Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW X6 facelift: Diodové světlomety, nové barvy a superdiesel (280 kW, 740 Nm)

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
BMW X6 se po čtyřech letech od premiéry dočkalo decentní modernizace.

BMW představilo model X6, s nímž do slovníku svých zákazníků zařadilo označení Sports Activity Coupé, nejprve jako koncept na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem na podzim roku 2007. Sériový model, který se od konceptu téměř nelišil, měl premiéru na autosalonu v Ženevě v roce 2008.

Ve stejném roce byl tento model uveden na trh a za necelé čtyři roky se po celém světě prodalo 150.000 exemplářů šestkového SUV, z nichž 20.000 zamířilo na severoamerický trh. BMW X6 tak i přes řadu skeptických předpovědí předvedlo, že jeho nepříliš praktická karoserie přitahuje zákazníky.

Decentní změny vzhledu a výbavy

Automobilka BMW si je vědoma úspěchu svého kontroverzního výtvoru v jeho původní podobě a připravila si proto pro X6 facelift, který se jen minimálně projevuje na jeho vzhledu. Decentní změny v designu představuje upravená maska chladiče a přední nárazník s novými rámečky mlhových světel.

Jako alternativu ke standardní bi-xenonovým světlometům nabídne BMW za příplatek adaptivní hlavní světlomety z LED. Podle automobilky je X6 prvním zástupcem svého segmentu s touto světelnou technikou v sériové výrobě. Drobných úprav se v rámci modernizace dočkaly i koncové svítilny tvořené LED.

Zájemci o modernizované BMW X6 budou mít možnost v letošním roce vybírat ze dvou nemetalických a osmi metalických laků karoserie. Standardem jsou 19palcová litá kola a model X6 xDrive 50i se odliší díky dvoubarevnému provedení. Za příplatek budou k dispozici 20palcová kola s paprsky ve tvaru Y.

V interiéru bude nově nabízeno kožené čalounění Nevada i v odstínu Vermilion Red a kůže Nappa může být v černém nebo bílém provedení.

Nabídka motorů rozšířena o M50d

V případě pohonných jednotek se v nabídce motorizací modelu X6 odehrála jedna zásadní změna, kterou je verze s označením M50d. Ta má pod kapotou nový vznětový řadový šestiválec se třemi turbodmychadly a vstřikováním common-rail. Agregát o objemu 3,0 litru poskytuje výkon 280 kW (381 k) a točivý moment 740 Nm.

BMW X6 M50d akceleruje na stovku za 5,3 s, maximální rychlost má omezenu na 250 km/h a jeho spotřeba nafty v kombinovaném cyklu činí 7,7 l/100 km.

Pro vznětové šestiválce X6 xDrive 30d s výkonem 180 kW (245 k) a X6 xDrive 225 kW (306 k) bude od jara letošního roku za příplatek k dispozici paket BluePerformance, který obsahuje systém AdBlue, vstřikující roztok močoviny do výfukového potrubí. Vozy vybavené tímto paketem budou již nyní splňovat emisní normu EU6, která vstoupí v platnost od roku 2014.

BMW X6 (2012) - technická data vznětových motorů
ModelxDrive 30dxDrive 40dM50d
Převodovka8A8A8A
Zdvihový objem [cm3]299329932993
Válce/ventily6/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]180/4000225/4000280/4000-4400
Největší toč. mom. [Nm/min-1]540/1750-3000600/1500-2500740/2000-3000
Max. rychlost [km/h]222236250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,56,55,3
Komb. spotřeba [l/100 km]7,47,57,7
Pohotovostní hmotnost [kg]20752110-

V případě modelů X6 xDrive35i s benzinovým šestiválcem o výkonu 225 kW (306 k) a X6 xDrive50i s vidlicovým osmiválec o výkonu 300 kW (407 k) se žádné změny nekonají.

Beze změn je pro rok 2012 i nejostřejší BMW X6 M s přeplňovaným vidlicovým osmiválcem o objemu 4,4 litru a výkonu 408 kW (555 k). Tento model je jako jediný vybaven šestistupňovou automatickou převodovkou, zatímco pro ostatní verze BMW X6 je standardem osmistupňová automatická převodovka.

BMW X6 (2012) - technická data zážehových motorů
ModelxDrive 35ixDrive 50iX6 M
Převodovka8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]297943954395
Válce/ventily6/48/48/4
Největší výkon [kW/min-1]225/5800300/5500-6400408/6000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1200-5000600/1750-4500680/1500-5650
Max. rychlost [km/h]240250250 (275)
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,75,44,7
Komb. spotřeba [l/100 km]10,112,513,9
Pohotovostní hmotnost [kg]207021902305



Ondřej Pavlůsek
Diskuze (39)
27. 1. 2012 11:26
Re: Krasa
Prosim definuj, co je na tom krasne...
27. 1. 2012 10:58
Re: Dělají si z nás pr*el???!!!
Chlapci ste mudri ako radio. K čemu farebný displej? A k čemu farebná televize? 8-s

Mna zaujima, co za svoje €€€ dostanem. Ak vas nie, vasa vec.

Hyundai i30 bola hyperbola, pre menej chapavych. Ale vidim, ze na niektorych posobi ako cervene sukno. Tak iny priklad: VW Touareg. Nemat v aute tejto cenovej kategorie farebny displej je podla mna smiesne a to iste plati aj pre novy M-B ML. Detail, ale ak nie som miliardar, auto kupujem povedzme raz za tri roky a platim cca 70k €, rozhoduju detaily.
27. 1. 2012 10:13
Re: Dělají si z nás pr*el???!!!
Jak k cemu?!
Copaks to necetl?
Ma ho i i30!
Takze kasli na motory na vrcholu potravniho retezce, na vymakane prevodovky, vybavu, materialy, zpracovani, image znacky i na takovou drobnost jako je mezi displeji u BMW HUD - proste Hujdaj to ma a BMW ne. Takze BMW je sto let za opicema a pokud si za nej vyplazl takove prachy, tak jsi proste moula a nymand, nebot kazdej majitel itricitky ma lepsi karu nez ty.
>:-[]
Avatar - MAP2009
27. 1. 2012 10:04
Re: auto pre hrubokrkych
30d je motor pro lidi kteří se chtějí dopravit z A do B. Víc za tím nehledej. Máš možnost volby.
Avatar - MAP2009
27. 1. 2012 10:03
Re: Ja to volám dinosaurus
Pravda. Ten test byl ubohý.