Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X4 M40i oficiálně: 360 koní a stovka pod 5 sekund, v Česku od února 2016

Jan Mička
Diskuze (15)
BMW oficiálně představilo nejostřejší verzi modelu X4. Pod kapotou pracuje řadový šestiválec o výkonu 360 koní, který využívá komponenty z nekompromisního M3/M4.

První fotografie nového BMW X4 M40i unikly na internet už o uplynulém víkendu, nyní ale konečně máme všechny informace pohromadě. Středně velké SUV (automobilka jej nazývá SAC) si vzala do parády divize M Performace a dodala mu prvky známé například z modelů M3 a M4. Ale hezky popořadě…

Dosavadním benzinovým vrcholem pod kapotou BMW X4 byl přeplňovaný řadový šestiválec označovaný xDrive35i. Z třílitrového objemu dává relativně běžných 225 kW (306 koní), což byl ale pouze zlomek opravdového potenciálu. Agregát nového M40i z dosud používaného šestiválce vychází, dostal však kovaný klikový hřídel, písty s nově řešenými horními kroužky a lepší zapalovací svíčky. K tomu si přidejte přepracované sání a výfukovou soustavu a dostanete 265 kW (360 koní) a 465 N.m, které 1915 kilogramů hmotnému SUV stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 4,9 sekundy.

Motor standardně spolupracuje s osmistupňovou měničovou převodovkou Steptronic s páčkami pro řazení pod volantem a jeho sílu na silnici přenáší pohon všech kol xDrive s preferencí zadní nápravy. Ruku v ruce se zvýšením výkonu jde také přepracovaný podvozek – zvětšil se odklon předních kol a průměr předních kotoučů, a na obou nápravách najdete zesílené stabilizátory a tužší pružiny.

I přes zajímavé výkonové parametry slibuje BMW X4 M40i kombinovanou spotřebu 8,6 l/100 km, což je o tři desetiny litru více než u výchozí xDrive35i. K větší účinnosti a nižším emisím (199 gramů CO2/km) si BMW pomohlo integrací turbodmychadla do výfukových svodů, díky čemuž se zkrátila fáze zahřívání studeného motoru.

BMW X4 M40i vstoupí na české trh 1. února 2016. Předpokládaný příplatek proti verzi xDrive35i zatím neznáme.

BMW X4 M40i - technická data
Zdvihový objem [cm3]2979
Válce/ventily6/4
Největší výkon [kW/min]265/5800-6000
Točivý moment [N.m/min]465/1350-5250
Převodovka8A
Max. rychlost [km/h]250
Zrychlení 0-100 km/h [s]4.9
Komb. spotřeba [l/100 km]8.6

Jan Mička
Diskuze (15)
Avatar - boost.
1. 10. 2015 12:25
Re: N55B30TO
To spíš N55T bude zas papírově podhodnocena. :-)
1. 10. 2015 12:25
Proč??
Proč,a na co..Však se muže jezdit devadesát a při výkonech to čoudí..Nečtete ted aférky???Vyrobci,,prosím vas už nedějte takovy dizajnový krámy,spotřebitel dostal rozum a pranýřuje,,,on prý nechce podvoná a nečistá auta........Novináři to povídali...vite??? :-!
Avatar - fOE
1. 10. 2015 11:39
Re: N55B30TO
Preco do ta? Mas velkou pravdu, maly sedan je to co BMW strasne schazi. Pokazde se za peknou A3 sedan otocim. Ano, k proporcni dokonalosti ji nejake 2-3% chybi, ale jinak (a kdyz ty muzes tak ja si taky zabycharim >:D ) by to pro me bylo idealni auto. MB to ma, Audi to ma, jen BMW prodava male coupe (a nedivil bych se kdyby ho prodalo o rad min nez konkurence). Jestli by si ten ctyrdverak nazvali 2GC nebo 2 sedan uz by mi bylo docela jedno.
Avatar - iudex
1. 10. 2015 11:28
Re: N55B30TO
TO máš pri turbomotoroch ťažké. Octavia RS230 akože zvýšila výkon sériovej RS o 10 koní, v reále ale RS mala na brzde 247k, takže ako píšeš len priznanie reality.
Moja téza bola len o tom, že zákazníkom sa môže javiť M2 ako primálo výkonnejšia, ako M235i a z hľadiska marketingového product placementu je pre M2 optimálny priestor presne v strede medzi M235i a M4, čo je cca. tých 280 kW.
Avatar - iudex
1. 10. 2015 11:24
Re: N55B30TO
Tých 270 tipujem aj ja, stávka platí pri 265. :-)
Btw. ak by BMW zaujímal jeden bycharský názor, ja by som skôr ako SUV-kupé bral nejaké 2 Gran Coupé, teda nejakú zmenšeninu 4GC (a teraz do mňa). ;-)