Brabham BT62 může ze závodních okruhů vyrazit i do silničního provozu
Brabham Automotive je společnost pojmenovaná po Siru Jacku Brabhamovi, úspěšném australském závodníkovi a trojnásobném šampionovi Formule 1. Rodinný podnik v současnosti vede jeho syn David, který rovněž sbíral úspěchy na závodních tratích a dvě sezony absolvoval i v šampionátu F1.
Návrat mezi výrobce automobilů oznámila společnost Brabham Automotive na sociálních sítích ve druhé polovině února roku 2018 a ani ne o měsíc později zveřejnila již prostřednictvím svého vlastního webu první oficiální informace o své novém voze.
Následovalo ještě několik dalších upoutávek a na počátku května 2018 pak nakonec došlo k plánovanému odhalení modelu BT62, představujícího první nový vůz značky Brabham po šestadvaceti letech.
Brabham BT62 byl v loňském roce představen jako výhradně okruhový speciál, ale nyní Brabham Automotive oficiálně uvádí možnost jeho úpravy pro legální použití v běžném silničním provozu za pomoci paketu s označením Road Compliance Conversion.
Brabham Automotive nabízí zákazníkům možnost aplikovat paket na jejich BT62 ještě před samotným dodáním vozu nebo dodatečně na již hotový a dodaný vůz. Pro evropský trh budou konverze prováděny ve Velké Británii a zájemci si musí připočítat k ceně vozu dalších 150.000 britských liber (zhruba 4,3 milionu Kč).
Proměna čistě okruhového speciálu v automobil, který lze legálně používat v běžném silničním provozu, je zaměřena především na splnění legislativních požadavků. Každý BT62 má individuálně absolvovat testy DVSA (Driver and Vehicle Standards Agency) a IVA (Individual Vehicle Approval), které potvrdí, že s ním lze skutečně vyrazit na silnice.
Brabham Automotive uvádí, že vedle změn provedených v souvislosti s legislativou, bude provedeno ještě několik dalších úprav zaměřených na praktičnost a skutečnou použitelnost v běžném silničním provozu. Tyto úpravy zahrnují zvýšení světlé výšky, použití zámku řízení i dveří, imobilizéru, montáž klimatizace a kompletní čalounění interiéru.
Všechny provedené úpravy se mají sice projevit mírným zvýšením komfortu posádky a zároveň i hmotnosti, ale výkon atmosférického osmiválce o objemu 5,4 l má být i nadále 522 kW (710 k). Zachována zůstane i šestistupňová sekvenční převodovka, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena kola zadní nápravy a Brabham BT62 má mít i nadále velmi blízko k závodním vozům. První vozy v úpravě pro běžný silniční provoz mají podle aktuálních plánů zamířit k zákazníkům v létě letošního roku.
V dobách své největší slávy patřil Brabham k největším a nejúspěšnějším výrobcům závodních vozů a má na svém kontě více než sedm stovek vyrobených automobilů, mezi nimiž je i řada úspěšných monopostů F1, z nichž k těm nejslavnějším patří BT19, v němž Sir Jack Brabham získal v roce 1966 svůj třetí mistrovský titul.