Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X5: Mnichovskému SUV je už 15 let

David Bureš
Diskuze (62)
První SUV od BMW dorazilo na trh v roce 1999. Nyní mnichovský výrobce nabízí pět vozů kategorie SUV.

Písmeno X je u BMW už od poloviny osmdesátých let spojeno s pohonem všech kol. Patnáct let se toto písmeno v Mnichově používá rovněž pro označení vozů kategorie SUV. Prvním takovým modelem bylo BMW X5, které se aktuálně prodává už ve třetí generaci.

Za patnáct let se ukázalo, že vozy SUV (BMW tyto modely ve skutečnosti nazývá jako SAV – Sports Activity Vehicle) jsou prodejně velice úspěšné. Vždyť aktuálně je každé třetí prodané BMW právě SUV. I proto mnichovský výrobce v tomto segmentu expandoval a v následujících letech čeká expanzi další. Aktuálně mají mnichovská SUV na svém kontě přes 3,3 milionu prodaných exemplářů.

V současnosti BMW nabízí pět SUV (nebo SAV, chcete-li). Nejmenším je X1, následující X3, X4, X5 a X6. Zatím nejnovějším modelem je X4, která nabídku doplnila teprve letos. Sportovněji laděný automobil stojí na základech X3 a je jakousi menší verzí X6, která v letošním roce dorazila ve své druhé generaci.

Už od začátku výroby SUV se automobilka zaměřila na to, aby i tyto vozy nabízely perfektní jízdní vlastnosti, jak je u BMW zvykem. I proto byl pohon všech kol, nazývaný xDrive, naladěn také s ohledem na jízdní dynamiku.

V současnosti automobilka pracuje na velkém luxusním modelu X7. Ten nabídku rozšíří v roce 2017, nebo o rok později. Podobně jako menší modely se bude vyrábět v americkém závodě Spartanburg. Pouze o výrobu nejmenší X1 se primárně stará německá továrna Lipsko. Vybrané modely se montují také v dalších závodech, ty jsou však určeny pouze pro lokální produkci.

David Bureš
Diskuze (62)
20. 10. 2014 12:36
Re: prva generacia
Sám tomu nevěřím :-)
Avatar - praděda7
19. 10. 2014 18:41
Re: F15 X5
Určitě je někde na netu firma, která by ti to vyhřívání zmákla daleko levněji, i kdyby ty tlačítka měly být někde jinde. Zajímalo by mě, co ti řekli ohledně sedadel. Mě řekli, že kvůli aktivní ventilaci sedadel by se musela krom kompletní výměny sedadel, vyměnit i řídící jednotka. No a pak to vypadá i na ten středový panel.s novými tlačítky. Když jsem tak ze srandy řekl, že to už je zrovna na nový auto, tak oni na to, že asi ano. Myslel jsem, že se picnu.... ;-\ No, nevím nevím, ale X4 (můj další vůz v benzinu 35i, no a když by do té doby bylo Mko s V8 za rozumnou cenu?) žádnou aktivní ventilaci sedadel nenabízí. asi to potom bude jen kombinace látka/kůže, kterou dávají s M paketem. Podle mě, X4 v bílé barvě s M paketem na 20" vypadá na konfigurátoru moc dobře. Viděl jsem červenou naživo a byla yam yam. :yes:
19. 10. 2014 17:02
Re: F15 X5
Z těch 50k je paradoxně největší část za ten středový panel s tlačítky pro ovládání vyhřívání. Oni neumějí (!) dodělat jen ty dvě tlačítka, musejí to vyměnit za celý nový panel...
Jo, v tom levém pruhu je to adrenalin, ale já si nějak nemůžu pomoct :-)
No nic, tak ať auto slouží!
Avatar - praděda7
17. 10. 2014 23:23
Re: F15 X5
Alespoň to vyhřívání sedadel lze domontovat (ikdyž 50k je zlodějna), ale ta aktivní ventilace ani náhodou. Sklopná zrcátka musela být, protože mám úzkou garáž. No nějaký ten centimetr by se našel, ale jinak jen s odřenýma ušima. Jo, ta D1 je taky průser. X5 se do levého pruhu na zúžených místech vleze jen taktak. Myslím, že pro levý pruh je 2.2 je maximum, jinak s kamióny, nazdar!
Avatar - praděda7
17. 10. 2014 23:12
Re: F15 X5
Tak ty roletky jsem si také pohlídal........... ;-)