Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bridgestone: Pneumatiky bez vzduchu už za dva roky

Michal Fokt
Diskuze (12)
Už v roce 2019 začne Bridgestone prodávat nepropíchnutelné pneumatiky bez nutnosti nafukování. Ale zatím pouze pro jízdní kola.

Pneumatikářské firmy už řadu let zkoumají možnosti "airless" pneumatik, které vůbec nepotřebují duše a stlačený vzduch. Takového obutí pro automobily se sice nejspíš v blízké době ještě nedočkáme, výsledky dosavadního vývoje však i přesto najdou své uplatnění a to už docela brzo.

Bridgestone nyní představilo nové obutí s názvem Air Free Concept a je určeno pro - jízdní kolo. Sestává z centrálních loukotí, na které je připevněna samotná bezvzduchová "pneumatika" tvořená speciálně tvarovanými lamelami a běhounem. Lamely se patrně postarají o tlumení rázů, které za běžných okolností pohltí nafouknutá duše, uzavřená v plášti.

Jak bude jízdní kolo na obutí Bridgestone Air Free fungovat a jaká bude životnost zatím není známo, nicméně tento typ pneumatiky vypadá zajímavě a výrobce věří, že se mu povede zahájit prodej v roce 2019. Zároveň vyjádřil přesvědčení, že se mu následně podaří tuto koncepci použít i na "pneumatikách" pro další typy dopravních prostředků.

Michal Fokt
Diskuze (12)
29. 4. 2017 09:01
Re: Zajímavé
daleko zajímavější, že na pneumatikách bez vzduchu jezdí enduro motorky už dávno, mj. např. Dakar.
Avatar - Missouri
28. 4. 2017 13:13
Tak nevím
Bude to levnější než standardní plášť? Jakmile se sjede vzorek, budu potřebovat kompletní kolo? Co když na lesní cestě přejedu větvičku a ta se dostane mezi lamely? Potrhá je to? Nebo projedu blátem, které následně uschne mezi lamelami? Ne, tohle je slepá ulička. Nevidím jediný důvod nahrazovat klasické pláště, které již dnes můžeme mít vybavené zesílenou vrstvou proti defektu, nebo duše naplněné chemickou látkou, která zamezí úniku vzduchu. A aplikace na motorová vozidla? Nesmysl...
28. 4. 2017 12:31
Re: "Super"
je to i tim ze Cina skoupila spoustu mensich ale i vetsich automobilek s jejich know-how, a ted to bude jen o tom kde se to bude vyrabet, jsem si jistej ze pokud vyroba nekterych modelu bude treba v Evrope jak planuji, tak ty auta budou kvalitativne srovantelna s Evropskyma autama, ostatne vyvoj nemaj nastarosti vetsinou v cine, ale prave v mistech jako je Evropa nebo USA

jsem si 100% jistej ze stavajici Evropske automobilky nebudou mit problem s Teslou ktera jim udelala par vrasek ohldne elektroaut, ale je porad relativne draha znacka s relativne uzkym zakaznickym podilem, ale prave s Cinskyma automobilkama, ktere prinesou do Evropy nizsi ceny vseobecne i u mensich a levnejsich aut, protoze kdys si VW rekne ze si postavi baterkarnu na budouci BEV, tak Cinan si rekne ze si postavi 20 baterkaren a postavi je 5x rychlejc nez to VW, a to pro ne bude sakra problem, stare automobilky s evropskym vedenim neumej pruzne a rychle reagovat na rychle se menici trh, jedou si svuj dcesitky let zajetej system kterej jim ale pomalu zacina kolabovat s naporem novych hracu

ostatne prikladem je treba Volvo, a verim ze podobne se pozvedne i MG
28. 4. 2017 12:28
Re: "Super"
Souhlas.. Zatímco u nás brzy bude, tak v Číně řeší v 2.0... Ach jo... Zase tu někdo zaspal... Ani se nedivím, že tady trvá vše tak strašně dlouho sami proces a pak se zaspí
28. 4. 2017 12:00
Re: "Super"
Z obrazkov alebo videi z autosalonu vycitas uroven techniky, spracovania, alebo materialov? Zhodnotis funkcnost, kvalitu, spolahlivost ci ergonomiu? Urcis uroven bezpecnosti? Tvoj nazor je max. na urovni "paci sa mi to", nic viac. Tvrdis blbosti.