BMW X1 facelift na nových fotografiích
BMW uvolnilo nové fotografie modernizovaného modelu X1, spolu s nimi byly zveřejněny bližší informace o tomto malém SUV. Na podzim se automobilu poprvé dočkají i američtí zákazníci.
V nabídce pro modernizovanou X1 jsou v Evropě tři varianty benzinového dvoulitru a pět výkonových variant dvoulitrového turbodieselu.
Novou základní verzí vznětového agregátu se stává verze sDrive16d. Tento čtyřválec poskytuje výkon 85 kW a 260 Nm. V normovaném evropském kombinovaném cyklu činí spotřeba paliva tohoto dvoulitru 4,9 l/100 km.
Vrcholem mezi turbodiesely je nově xDrive25d. Jedná se o dvoulitrový čtyřválec o výkonu 160 kW a točivém momentu 450 Nm. Z 0-100 km/h tato X1 zrychlí za 6,8 sekund, v evropském kombinovaném cyklu spotřebuje 5,9 litrů nafty na 100 km.
Verze sDrive20d a xDrive20d pak dostaly lehký doping v podobě 5 kW. Nyní tak tento dvoulitrový turbodiesel nabízí výkon 135 kW. Maximální točivý moment pak vzrostl na 380 Nm.
Všechny zmíněné motory jsou standardně dodávány se šestistupňovým manuálem, u sDrive20d, xDrive20d a xDrive25d je za příplatek k dispozici i osmistupňový automat.
Pro americké zákazníky budou určeny dvě nové verze: dvoulitrový čtyřválec sDrive28i (180 kW a 350 Nm), který bude pohánět zadní kola, a třílitrový šestiválec xDrive35i (225 kW a 406 Nm) s pohonem všech kol. Američané mohou objednávat i verzi xDrive28i, která je dostupná také na Starém kontinentě.
Tyto jednotky budou kombinovány s osmistupňovým automatem, pro xDrive35i bude možné objednat i automat se šesti stupni.
Po vzoru aktuální trojky a jedničky bude možné modernizovanou X1 opticky upravit pomocí individualizačních paketů, v nabídce bude xLine a Sport Line.
V případě xLine jsou některé detaily karoserie vyvedeny v titanově stříbrném matném provedení, 18palcová kola mají tvar písmena ypsilon. Pásy na palubní desce mají tmavě měděnou barvu, nechybí ani ambientní osvětlení s bílou, nebo oranžovou barvou.
Sedačky ve variantě Carve kombinují odolnou textilii a vysoce kvalitní kůži. Druhou možností jsou sedačky čalouněné kůží Nevada v barevném provedení Terra, nebo Oyster.
Sport Line zase nabízí detaily karoserie v leskle černé barvě. Koncovka výfuku je v černém chromu, 17palcová, nebo 18palcová kola s dvojitými paprsky jsou dvoubarevná. Uvnitř jsou sedadla v antracitově černé s korálově červenými detaily. Sportovní volant a hlavici řadicí páky doplňují červené švy. Opět nechybí ani ambientní osvětlení s bílou, či oranžovou barvou. Kožená sportovní sedadla jsou dodávány na přání, vybírat je možné ze dvou barev.
K dispozici je i paket M Sport.
Designový facelift se zaměřuje hlavně na nový vzhled předních světlometů. Ty dostanou nové lesklé pozadí a v případě příplatkových xenonových světel také dvě dvojice obrouček ze světelných diod.
Mírné retuše se dotkly i předního nárazníku a nový je tvar zpětných zrcátek s integrovanými blikači.
Modernizace dále přináší decentní změny interiéru, například modifikovaný design volantu nebo úpravu barevného sladění materiálů.
Od zahájení výroby v roce 2009 BMW vyrobilo více než 275 tisíc exemplářů x-jedničky. Automobil se vyrábí v Lipsku, vozy určené pro čínský trh vznikají v Tiexi, v provincii Šen-jang.
BMW X1 - technické parametry vybraných verzí | ||||
Verze | sDrive16d | sDrive20d | xDrive20d | xDrive25d |
Převodovka | 6M | 6M (8A) | 6M (8A) | 6M (8A) |
Zdvihový objem [cm3] | 1995 | 1995 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 85/4000 | 135/4000 | 135/4000 | 160/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 260/1750-3000 | 380/1750-2750 | 380/1750-2750 | 450/1500-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 220 (218) | 215 (213) | 230 (228) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 11,5 | 7,8 (7,9) | 8,1 (8,1) | 6,8 (6,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,9 | 4,9 (5,0) | 5,5 (5,4) | 5,9 (5,5) |