Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW Z4 sDrive35is na českém trhu za 1,5 milionu Kč

Diskuze (15)
Na český trh přichází BMW Z4 sDrive35is. Šestiválcový model naladěný na výkon 250 kW částečně supluje chybějící verzi Z4 M, se kterou automobilka v této generaci nepočítá.

Z4 sDrive35is se svým třílitrem přeplňovaným dvěma turbodmychadly nabídne 250 kW, točivý moment je 450 Nm, při overboost zvýšený na 500 Nm. Převodovka je standardně sedmistupňová dvouspojková (pro sDrive35i za příplatek 63 tisíc Kč).

Za navýšením výkonu o 25 kW ve srovnání s sDrive35i stojí zvýšení plnícího tlaku dvojice malých paralelně umístěných turbodmychadel. Novinkou je také již zmíněná funkce overboost, kterou slabší provedení motoru nedisponuje. Akcelerace z 0 na 100 km/h se díky zvýšenému přísunu momentu na zadní kola zkrátila na 4,8 sekundy, nejvyšší rychlost je již tradičně omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba zůstává nezměněna – 9,0 l/100 km.

BMW Z4 na Auto.cz
Test: BMW Z4 sDrive35i – Tlustá Berta válí
Představujeme: BMW Z4 – Roadster dostal hliníkovou skládací střechu

Dvouspojková převodovka označovaná Sport Automatic je vybavena dvouhmotovým setrvačníkem. Její řídicí software byl upraven v souladu se změnami výkonových parametrů motoru. Převodovka umožňuje i manuální volbu převodů, pomocí elektronické řadicí páky na středovém tunelu nebo pádly na volantu. K lepší akceleraci napomáhá také Launch Control.

Cenový rozdíl proti verzi sDrive35i je sice opticky výrazných 232 tisíc Kč, sDrive35is má ale ve standardu řadu položek navíc. K těm nejdražším patří M paket s 18palcovými koly a hliníkovým dekorem interiéru, dále sportovní sedadla s elektrickým nastavením, adaptivní podvozek snížený o 10 mm a posilovač řízení Servotronic.

Kromě toho má Z4 sDrive35is kožené čalounění (chybí jen v sDrive23i), bi-xenonové světlomety, klimatizaci, rádio a palubní počítač.

BMW Z4 2010 - ceny na českém trhu (březen 2010)
MotorsDrive23isDrive30isDrive35isDrive35is
Převodovka6M (6A)6M (6A)6M (7DS)7DS
Zdvihový objem [cm3]2497299629792979
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/6400190/6600225/5800250/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]250/2750-3000310/2600-3000400/1300-5000450 (500)/1400-4500
Max. rychlost [km/h]242 (239)250 (250)250 (250)250
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,6 (7,3)5,8 (6,1)5,2 (5,1)4,8
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]8,5 (8,2)8,5 (8,3)9,4 (9,0)9,0
Cena [Kč]969.800,-1.140.100,-1.270.100,-1.502.800,-

Diskuze (15)
Avatar - Vampix(Diesel Power)
25. 3. 2010 23:31
Re: Krok stranou
Teď si připadám, jak bych žil někde v Rusku ;-\ >:D

Avatar - Ricardo
25. 3. 2010 23:01
Re: Krok stranou
Tam u vás je asi chladněji, takže zákazníci jdou rovnou do kupé >:D
Avatar - Vampix(Diesel Power)
25. 3. 2010 19:12
Re: Krok stranou
tak to jsi štastný člověk. Já viděl na živo mimo salon jednu jedinou M3 Cabrio. Ono je to pěkný skvost, ale hlavně Californie bude země zaslíbená...
Avatar - Ricardo
25. 3. 2010 18:06
Re: Krok stranou
No tím chci říct, že svou logiku to určitě má. Na výrobu vzájemně si konkurujících modelů se specializují jiné značky resp. koncerny >:D
Avatar - Ricardo
25. 3. 2010 18:04
Re: Krok stranou
No asi by byla Z4M zajímavější, ale když se rozhlídnu po silnicích tak M3 Cabrio je s přehledem nejčastější verze nové M3 (nejen u nás), takže pro BMW dobrý business. Velký podíl na jeho oblibě má určitě i koncepce kupé-kabrio.