Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Brilliance ve Frankfurtu 2007

Miro Mihalik
Diskuze (1)

Kontrakt, podepsaný na frankfurtském výstavišti mezi firmami Charouz Motors a generálním evropským dovozcem HSO Motor Europe, umožní dovážet do ČR postupně celou modelovou paletu této čínské značky.

První vozy v ČR se očekávají těsně po udělení evropské homologace, velmi pravděpodobně ještě do konce roku 2007. Nový dovozce přitom říká, že nemá obavy z nízké bezpečnosti vozů, i kvůli změnám, které automobilka na svých vozech provádí. Firma Brilliance by ráda během několika nejbližších měsíců dokončila kontrakty s dovozci po celé Evropě, v tiskové zprávě uvádí ambiciózní výčet 24 zemí s tím, že prodej v Německu již začal.

BS2

Ve Frankfurtu představila automobilka 4,18 m dlouhý hatchback BS2, který velikostí spadá do nižší střední třídy, tedy má v plánu konkurovat vozům Golf, Astra nebo Focus. S ohledem na nízké ceny se však bude orientovat především na korejské dvojičky Cee´d a i30.

Design tohoto vozu vnikl v domácím vývojovém oddělení, pomocnou ruku ovšem podalo italské studio IDEA. Auto má rozvor 2,57 m, výšku 1,46 a šířku 1,76 m. BS2 je vybaven zážehovým motorem 1,6 l s výkonem 79 kW (108 k), maximálním točivým momentem 138 Nm a splňuje emisní normu EU4. Čtyřválec ve spolupráci s 5stupňovou manuální převodovkou zvládne maximální rychlost 180 km/h, údaje pro připravovanou 4stupňovou automatickou převodovku zatím nemáme. Nejmenší Brilliance váží 1260 kg a jezdí na 17palcových kolech s pneumatikami 215/45 R17.

Stejně jako v případě dalších asijských značek, také čínské vozy mají v plánu oslovovat evropskou klientelu především nízkou cenou a bohatou výbavou. Proto bude model BS2 standardně vybavený automatickou klimatizací, parkovacím asistentem, elektrickým ovládáním oken, předními a bočními airbagy, ABS s brzdovým asistentem nebo elektronickou uzávěrkou diferenciálu. V budoucnu se údajně počítá i vznětovým agregátem o objemu 1,6 l.

BS6

Brilliance dostalo po katastrofálním výsledku crash-testu, který v souladu s normou EuroNCAP provedl německý klub ADAC, vážný domácí úkol. Protože limuzína BS6 získala jedinou hvězdičku, v průběhu tří měsíců proběhlo na voze několik konstrukčních změn. Automobilka tvrdí, že vyměnila více než 65 dílů, aby snížila riziko poranění posádky při čelním nárazu. Týká se to především posílení A sloupků, bočních prahů, podlahy a střechy. Konstruktéři zesílili také dveře, aby lépe ochránily posádku v případě bočního nárazu. Standardně se do výbavy dostaly také omezovače síly napínačů bezpečnostních pásů a zvuková signalizace nezapnutých pásů. Brilliance ve své tiskové zprávě uvádí, že při opakovaném crash-testu, který provedla španělská společnost IDIADA Automotive technology, zabývající se výzkumem a vývojem, získal jejich model BS6 tři hvězdičky. Vzhledem k původnímu výsledku jde o dobrý výsledek, ale ve srovnání s evropskou konkurencí, která nemá vážnější problémy s dosažení nejvyššího počtu hvězdiček, jde pořád o slabé hodnocení, které určitě ovlivní potenciální klientelu.


Miro Mihalik
Diskuze (1)