BMW X5 po faceliftu: V prodeji od dubna, první cena 1,486 milionu Kč
Nové nebo modernizované motory ve faceliftovaném BMW X5 jsou ve spojení s novým osmistupňovým automatem výkonnější a úspornější. Vznětový základ X5 xDrive30d přešel z motoru M57 na novější konstrukční řadu N57. Díky tomu posílil o 7 kW na 180 kW a je o 9 % úspornější (kombinovaná spotřeba 7,4 l/100 km).
X5 xDrive35i je úplnou novinkou a nahrazuje dosud používaný atmosférický třílitr. Jedná se o motor TwinPower Turbo typu N55, přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem twin-scroll. Díky vysokému točivému momentu 400 Nm a osmistupňové převodovce dosahuje dynamických vlastností téměř na úrovni dřívějšího xDrive48i (atmosférický 4,8 V8, 261 kW/475 Nm). Kombinovaná spotřeba 10,1 l/100 km je přitom o 0,1 litru nižší než u končící xDrive30i.
Za označením xDrive40d se ukrývá třílitrový šestiválec ze 740d, který je přeplňovaný dvojicí různě velkých turbodmychadel. Novou nejvýkonnější verzí pro běžnou X5 je xDrive50i s vidlicovým osmiválcem přeplňovaným turbodmychadly twin-scroll a přímým vstřikováním paliva HPI (High Precision Injection). Ten poskytuje největší výkon 300 kW. Na vrcholu modelové řady pak stojí loni uvedené provedení X5 M.
BMW X5 facelift - ceny na českém trhu (duben 2010) | |||||
Model | xDrive 30d | xDrive 35i | xDrive 40d | xDrive 50i | X5 M |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 8A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 2993 | 2979 | 2993 | 4395 | 4395 |
Válce/ventily | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 180/4000 | 225/5800 | 225/4400 | 300/5500-6400 | 408/6000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 540/1750-3000 | 400/1200-5000 | 600/1500-2500 | 600/1750-4500 | 680/1500-5650 |
Max. rychlost [km/h] | 222 | 235 | 236 | 250 | 250 (275) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,6 | 6,8 | 6,6 | 5,5 | 4,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,4 | 10,1 | 7,5 | 12,5 | 13,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 2075 | 2070 | 2110 | 2190 | 2305 |
Cena v ČR [Kč] | 1.492.400,- | 1.485.900,- | 1.602.900,- | 1.952.600,- | 2.776.800,- |
Standardem u faceliftované X5 je šest airbagů, stabilizační systém DSC/DTC (u X5 M se sportovním M módem), 18palcová kola, částečně elektricky nastavitelná přední sedadla, látkové čalounění, multifunkční kožený volant, dvouzónová klimatizace, vyhřívaná zpětná zrcátka, rádio a palubní počítač. V ceně vozu je i balíček servisních prací po dobu 5 let nebo 100.000 km.
Osmiválcové X5 xDrive50i má navíc 19palcová kola, tempomat a bi-xenonové světlomety. X5 M dále přidává kožené čalounění, plně elektricky nastavitelná sedadla, pneumatické odpružení zadní nápravy, aktivní stabilizátory, parkovací senzory, světelný paket, elektricky nastavitelný sloupek řízení a hi-fi systém s 12 reproduktory.
Mezi příplatkovými položkami nalezneme například M Sportovní paket (+162 tisíc Kč), kožené čalounění (od 56 tisíc Kč), aktivní tempomat (+41 tisíc Kč), bi-xenonové světlomety (+24 tisíc Kč), čtyřzónovou klimatizaci (+19 tisíc Kč) nebo navigační systém (+65 tisíc Kč).