Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW zřejmě pracuje na novém motoru V8, dorazit by mohl pod kapotou nové M5 CS

Ondřej Mára Ondřej Mára 26. 9. 2019
46
24
Zobrazit náhledy (46)
BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5 BMW M5

Zatímco většina světových automobilek pracuje na vývoji výkonných elektromobilů, v Mnichově by měli pracovat na novém osmiválci.

Mnichovská automobilka, včetně její sportovně zaměřené divize M, je známá především svými fantastickými řadovými šestiválci, v minulosti už nám ale nabídla i několik působivých vidlicových osmiválců. A během pár let bychom se zřejmě mohli dočkat ještě jednoho.

Podle informací webu BMW Blog totiž mnichovští konstruktéři pracují na vývoji nového výkonného motoru V8, který by mohl být hotový zhruba za dva až tři roky. A poprvé by se mohl objevit pod kapotou výkonného „supersedanu“ M5 CS.  Některé dřívější informace přitom naznačovaly, že poslední generace mnichovských osmiválců N63/S63 měla být tou poslední.

O připravovaném motoru máme zatím jen minimum informací, takže ani není jisté, zda bude jeho konstrukce zcela nová, nebo bude vycházet z motorů S63. Podle dosavadních spekulací by se však měl motor poprvé představit ve výkonné variantě pro modely M, která ponese označení S68 a oproti existující generaci motorů S63 nabídne řadu vylepšení.

Nová V8 bude stále přeplňována turbodmychadly, která by se však měla po vzoru konkurence přesunout mezi hlavy válců. Nový motor tak má být podstatně kompaktnější a lehčí. Spekuluje se dokonce o možnosti částečné elektrifikace, která by mohla mít podobu 48 voltového mild-hybridního systému. Oproti současné generaci modelu M5, která má cca 600 koní, bychom se pak mohli dočkat poměrně výrazného nárůstu výkonu.

Informace o novém motoru jsou tak poměrně příjemným překvapením, neboť u většiny elektrifikovaných modelů se počítá především s využitím řadových šestiválců, kterým mají asistovat elektromotory. Je však celkem pochopitelné, že se chce divize M něčím odlišit. A vidlicový osmiválec je skvělý způsob, který může automobilce zajistit i další přízeň staromilských příznivců benzín spalujících výkonných sedanů.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Re: Re: Re: Re: Re: motor na fosilne palivo???
| 29. 9. 2019
Nemusí, ale pak vypadne ze hry. Trh je dostatečně velký na to aby na něm třeba Porsche dosahovalo pohádkových marží. Pro PHEV žádný osmiválec není potřeba tak jako není potřeba pro jezdce v běžných tříválcových nebo čtyřválcových levných autech pro nemajetné. Pro většinu chudých to byla slepá větev vždycky, kvůli jejich peněžence, takže žádná změna.
Re: Re: Re: Re: motor na fosilne palivo???
| 29. 9. 2019
Nikdo nikoho nasledovat nemusi.

Ten trh bude hrozne malej. Zustane tak v Rusku a v Kataru :-)

Pro (P)HEV taky zadny osmivalec nepotrebujes - zbytecna zatez.

Ted uz je to slepa vetev.
Re: Re: Re: motor na fosilne palivo???
| 28. 9. 2019
Mercedes a VW vyvíjejí nové spalovací motory jak na běžícím pásu. Vyvíjet nový osmiválec je v prémiové třídě a zvláště v D3 absolutní nutnost a otázka udržení prestiže, Mercedes i Audi/Porsche mají poměrně nové benzínové biturbo osmiválce a to jak ve variantě samotný ICE tak PHEV a BMW určitě musí následovat, konkurence nepustí.
Re: Re: motor na fosilne palivo???
| 28. 9. 2019
Mercedes, VW?
Ty to mají jak?

https://www.idnes.cz/…400_automoto_fdv

Vyvíjet nový osmiválec se dvěma turby je nesmysl.
Re: motor na fosilne palivo???
| 28. 9. 2019
Pochybuji, že akcionáři BMW by dovolili BMW "dohánět" Teslu. Tesla prodělává těžké miliardy, BMW těžké miliardy vydělává a i když musí redukovat portfólio modelů aby udrželo vysokou ziskovost, tak pořád je to slepice, která snáší zlatá vejce na rozdíl od Tesly, která akcionářům zatím snáší jenom pukavce. Takže BMW i další automobilky budou rozvíjet přesně to co jim bude přinášet zisky, konec konců i nějaká ta elektroauta to jistě budou ale určitě ne způsobem aby si ze dne na den pod sebou podřízly větev okamžitým ukončením ICE, ty zde ještě dost dlouho budou a všechny významné automobilky je samozřejmě vyvíjí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku