Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW vyvíjí motocyklové rámy z karbonu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
BMW patří k průkopníkům ve využití a masové produkci uhlíkových vláken v konstrukci automobilů a nyní hodlá stejný materiál použít i při výrobě rámů svých motocyklů.

O vývoji motocyklových rámů z uhlíkových vláken pro sériové modely se ve spojení se značkou BMW hovořilo již v létě loňského roku.

Tehdy byly zmíněny především přednosti použitého materiálu v podobě vyšší pevnosti oproti hliníkovým slitinám, z nichž jsou dnes v drtivé většině vyráběny rámy superbiků a také až o 40 % nižší hmotnost.

Nyní přináší Motorcycle News nové informace o pokrocích ve vývoji. BMW má v současnosti pracovat na dvou odlišných verzích motocyklových rámů z uhlíkových vláken, jejichž hlavním cílem je již zmíněně výrazné snížení hmotnosti oproti současným konvenčním řešením.

V případě prvního řešení se má jednat o páteřový rám, který má být vyroben z trubek s čtvercovým průřezem vyrobených z uhlíkových vláken. Ty pak mají doplňovat další komponenty z hliníkové slitiny a uhlíkových vláken.

Tato verze rámu se má přibližovat současné konstrukci z hliníkové slitiny použité v modelu S1000RR v němž ji má údajně i nahradit a následně se rozšířit do dalších modelů čtyřválcové řady S.

Druhý vyvíjený rám má být příhradový a má být určen pro méně exotické a výkonné stroje. Hlavními konstrukčními prvky v jeho stavbě mají být duté trubky kruhové průřezu z uhlíkových vláken, které mají být spojovány za využití křížových členů z kovové slitiny nebo karbonu.

Uvedení motocyklových rámů z uhlíkových vláken u sériových strojů značky BMW se máme údajně dočkat v nejbližších letech.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (2)
Avatar - Bud
24. 8. 2016 08:47
Cena
Záleží kolik pak bude taková motka stát a jak se bude prodávat..
23. 8. 2016 21:50
A proč ne
když kola je už mají x let :-!