vize roadsteru

Ladislav Čermák Ladislav Čermák 7. 3. 2011 • 23:49
55
Zobrazit náhledy (55)
BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW BMW
BMW tentokrát předvedlo, co umí na poli dvoudveřových modelů.

Udržení pozice technologického lídra stojí hodně úsilí, ovšem v Mnichově mají sil i prostředků dost, takže na stánku nechyběl nejen debut sériové verze nového modelové řady, ale i několik sportovních a ekologických modifikací. K tomu parádní studie, několik vizí a obraz automobilky na vrcholu sil byl kompletní.

Po osmi letech došlo i na sportovnější a exkluzivnější verzi střední modelové řady. BMW 6 bude opět sdílet pětkovou techniku a sedmičkové ceny, to vše při nezměněné filozofii, a ovšem podstatně vyzrálém designu. Jako první se v Evropě představuje definitivní podoba kabrioletu, známá už z Los Angeles. Startuje se dvěma turbomotory, sadou pokročilých asistentů z řady 5 a standardní osmistupňovou převodovkou. Na kupé se můžeme těšit v dubnu t.r. v Šanghaji.

BMW 6 Cabrio: První dojmy

Pohledem do blízké budoucnosti byl extrémní roadster Vision ConnectedDrive, který nejenže ukazuje možné designové směry pro blízkou budoucnost, ale demonstruje i pokračující zapojování elektroniky do komunikace mezi řidičem a okolním světem. Vůz je zapojen do mobilní sítě a představuje nové úrovně zábavy a informačních toků k posádce.

Elektromobily jsou momentálně trendy, takže BMW nezůstává pozadu. Funkční koncept ActiveE dostal výkony srovnatelné s dvoulitrovými spalovacími motory, ideální rozložení hmotnosti a samozřejmě pohon zadních kol. Jízdní výkony sice zatím moc značkové nejsou, ale proti ostatním elektromobilům ostudu nedělají a jsou dobrou cestou k sériovému elektromobilu.

BMW 1 M Coupé: První dojmy

Sportovní modely s písmenem M stále rostou, proto i M3 se stala z původního lehkého a puristického sporťáku skvělým a výkonným, ale poněkud příliš dokonalým modelem. Když moc nechybí do dvou tun a proti původnímu 2,3litrovému čtyřválci narostl počet válců i kilowattů takřka na dvojnásobek, těžko se mluví o přímém nástupci myšlenky původní M3, odvozené od okruhového speciálu.

Stejný názor má spousta fanoušků, a proto vznikl prostor pro návrat k čisté radosti. A proto vznikl skvělý úlet BMW 1 M na základě jedničkového kupé, který pootočil kolem času zpět a vrátil na scénu čistou radost z jízdy, nezkalenou kompromisy. Zadní pohon, množství elektroniky zkrocené na rozumnou míru, ladění pro řidiče a nikoliv cestovatele a syrový charakter – i tak by mohl vypadat recept na oživení ducha starého dobrého sportu.

Velký prostor dostala propagace systému xDrive, který se stal velice populárním a automobilce dále zlepšuje průměrný zisk z prodaného auta. Nejnovějším adeptem se stala pětková řada, na expozici se konkrétně představil sedan 535i xDrive.

Témata

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku