BMW vyvíjí motocyklové rámy z karbonu
O vývoji motocyklových rámů z uhlíkových vláken pro sériové modely se ve spojení se značkou BMW hovořilo již v létě loňského roku.
Tehdy byly zmíněny především přednosti použitého materiálu v podobě vyšší pevnosti oproti hliníkovým slitinám, z nichž jsou dnes v drtivé většině vyráběny rámy superbiků a také až o 40 % nižší hmotnost.
Nyní přináší Motorcycle News nové informace o pokrocích ve vývoji. BMW má v současnosti pracovat na dvou odlišných verzích motocyklových rámů z uhlíkových vláken, jejichž hlavním cílem je již zmíněně výrazné snížení hmotnosti oproti současným konvenčním řešením.
V případě prvního řešení se má jednat o páteřový rám, který má být vyroben z trubek s čtvercovým průřezem vyrobených z uhlíkových vláken. Ty pak mají doplňovat další komponenty z hliníkové slitiny a uhlíkových vláken.
Tato verze rámu se má přibližovat současné konstrukci z hliníkové slitiny použité v modelu S1000RR v němž ji má údajně i nahradit a následně se rozšířit do dalších modelů čtyřválcové řady S.
Druhý vyvíjený rám má být příhradový a má být určen pro méně exotické a výkonné stroje. Hlavními konstrukčními prvky v jeho stavbě mají být duté trubky kruhové průřezu z uhlíkových vláken, které mají být spojovány za využití křížových členů z kovové slitiny nebo karbonu.
Uvedení motocyklových rámů z uhlíkových vláken u sériových strojů značky BMW se máme údajně dočkat v nejbližších letech.